חפש ב:

טיפים לעיצוב משרד נדל״ן

אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.

|23.11.2021|9:52|2477 צפיות
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
אמנם, קצת יצירתיות תמיד עוזרת, אבל עיצוב פנים הוא תחום מאוד מדעי. המעצבים הטובים ביותר ממשיכים לדבוק במספר עקרונות מפתח שמאפשרים להם ליצור חלל ראוי, בלי קשר לתקציב, למיקום או לגודל.

הנה כמה מהאלמנטים הקריטיים שכדאי לקחת בחשבון: חלל (מרחב), קו, צורה, צבע ומרקם.

1. חלל

החלל, או המרחב, מתייחס למרחק החזותי בין האובייקטים או סביבם, בכול חדר נתון, כמו גם לפרופורציות וליחס של האחד לשני. מכיוון שלרוב לא ניתן לשנות בקלות חלל קיים, אלא אם כן מדובר בשיפוץ נרחב, זהו אחד האלמנטים הבסיסיים ביותר בתכנון העיצוב.

החלל מופרד בדרך כלל לשתי קטגוריות שונות – חיובי ושלילי. 

- חלל חיובי מורכב ממיקומם של החפצים הפיזיים (כמו שולחנות עבודה, כסאות מנהלים, תפאורה וגימורים). שטח חיובי, או מערך של רהיטים וקישוטים, עלול לשדר תחושה של עומס ודחיסות. 
- חלל שלילי מורכב מהמרווחים ומהמרחק בין העצמים הללו. שטח שלילי גדול מאוד יכול לגרום לתחושה של חדר גדול יותר. אבל, אם הוא גדול מדי, הריהוט עלול להיראות קטן או לא במקומו.

איזון נכון בין חלל חיובי ושלילי יעניק לכם חלל מאוזן, מתחשב ומסודר היטב.

2. קווים


מעצבי פנים משתמשים בקווים (באמצעות מאפיינים מבניים, ריהוט, או פריטי עיצוב אחרים), כדי ליצור הגדרה או להנחות את העין המשוטטת בחלל החדר.
קווים מתחלקים בדרך כלל לשלוש קטגוריות:

- קווים אופקיים – עשויים להימצא בריצוף, במשטח השולחן ובפרטי ריהוט אחרים. קווים רחבים יכולים לתרום לתחושה של חלל רחב ויציב יותר.
- קווים אנכיים – נמצאים בחלונות, בדלתות, בווילונות או בתאורה תלויה. קו אנכי מושך את העין למעלה ומאריך את המרחב. שימוש נכון בקווים יכול לתרום למראה של תקרה גבוהה ואף לשדר תחושת חופש.
- קווים דינמיים – כמו קווים מזוגזגים, מתעקלים או אלכסוניים, אפשר למצוא בגרם המדרגות, בקיר מודגש, באריחים או ביצירת אמנות. קווים אלה מוסיפים לחלל אופי ואנרגיה ומושכים את תשומת הלב.

חדר אידיאלי מבחינת כושר המשיכה שלו, אמור לאזן בין שלושת סוגי הקווים.

צורה


הצורה מתייחסת לצורת החדר, לצורת הריהוט ולצורה של כל אובייקט המוצב בחלל. הצורה עוזרת לעגל ולמלא את החדר, וכמובן להבטיח פונקציונליות. 
אובייקטים אלה מסווגים בדרך כלל כגיאומטריים או כטבעיים. 

- לצורות הגיאומטריות יש קווים חדים וזוויות חדות והן בדרך כלל מעשה ידי אדם. למשל, ספה בצורת ר׳ או יצירת אמנות גיאומטרית. 
- לצורות הטבעיות יש בדרך כלל קימורים רכים, צורות לא סדירות ומוזרות שנוצרות בהשראת הטבע. רהיטים דקורטיביים בצורת צמח, בעל חיים או אלמנטים טבעיים אחרים – נחשבים לצורות טבעיות, אורגניות.

שליטה בצורה תלויה מאוד בהעדפה אישית. חלק מעדיפים קווים נקיים, מינימליסטיים ומודרניים, ואחרים מעדיפים קצוות רכים ועיצוב אקלקטי. עם זאת, איזון בין השניים עשוי לשמח את העין.

צבע


אין חלל מעוצב בלי טיפת צבע. החל מצבע הקיר וכלה בצבעי הרצפה והרהיטים – הצבע משמש כדי להשפיע על מצב הרוח, להוסיף עניין ויזואלי או לשנות את גודלו הנתפס של החלל.

מעצבי פנים משתמשים בפסיכולוגיית הצבע כדי להשיג תחושה ספציפית. למשל, גוונים צהובים המסמלים פרודוקטיביות מתאימים מאוד לעיצוב חלל משרדי.

ערכת צבעים ניטרלית עשויה להיות הגיונית יותר, אבל גם הוספת צבעי המותג שלכם יכולה לתרום לאווירה כיפית בסביבת המשרד. נסו לבחור בצבעי קירות, רהיטים וגימורים, שיצבעו את סביבת העבודה באווירה של ׳הצלחה׳. רק אל תשכחו שגם התאורה והשעה ביום ישפיעו על הצבעוניות.

מרקם


מרקם מתייחס לתחושת המישוש של אובייקטים בחדר. יש נטייה להתעלם מאלמנט זה, אבל הוא יכול להוסיף עומק וממד יפהפיים, באופן מיידי. 

הוספת מרקם נעשית באמצעות שילוב בדים, עץ ואבן שמגבירים את תחושת הנוחות והחמימות במשרד. שימוש בשכבות מאפשר להעצים את העיצוב. שכבות של חומרים, צבעים וצורות יוכלו להעניק לחלל הפנים מרקם כוללני, שיקרין את המראה והתחושה המצופים. 

במילים אחרות, שילוב של מגוון טקסטורת בחדר, יכול להוסיף איזון וממדיות באופן מידי, לא משנה באיזה חלל מדובר.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

השבחת נכסי נדלן
נכסי נדל"ן הם נכסים שניתן לסחור בהם כמו כל נכס אחר כדוגמת ניירות ערך, מטבע חוץ, רכבים, מטוסים, אגרות חוב וכן הלאה. נכסי נדל"ן משמשים אותנו כמובן למגורים, למסחר, לתיירות, לאירוח וכן הלאה ולכן אצל רובנו מתעמעמת התפיסה של נכס נדל"ן כנכס מסחרי
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות