חפש ב:

קניית דירה מקבלן – איך עושים את זה נכון?

קניית דירה מקבלן כמו כקניית דירה יד שניה במובנים רבים, אך ישנם מובנים רבים אחרים בהם עליכם להקפיד בצורה יתרה על קיום תהליך רכישה נכון.

ענבר|2.3.2015|12:49|787 צפיות
קניית דירה חדשה הוא מהלך שדורש עבודה יסודית ושיטתית שלכם כרוכשי הדירה, אם ברצונכם להבטיח שאתם מבצעים את העסקה הטובה ביותר עבורכם, ושאתם לוקחים על עצמכם את הסיכון המינימלי האפשרי. הדברים מקבלים אף משנה חשיבות כאשר מדובר על קניית דירה מקבלן, פשוט מאוד מהסיבה שמדובר ברכישת דירה מגוף עסקי שפעילותו כרוכה בסיכון גבוה. כאשר אתם רוכשים את הדירה מאותו גורם, הקבלן, אתם לוקחים על עצמכם חלק מן הסיכון. הנה מספר הנחיות שיוכלו לסייע לכם לעבור את זה בשלום:

1. בדיקת רקע על הקבלן – לפני שאתם חותמים על כל הסכם שהוא, ולפני שאתם מוציאים אפילו שקל אחד, בצעו בדיקת רקע על הקבלן המבצע. תוכלו לעשות זאת בעצמכם באמצעות חיפוש מידע מקצועי, עסקי ומשפטי אודות אותו קבלן, ותוכלו לעשות זאת גם באמצעות איש מקצוע. את איש המקצוע תוכלו לשלב בשלב מתקדם יותר של הבדיקה, אך כדאי בכל מקרה להסתייע בו בסופו של דבר.

2. פריסת התשלום לקבלן – את התשלום לקבלן אתם רוצים לבצע בצורה מדורגת בהתאם להתקדמות הבנייה בפועל. במידה והינכם לוקחים משכנתא, הבנק עצמו ישחרר לכם את סכומי המשכנתא בהתאם להתקדמות הבנייה, ובכל מקרה אתם רוצים לקבע את העניין במסגרת הסכם הרכישה שלכם מול הקבלן. סדר התשלומים, מספרם והשלבים בהם הם מבוצעים הם סטנדרטיים בדרך כלל, ויחד עם זאת, תוכלו בהחלט לשנות אותם בהתאם לתפיסת הסיכון שלכם, וההסכמות שתוכלו להגיע אליהן עם הקבלן.

3. בדק בית – לאחר שביצעתם קניית דירה מקבלן, ולאחר שקיבלתם את הדירה מהקבלן, אתם רוצים להזמין בדיקת בדק בית הנדסית מקצועית. בדיקה זו נועדה לוודא שהבנייה שבוצעה, בוצעה על פי ההסכם, שאין ליקויי בנייה, לא אסתטיים, לא מבניים ולא בטיחותיים. תוצאות הבדיקה יימסרו לכם בדו"ח רשמי המשמש גם כמסמך משפטי בו תוכלו לעשות שימוש אם תראו לנכון לתבוע את הקבלן. חשוב לבצע את הבדיקה בשלבים הראשונים לאחר הכניסה לדירה, הן כדי להבטיח שהדירה בטוחה, והן כדי להגדיל את הסיכויים שהקבלן יעניק לכם את המענה הנדרש.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות