חפש ב:

ההבדל בין בנייה למגורים ובנייה לתעשייה

אם אתם מתעניינים ברכישת מגרש או קרקע מסויימת לצורך השקעה או לצורך הקמת מבנה לשימוש עצמי, אתם רוצים להכיר תחילה את כל הנושא של ייעוד קרקע. הקרקעות במדינת ישראל

ענבר|1.4.2015|16:46|4292 צפיות
אם אתם מתעניינים ברכישת מגרש או קרקע מסויימת לצורך השקעה או לצורך הקמת מבנה לשימוש עצמי, אתם רוצים להכיר תחילה את כל הנושא של ייעוד קרקע. הקרקעות במדינת ישראל, ובכל מקום אחר בעולם, נחלקות על פי הייעוד שלהן. ישנן קרקעות בעלות ייעוד חקלאי, וישנן קרקעות בעלות ייעוד לבנייה, בנוסף לסוגים נוספים של קרקעות כמו מגרשים וקרקעות לשימור. העניין המרכזי בהיבט זה הוא שלכל ייעוד יש את ההגדרה של מה מותר ומה אסור לעשות עם הקרקע.

קרקע למגורים ומאפייני המבנים המותרים

קרקע בעלת ייעוד בנייה למגורים היא קרקע שהדבר היחיד שמותר לבנות על גביה הוא מבנים למגורים. לא ניתן לבנות בה חנויות, מבנים למטרות מסחר או מבני תעשייה, ולא ניתן לבצע בה גידולים חקלאיים. הדבר היחיד שמותר לבנות על גבי הקרקע הוא מבנים למגורים. אילו מבנים למגורים, באיזה גודל, באיזה גובה ובאיזה סגנון הם פרמטרים המוגדרים במסגרת זכויות הבנייה בקרקע בהתאם לתכנית המיתאר של הקרקע הספציפית, וגם זה הוא נתון שיהיה עליכם לבחון לפני שאתם מקבלים החלטת רכישה.

קרקע לצרכי תעשייה בלבד
קרקע לבניית תעשייתית היא קרקע המיועדת לבניית של מפעלי תעשייה בלבד. בקרקע זו לא ניתן לבנות מבני מגורים ולא ניתן לבנות מבני מסחר, אלא רק מבני תעשייה. אחרי שאמרנו את זה, ישנן קרקעות המשלבות בין שני סוגי ייעוד כמו למשל מגרשים וקרקעות המאפשרים לכם לבנות גם מבני תעשייה וגם מבני מסחר. התמהיל בין המבנים השונים נקבע בתכנית המיתאר המספקת לכם מידע לגבי שיעור מבני המסחר המותר בקרקע ביחס למבני התעשייה.

המשמעות מבחינת ערך הקרקע
היבט חשוב נוסף שכדאי להכיר סביב הנושא של ייעוד הקרקע הוא ההיבט של שווי הקרקע. קרקע למגורים תהיה בעלת ערך גבוה יותר מאשר קרקע תעשייתית. לעומת זאת, שינוי ייעוד של קרקע חקלאית למשל לקרקע תעשייתית יהיה קל יותר וטריוויאלי יותר מאשר ייעוד קרקע חקלאית לקרקע לבניית מגורים. בכל מקרה, עליכם להכיר את הנושא לעומק, ועל פי הצורך יהיה עליכם להיעזר בשירותיו של איש מקצוע.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות