חפש ב:

ערים מעורבות בישראל – ההיבטים שכדאי להכיר

מדינת ישראל, למרות היותה מדינת לאום יהודית, כוללת בתוכה אוכלוסייה ערבית גדולה שהשתמרה וחיה בארץ משחר ההיסטוריה. האוכלוסייה הלא יהודית במדינת ישראל מונה כ-20% ממנה, כאשר אלו מתחלקים לערבים מוסלמים, נוצרים והקהילה הדרוזית, ואלו מפוצלים על פי שיוך דתי ומגדרי.

|23.12.2019|17:10|2930 צפיות
למרות שבמרבית המקרים האוכלוסיות הלא יהודיות בוחרות לחיות בריכוז בכפרים ויישובים ייעודיים, ניתן למצוא בישראל גם מספר ערים מעורבות בולטות בהם חיים יהודים וערבים זה לצד זה, וחולקים יחדיו מערכות בריאות, מסחר, חינוך ומרחבים משותפים. הזהות הדתית והחשש מפני השונה עשוי לגרום לרתיעה לחלק מן האנשים, אולם חשוב לדעת כי גם הערים המעורבות בישראל מביאות בחשבון רקע היסטורי ופערים תרבותיים ומפרידות את המגורים על פי שכונות יהודיות וערביות. ערים דוגמת חיפה, עכו, נצרת (ובעבר נצרת-עילית, כיום נוף הגליל), ירושלים, רמלה, לוד ומעלות תרשיחא, מתארות אורח חיים רב גוני ובעל תרבויות עשירות הנושקות זו לזו, זוכות לכבוד רב ואינן מפריעות האחת לקיומה של האחרת. האותנטיות הקיימת בערים אלה היא בולטת, כאשר תרבויות שונות חיות זו לצד זו באה כל אחת מן השניים לידי ביטוי כל אחת בדרכה.

חיבור ייחודי של דתות, עמים ותרבויות


למעשה, ניתן לראות כי בבחינה של כל אחת מן הערים המעורבות במדינת ישראל, ערים אלו מהוות מוקדי משיכה לתיירות פנים ולתיירות בינלאומית. העיר חיפה לדוגמה מקיימת מדי שנה פסטיבלים שונים בתחומי האומנות בהם אומנים יהודים וערביים מציגים יצירות ועבודות על פי נושא, הנוגעים כולם בחוויה המשותפת, בסכסוך הערבי-ישראלי מנקודת המבט של ציבור המבקש לחיות יחד בשלום ואלה מושכים את המבקרים השונים. גם השווקים הרבים והתרבות הקולינרית של העיר חיפה מושפעים עד מאוד בשל היותה עיר מעורבת. המבקרים בעיר זוכים למטבחים השונים המשתלבים זה בזה, למבחר רב של דוכנים ומתחמים המציעים אוכל עממי במחיר שווה לכל נפש ובתרבות ססגונית מקומית המושפעת מחיבור בין דתות, עמים ותרבויות. אלו, שאינם תושבי העיר, ומחפשים אחר דירות להשקעה בחיפה יזדקקו לרוב לשירותיו של מתווך דירות מקומי על מנת ללמוד מקרוב את השכונות השונות, המרקם התרבותי והדתי, מוסדות החינוך, מרכזי התעסוקה והנגישות. יתרון בולט נוסף בעיר הכרמל היא רצועת החוף הארוכה והמרשימה הנפרשת על פני מספר רב של חופים, מסודרים ופתוחים ומעניקים תמונת נוף שאין שנייה לה לצד חוויית בילוי, רחצה וספורט ימי.

חשוב לדעת כי ערים מעורבות בישראל אינן מאוזנות מבחינת היקף התושבים היהודים והערבים החיים בהן וכי בכל הערים האמורות קיים רוב יהודי בולט. ירושלים היא העיר המעורבת הבולטת בישראל, כאשר 34% מתושבי העיר אינם יהודים, בעיר עכו חיים 27% תושבים שאינם יהודים ואילו העיר חיפה אשר ידועה במרקם התרבותי המשולב שבה מכילה בסך הכל 10% תושבים לא יהודיים בקרבה. דו הקיום אינו מאיים על חיי הקהילה ושמירה על צביון דתי מה שהופך את הערים הללו למבוקשות יותר ויותר בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן הישראלי.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות