חפש ב:

מדוע חשוב לעשות מחקר יסודי לפני רכישת קרקע חקלאית?

מחקר שוק הוא כלי מרכזי בכל ערוץ השקעה, והוא נכון וחשוב גם בתחום של מגרשים וקרקעות. לפני שאתם רוכשים קרקע חקלאית, חקרו את כל המידע סביבה.

ענבר|7.4.2015|11:56|2078 צפיות
אחת התפיסות הרווחות כיום בשוק הנדל"ן היא שלאור המחסור בקרקעות לבנייה פרטית ומסחרית, עולה ההסתברות להפשרת קרקעות חקלאיות שעד כה לא היו כלל בתכניות ההפשרה של רשויות מקומיות רבות. את התפיסה הזאת אפשר לבסס אולי בשטח, אך היא עשויה להיות גם חלק מבועת נדל"ן שיוצרות חברות נדל"ן באופן ברור ומתוך אינטרסים מובהקים. בדיוק מהסיבה הזאת, לפני שאתם רוכשים קרקע חקלאית אתם רוצים לבצע מחקר יסודי ומעמיק אודות הקרקע.

נקודת השקה בין הציבורי לפרטי
התחום של מגרשים וקרקעות להשקעה הוא תחום הדורש מכם ידע מקצועי מן המעלה הראשונה, היכרות עם התחום ברמה הגנרית, ומעגלי ידע נרחבים בתחום הנדל"ן. כל פרויקט נדל"ן מתחיל בקרקע, והקרקע היא הגורם המקשר בין המגזר העסקי ובין הרשויות הציבוריות. בנקודת ההשקה הזאת נדרשת רמת המקצועיות הגבוהה ביותר של משקיע, על מנת להיות מסוגל למצוא הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ולהוביל אותן להצלחה בזמן הקצר ביותר.

בחינת כל ההיבטים הציבוריים והמסחריים סביב הקרקע
קרקע חקלאית היא קרקע הנושאת בתוכה פוטנציאל תשואה אדיר, ויחד עם זאת גם פוטנציאל סיכון לא קטן. כדי להבטיח שאתם שמים את כספכם על קרקע חקלאית אטרקטיבית, אתם רוצים לבצע מחקר הכולל בתוכו את כל ההיבטים הציבוריים סביב אותה הקרקע קרי, תכניות המתאר בהן היא כלולה, ניסיונות שנעשו בעבר להפשיר את הקרקע והסיבות לאי הפשרתה, המיקום הגאוגרפי שלה והקירבה שלה לאזורי מגורים, עורקי תחבורה ראשיים, אזורי מסחר ותעשייה וכדומה.

זיהוי מגמות בתחילתן

כמו כן, אתם רוצים לבחון את המגמות הדמוגרפיות באזור, ואת ההתייחסות של הרשויות הציבוריות ביחס לאזור כולו. אל תצפו למצוא הצהרות מובהקות על הצורך בהפשרת מגרשים וקרקעות חקלאיות באזור, שאם זה הוא אכן המצב, כנראה שכבר מישהו אחר היה תופס את הקרקע הזאת. נסו לאתר סימנים ורמזים על כך שהמקום סובל ממחסור בקרקעות, ואת המסקנות שלכם הסיקו בעצמכם. את כל התהליך מומלץ לעשות בליווי איש מקצוע, גם אם אתם משקיעים מנוסים. דעה נוספת, וחשיבה רציונלית ומנותקת מן הסיכון והרגשות היא כלי חשוב עבור כל משקיע נדל"ן.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות