חפש ב:

הנה הסיבה מדוע מחירי הדירות עולים

בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פרסמו דו"ח שנתי מיוחד, אשר נועד להתייחס למחירי הדיור בשנת 2015, במטרה להסביר מדוע מחירי הדירות בישראל ממשיכים לעלות ולעלות.

צוות בנק נדל"ן|2.1.2017|16:3|5412 צפיות

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) החליטו לפרסם דו"ח נוסף על מחירי הדיור לשנת 2015, על מנת להסביר מדוע מחירי הדיור ממשיכים לעלות. הדוח החדש כולל נתונים כגון שיעור הישראלים הגרים בשכירות, שיעור הישראלים הגרים בדירות בבעלותם, הוצאה חודשית ממוצעת על משכנתא ועוד. נתוני הלמ"ס התבססו על סקר הוצאות משקי הבית, אשר דגם בשנת 2015, לא פחות מ-8,550 משקי בית, ב-251 יישובים, ולפי טענת אנשי הלמ"ס, מייצגים 2.5 מיליון משקי בית באוכלוסיה בישראל, רבע מהציבור. עוד  הסבירו בלמ"ס כי שיעור המשיבים לשאלות הסוקרים עמד על 72 אחוזים. כעת, סוקרי הלמ"ס הציגו אותנו לשאלה החשובה ביותר בסקר בו שאלו את הנבדקים "אילו יכולתם למכור את דירתכם כיום, איזה סכום הייתם מקבלים עליה?" על מנת לנסות להעריך את מחירי הדיור שמוערכים כיום על ידיד ישראלים רבים, שאינם משתמשים בשמאים, או אנשי מקצוע, כדי להוציא לשוק את דירותיהם.



פער של 255 אלף ש"ח מהמחיר הנכון בשוק
כאשר הסוקרים שאלו את השאלה הזו, ממוצע מחירי הדיור, שנגלה לעינהם עמד על 1.64 מיליון ש"ח. חשוב להזכיר שמדובר בהערכה של בעלי הדירות בלבד, ללא בדיקה שלשמאים וכאן למעשה נמצא סוד הסקר. הבדיקה הראתה, כי ממוצע מחירי הדיור בשנת 2015 עמד על 1.39 מיליון ש"ח וזאת אומרת, שבעלי הדירות אשר חשבו להוציא את דירותיהם לשוק, וייתכן שחלקם אף עשו זאת, הציעו מחירים הגבוהים בכ-250 אלף ש"ח מהמחיר האמיתי של אותם נכסים בשוק הנדל"ן, והרי לכם עוד נתון משמעותי שמוביל לעליית מחירי הדירות בישראל. רוב הציבור בעלי הנכסים רואה את עליית המחירים ונוטה לחשוב כי מחיר הנכסים שלו עלה בסכומים גבוהים בהרבה, כדי להתכונן למשא ומתן שיגיע, אך כשמלכתחילה המחיר מגיע לסכומים כאלה, סיכויי המכירה יורדים וכשכולם רוצים טרוף את כל הקלפים מעליית המחירים, הרבה יותר קל להעלות את המחירים על שיקולים של רווח כלכלי בלבד בניסון לצאת עם אקזיט קטן ללא מאמץ.

כל אחד חולם על אקזיט
אם אתם חושבים שלנתון זה אין השפעה אמיתית על מחירי הדיור, אתם טועים בהחלט. רוב בעלי הדירות הללו יפרסמו את דירותיהם בשווקים אינטרנטיים ויעשו זאת ללא בדיקה אמיתי של ערך הדירה, כשכך יעשו גם רוכשי הדירות. כך נוצר שוק יד שנייה שמרחיק אנשים רבים שמעריכים כי בסכום הזה, הם כבר יכולים לשלם עוד קצת ולרכוש דירה חדשה, והביקוש לדירות חדשות עולה, כשלכולם נוח להמשיך את עליית המחירים. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

היכנסו למשא ומתן רק לאחר שביצעת בדיקת מומחה
לכן, כאשר אתם מגיעים לרכוש דירה, בין אם זו דירה יד שנייה או דירות מקבלן, הנה הסיבה מדוע מחירי הדירות עולים וחשוב שתעשו זאת לאחר בדיקה מקיפה וחיפשו בעמודי מחירון דירות, על מנת שתוכלו לבצע רכישה בטוחה והוגנת עבורכם. בידקו כל הצעת מחיר שמספקים לכם עם אנשי מקצוע מומחים, על מנת שתוכלו לזהות את טיב העסקה, מפני שבישראל כמו בישראל, לכל אחד יש מוח יהודי שמחפש לעשות עוד רווח. הבעיה היא שכאן גם הרוכשים וגם המוכרים הם בעלי מוח יהודי. בהצלחה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות