חפש ב:

מגרשים וקרקעות – מדריך לתשואה על השקעה

מה היא תשואה, כיצד מחשבים אותה ומדוע מדובר במרכיב כל כך מרכזי וקריטי בתחום של מגרשים וקרקעות להשקעה, ובעולם הנדל"ן בכלל?

ענבר|1.4.2015|17:33|1285 צפיות
אם אתם מתכוונים להיכנס לתחום של מגרשים וקרקעות להשקעה, אתם רוצים להבין היטב את המושגים והפרמטרים המרכזיים של כל תהליך השקעה, ובראשם התשואה על ההשקעה. תשואה היא למעשה הרווח הכספי אותו אתם מייצרים על השקעתכם, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי כמספר אבסולוטי המתאר את סכום הכסף שהרווחתם, אך בשפה תקינה משתנה זה מבוטא בדרך כלל כשיעור הרווח מתוך ההשקעה שלכם.

חישוב שיעור התשואה על ההשקעה
כך למשל, אם רכשתם נכס נדל"ן עבור 100 אלף שקלים, ואתם משכירים אותו עבור 1,000 שקלים בחודש, הרי שבשנה אתם נהנים מ 12% תשואה, או 12,000 שקלים רווח. כדי לקבל את התשואה כל שעליכם לעשות הוא פעולת חשבון פשוטה של כפל וחילוק. הכפילו פי 12 את סכום הכסף שאתם מקבלים על הנכס בכל חודש וחלקו את הסכום המתקבל, בסך הכסף שהשקעתם לרכישת הנכס, ותקבלו שבר הקטן מ 1, אותו תוכלו להמיר לאחוזים, ובמקרה הנ"ל 0.12 המייצג 12%.

הערכת השקעות על פי התשואה הצפויה
התשואה הוא מרכיב מרכזי וקריטי בעולם של מגרשים וקרקעות להשקעה ובעולם הנדל"ן בכלל, פשוט מכיוון שהוא המרכיב שעל פיו נבחנת כדאיות ההשקעה בנכס או באזור מסויים. כך למשל, ייתכן מאוד שתוכלו לקנות נכסים מאוד זולים באזורים מסויימים בארץ, אך התשואה על אותם נכסים תהיה מאוד נמוכה, עד כדי כך שיהיה לכם כבר עדיף להשקיע את כספכם בחסכון בנקאי מאשר בנדל"ן. לעומת זאת, אם תבחרו בנכס באזור מרכזי כמו תל אביב, ירושלים או אזור המרכז בכלל, תוכלו ליהנות מתשואה של עשרות אחוזים בכל שנה.

לנצח את הסטטיסטיקה

נתונים על התשואה הממוצעת תוכלו לקבל מפירסומי הלמ"ס וכן מאנשי מקצוע שונים, אך שימו לב שמדובר בתשואות ממוצעות בלבד. בתוך סך השוק, ישנם משקיעי נדל"ן שמצליחים לייצר תשואות גבוהות בהרבה מן התשואה הממוצעת, וכאלה שאינם מצליחים להתקרב אליה מלמטה. האפשרויות בתחום זה פתוחות לפנים, וככל שתהיו יותר מקצועיים, יותר שקולים ויותר אחראיים, תוכלו להרגיל את עצמכם לתשואות גבוהות הרבה יותר מן הממוצע המיוחס לכל אזור בו אתם משקיעים.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות