חפש ב:

20 אלף עובדי בניין יגיעו מסין

לאחר מחסור של שנים ארוכות, במטה הדיור הצליחו להגיע לאישור ההסכם הבילטרלי עם משרד הסחר הסיני להבאת אלפי עובדים לענף הבניין מסין. מגמה שצפויה לתרום רבות לקצב הבנייה האיטי בישראל.

צוות בנק נדל"ן|4.1.2017|16:41|3841 צפיות

במשך כ-10 שנים, ממשלת ישראל נכשלה להתמודד עם שוק הנדל"ן הישראלי והובילה למצב של מחסור חמור בעובדים, כשמדינת ישראל לא מצליחה לחתום על הסכם סחר עם ממשלת סין להבאת עובדים זרים לטובת ענף הבנייה. כעת, לאחר שנים של מגעים, משלחת ישראלית חתמה היום (ד') עם התאחדות הקבלנים הסינית ומשרד הסחר הסיני על סיכום הנוסח של ההסכם הבילטרלי כדי לייבא לישראל אלפי עובדים לענף הבניין מסין. במשרד האוצר, הבינוי והשיכון והפנים מסרו כי הטקס הרשמי צפוי להתקיים בסוף פברואר. הסכם הסופי סולל את הדרך להבאת 20 אלף עובדים לענף כשבמהלך החצי השנה הראשונה, לאחר חתימת ההסכם, יגיעו לישראל כ-6,000 עובדים והיתר לפי פולסים נספים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



במקור, ההסכמים הבילטרליים נועדו להפחית את מספר העובדים הזרים
הסכם זה מצטרף להסכמים הנוספים, עליהם חתמה מדינת ישראל עם מדינות מזרח אירופה, כשההבדל בינם הוא שבהסכם עם ממשלת סין, נקבע כי השלטונות הסיניים יהיו האחראים הבלעדיים למיון העובדים בארץ המוצא, כשבמזרח אירופה יהיו אלה נציגים ישראלים, של משרד הבינוי והשיכון ושל התאחדות בוני הארץ. ההסכמים הבילטרליים החלו את דרכם בשנת 2011, אז קבעה הממשלה כי נדרש לקיים פיקוח ובקרה על תנאי העסקתם של העובדים הזרים בענף הבניין מחשש לפגיעה בזכויותיהם ולמגר תופעות עבר של סחר בבני אדם. החלטה זו נקבעה ביודעין כי הדבר יגרום להפחתה במספר העובדים הזרים שיגיעו לישראל בתקווה שהדבר יוביל לקידום עבודה עברית ולטובת הכשרת ישראלים למטרה זו.

לעמוד הפרויקט פלורנטין וילאג' באתר BankNadlan לחצו כאן

קצב בנייה איטי בשל מחסור בעובדים
עם זאת, עם השנים התברר שהמחסור בעובדים זרים הוביל לאחת הסיבות הגדולות ביותר של משבר הנדל"ן בישראל. העובדים הזרים נחשבו לעובדים איכותיים מהעובדים הישראלים והפלסטינאים שעבדו בענף וככאלה שמסוגלים לעשות את העבודה במהירות גדולה יותר. ככל שהתמעטו העובדים הזרים, כך קצב הבנייה התארך, עד לקיצוניות הקיימת כיום, כשבנייה של בניין מגורים בישראל לוקח כשנתיים עד שלוש שנים. מכה קשה זו עזרה להגדיל את המחסור הקיים בדיור ועם הזמן הובילה לעליית המחירים. במהלך השנים האחרונות טענו בהתאחדות הקבלנים כי הממשלה אינה צריכה להמציא תוכניות חילוץ לענף הבנייה כגון מחיר למשתכן או מע"מ אפס, אלא פשוט להגדיל את כמות העובדים, על מנת שקצב הבנייה ייגבר, וכך היצע הדירות ייגדל והמחירים יירדו. "פעולה זו תועיל לכלל האוכלוסייה בישראל ולא רק לזכאים או זוכי הגרלות כפי שמתרחש כיום" מסביר יו"ר התאחדות הקבלנים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בממשלה מברכים על החתימה
כעת נראה כי קריאות הקבלנים סוף סוף הגיעו לאוזני מקבלי ההחלטות כאשר בסוף שנת 2016 נחתם הסכם גדול עם מספר מדינות במזרח אירופה שמתוכנן להביא לישראל מעל ל-20 אלף עובדים זרים, והיום, עם חתימת ההסכם 20 אלף עובדי בניין יגיעו מסין. שר האוצר בירך על המהלך ואמר "אחרי מאמצים...אני שמח שנציגנו חתמו היום על הסכם להבאת אלפי עובדים...שיהוו זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור", שר השיכון והבינוי, יואב גלנט הוסיף כי ״שוק הדיור בישראל סבל ממחסור בכוח אדם, וההסכם עם סין יביא טכנולוגיות חדישות וכוח אדם מומחה בהתאם לחזון ולפעולה אותה אנו מובילים".

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות