חפש ב:

קניית דירה או קניית מניות בבורסה, מה יותר כדאי?

השקעה בנדלן פרטי או נדלן עסקי יכולה להיות הערוץ המתאים לכם ביותר, ואולי דווקא השקעה בבורסה הוא הערוץ המתאים לכם. לפני שמשקיעים, צריך להחליט במה.

ענבר|7.4.2015|11:54|3199 צפיות
בעולם המודרני, ישנה שורה של אפשרויות השקעה העומדות בפני כל אדם ואדם, בין שמדובר על משקיע מוסדי ובין שמדובר על אדם פרטי המעוניין להשקיע את כספו בערוצים אטרקטיביים. אחת השאלות המרכזיות שחווה כל אדם פרטי המעוניין למצוא את הערוץ האטרקטיבי ביותר להשקעת כספו, היא האם עליו לקנות דירה או נכס נדלן עסקי, או שאולי עדיף לו לקנות מניות בבורסה ולהשקיע במניות של חברות ציבוריות. השאלה היא לגיטימית, אך אין עליה תשובה חד משמעית.

שוק בעל רמת סיכון נמוכה יחסית
אחד הפרמטרים המאפיינים ביותר את עולם הנדל"ן הוא רמת הבטחון שערוץ זה מעניק למשקיע. המדובר בשוק שבסופו של דבר נוטה לעלות לאורך השנים, ואם המשקיע יודע לזהות את נקודות השיא והשפל של השוק, הוא יכול להתנהל בצורה רווחית מאוד בתוך שוק זה. אחרי שאמרנו את זה, שוק הנדל"ן הוא עדיין שוק בעל רגישויות, וישנן מספר סיטואציות שיכולות לערבב את כל הקלפים, סיטואציות כמו מלחמה, משבר פיננסי, החלטות ממשלה וכדומה.

שוק הסובל מתנודות חריפות

לעומת התחום של השקעה בנדלן פרטי או נדלן עסקי, ישנה האפשרות של השקעה בבורסה. זה הוא ערוץ השקעה שרבים מייצרים בו תשואה אטרקטיבית, אך רבים עוד יותר מפסידים את כספם ואת כל רכושם. ההבדל המשמעותי ביותר בין שני ערוצי ההשקעה הוא שהבורסה הוא ערוץ השקעה בעל יותר רגישויות, וכזה שעשוי לחוות תנודות חזקות יותר מאשר בשוק הנדל"ן. כך למשל, כל הודעה של חברה ציבורית אודות פעילותה העסקית, יכולה לשלוח את המניה לירידה או עליה של עשרות אחוזים, ולהוביל להרבה מרוויחים והרבה פושטי רגל בין רגע.

השקעה הוא עניין אישי

בחירת ערוץ ההשקעה היא עניין שאתם צריכים לבחון בעצמכם סביב עצמכם. לכל אדם יש את הנטייה האישית שלו לערוצי השקעה מסויימים, ולא משנה מה אומרות חוות הדעת האובייקטיביות, עליכם לבחור את הערוצים המתאימים ביותר עבורכם. אל תוך המשוואה שאתם בונים, הכניסו גם את שיקולי הסיכון והתשואה שיודע כל ערוץ לספק לכם, אך זכרו שבסופו של דבר השקעה הוא עניין הרבה יותר אישי ממה שחושבים. 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות