חפש ב:

מוכרים את הדירה – מה עושים?

מכירת דירה הינה תהליך רגיש מסיבות מגוונות. אמנם מדובר בפרידה מרכוש שהזיקה אליו היא סנטימנטלית אך מדובר בתהליך שבסיומו המילה האחרונה היא כמה כסף הניבה מכירת הדירה עבור בעליה.

ענבר|1.3.2015|13:55|5742 צפיות
לא קל למכור דירה. מדובר בתהליך ארוך ומייגע של חיפוש רוכשים שיסכימו להעניק את הסכומים עליהם עומדים. מדובר בתהליך המלווה בפרידה אמוציונלית במידה מסוימת מרכוש שהזיקה אליו לעתים יקרה מעט יותר מסכום כספי. אז בכדי להמתיק את התחושה, רצוי לדעת לנהל את כלל התהליך באופן המשתלם ביותר. מעוניינים למכור את הדירה? כאן ריכזנו עבורכם מדריך קצר עבור תהליך מכירת הדירה.

בדיקת סך כל ההוצאות הכספיות
אנשים רבים שמוכרים את דירתם עושים זאת למעשה בפעם הראשונה. מכאן שהידע המקדים אודות תהליך המכירה הוא מצומצם עד אפסי. לא רבים מודעים לכך, אך תהליך המכירה כולל גם הוצאות כספיות נוספות. רצוי להכיר את ההוצאות הללו ולהבין את פשרן בכדי לקבוע את המהלכים במכירת הדירה. ההוצאות הן תיקונים הנדרשים בדירה בטרם המכירה, מס שבח, סילוק משכנתא ועוד. כל אלו יכולים להגיע להוצאות נוספות שיכולות להוות נטל ומעמסה וראוי לשקללן בכלל התהליך.

עיתוי ופרסום המכירה
גמרתם אומר בלבכם למכור את הדירה. החיפוש אחר רוכשים פוטנציאלים עלול להיות מייגע במידה מסוימת. לשם כך נדרשת מיומנות ויכולת לפרסם את הדירה בצורה המיטבית. ישנן דרכים מגוונות לעשות זאת. קודם כל השיטה המסורתית שאם לא הייתה עובדת ככל הנראה הייתה פוסחת מן העולם – הציבו שלט שהדירה היא למכירה. כלי מסורתי נוסף הוא המדיה רק שכאן נוסף שכלול מעולה – פרסום באמצעות האינטרנט מנגיש למוכר תפוצה עצומה וכל זאת ללא הוצאה. בנוסף לכך באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות ניתן להציג תמונות של הבית. בנוסף לכך העיתוי יכול להיות מהותי עבור ערך הדירה. בתקופות בהן דירות רבות נמכרות מחיר הדירה עלול לרדת.

שימוש במתווך
אנשים רבים שוקלים מתוך שיקולי נוחות להשתמש בשירותיו של מתווך. על כך קיימים חסרונות ויתרונות כמו בכל דבר. בפניה למתווך ניתן להפחית את התהליך המייגע ולהניחו על כתפי איש המקצוע שכבר חווה תהליך או שניים מסוג זה. כדאי לזכור שדמי התיווך אינם זולים וכדאי להכניסם לכלל השיקול במכירת הדירה וזאת בכדי למנוע עוגמת נפש עם סיומו של התהליך הארוך.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות