חפש ב:

נדלן להשקעה – עד מתי יעלו מחירי הדירות?

אף אחד לא באמת יודע האם מגמת עליית המחירים של נדלן להשקעה הגיעה לשיאה, אך אפשר לומר ברמה גבוהה של וודאות שמדובר בתקופה מסוכנת יותר לרכישה.

ענבר|2.3.2015|12:38|1059 צפיות
כפי שכל ישראלי יודע היטב, מחירי הדירות בישראל הולכים ועולים, ומצליחים לשבור שיאים חדשים בכל שנה, ובכל פעם מחדש. השאלה הגדולה נותרה בעינה: האם הגענו לשיא? האם הגענו לטיפינג פוינט שממנה תתחיל המגמה להתהפך? ובכן, את התשובה לכך אף אחד לא יכול באמת לדעת, אבל בהחלט אפשר לבחון סימנים שונים בשוק, ולזהות סממנים לשינוי. אחד מהמשתנים שיכולים לספק אינדיקציה לגבי מגמות בשוק הוא יחס רמת המחיר של רכישת דירה ורמת המחיר של השכרת דירה.

גורמים משפיעים על התחום של נדלן להשקעה
בשנה האחרונה הגיע יחס זה לרמה השוברת את השיא הקודם, שלאחריו החלה מגמה של ירידת מחירים הן במחירי השכירות והן במחירי הרכישה. כאמור, גם ביחס זה נקבע שיא חדש, מה שעשוי להוות אינדיקציה לכך שהמחירים עלולים כעת לשנות כיוון. בנוסף לכך, ניתן לראות יותר ויותר מעורבות פוליטית בתחום זה, עם תכניות דיור מצד כל המפלגות הרצות לכנסת, מה שמעלה את ההסתברות של מעורבות ממשלתית שיכולה בהחלט לשנות את המגמה ואף להפוך אותה לגמרי.

לא קונים בשיא

כפי שאומרים כל המשקיעים הגדולים ביותר בעולם, גם בתחום של נדלן להשקעה לעולם אסור לקנות כאשר השוק מגיע לשיא. על אף שמדובר על תחום מאוד מקצועי המערב סכומי כסף אדירים כמו נדלן להשקעה, הכללים הבסיסיים של המסחר תופסים גם בשוק זה, ואם אתם רוצים לייצר לעצמכם רווח ותשואה כספית אטרקטיבית, אתם רוצים לקנות כשהשוק בשפל, ולמכור כשהוא בשיא, ובכל מקרה לא לקנות כשהוא בשיא, או למכור כשהוא בשפל.

סיכון גבוה בקניית נדל"ן
אין לדעת האם השוק אכן נמצא לפני שלב של שינוי מגמה, אך בהחלט מדובר על תקופה מסוכנת הרבה יותר לביצוע רכישת נדל"ן. הסיכון יכול לבוא לידי ביטוי בצורה החריפה ביותר בכך שמייד לאחר שתרכשו את הנכס במחיר גבוה, יתחילו המחירים לרדת, או בצורה מעודנת יותר, בכך שתבצעו רכישה אך המחירים יתחילו לדשדש סביב השיא הנוכחי, לפני שתיווצר מגמה חדשה לכאן או לכאן. בכל מקרה, נראה כי זה לא הזמן לקחת סיכונים מיותרים אם העסקה אינה בעלת מאפיינים אטרקטיביים יוצאי דופן.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
החשיבות של בחירת חברות בנייה עבור יזמי ומשקיעי נדל"ן
סיכון עסקי הוא דבר גמיש ורחב, שאותו עליכם לבחון לעומק, אך כאשר אתם שמשקיעים בוחנים חברות בנייה, אתם רוצים לבחון גם את ביצועי העבר של אותן חברות.
קרא את הכתבה

מונעים מהנבואות השחורות מלהתגשם בישראל באמצעות תמא 38
תכנית תמא 38 נוצרה ומיושמת במטרה לחזק את כלל המבנים במדינת ישראל מפני רעידות אדמה, ולאורך השנים עברה התכנית שינויים כדי להבטיח את השגת המטרה.
קרא את הכתבה

ההבדל בין השקעה פיננסית ובין השקעה בקרקעות
קרקעות להשקעה הוא תחום אטרקטיבי מאוד להשקעה, לבטח ביחס לעולם הפיננסים, פשוט מכיוון שמדובר בתחום שמתגמל על ידע מקצועי, ומציע רמת סיכון נמוכה יחסית.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות