חפש ב:

מה הקשר בין קניית דירה מקבלן ובין ריקוד טנגו?

בתהליך קניית דירה מקבלן, אתם רוצים ליצור מיתאם מושלם בין קצב הזרמת התשלומים שלכם לקבלן ובין קצב התקדמות הבנייה של הנכס, במטרה ברורה למזער את הסיכון.

ענבר|2.3.2015|12:47|602 צפיות
ריקוד טנגו הוא ריקוד בו אוחזים שני בני הזוג את ידיהם, מצמידים את גופם ורוקדים בצורה הרמונית, צעד קדימה שניים לאחר, צעד קדימה שניים לאחור. צעדי הריקוד חשובים פחות, וגם אם מספר הצעדים קדימה ואחורה משתנה, זה עדיין ריקוד טנגו. מה שחשוב הוא שבני הזוג מתואמים ביניהם בצורה מושלמת, שהם יכולים לעשות לאורך הריקוד מאות צעדים בסך הכל, ועדיין להישאר במרכז הרחבה. זו היא אולי האנלוגיה הטובה ביותר לתאר את התהליך שעליכם לעבור מול קבלן ממנו אתם קונים את הדירה שלכם.

משלמים לפני שהמוצר מוכן
כאשר אתם רוכשים דירת יד שנייה, התהליך הוא מאוד ברור, ולאחר שווידאתם את נושא הרישום בטאבו, היעדר עיקול, שעבוד או משכון על הנכס, אתם פשוט מעבירים את סכום הקנייה בתשלום אחד, ומקבלים את מפתחות הדירה, הכל כמובן בליווי עורכי דין. אלא שכאשר מדובר על קניית דירה מקבלן, רכישת הדירה מתקיימת הרבה לפני שהדירה בכלל קיימת ועומדת על יסודותיה, ובדיוק מהסיבה הזאת, אתם רוצים ליצור קשר הדוק בין התקדמות בניית הדירה ובין התשלומים שאתם מעבירים לקבלן.

גיבוש שלבי התשלום בהתאם לשלבי הבנייה
קבלן בניין הוא איש עסקים הפועל בתוך סביב עסקית בעלת סיכון עסקי, וכאשר אתם רוכשים ממנו דירה, אתם לוקחים על עצמכם חלק מן הסיכון העסקי שלו. כדי למזער את הסיכון למינימום עליכם להזרים אל הקבלן את התשלומים בהתאם לקצב התקדמות הבנייה, ובהתאם לעמידת הקבלן בתנאי הסכם הרכישה שנחתם ביניכם. ישנו תהליך מובנה שמתאר את היקף התשלום שעליכם להעביר בכל שלב של בניית הדירה, אך בדיוק כמו בריקוד טנגו, אתם יכולים לשנות ולקבוע את השלבים האלה בהסכמה עם הקבלן, במטרה ברורה לייצר מיתאם מדוייק בין התשלומים המועברים ובין קצב הבנייה.

למזער את הסיכון עד למינימום הנדרש
במידה ואתם לוקחים משכנתא עבור קניית דירה מקבלן, הבנק עצמו עשוי לקבוע את קצב שחרור המשכנתא בהתאם לקצב התקדמות הבנייה, ובמידה שלא, יהיה עליכם לדאוג לכך בעצמכם, ולעשות את זה בצורה אחראית במטרה ברורה למזער את הסיכון שלכם למינימום הנדרש.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות