חפש ב:

פסקי הדין הבולטים ביותר בשנת 2016

בית המשפט העליון קבע ושינה לאחרונה שלל פסקי דין בשנה החולפת שישפיעו על שוק הנדל"ן הישראלי בשנים הבאות. רוצים להתכונן? הנה עשרת פסקי הדין הבולטים של שנת 2016.

צוות בנק נדל"ן|26.12.2016|16:19|5943 צפיות

כתבי שיפוי מיזמים וקבלנים ע"י רשויות מקומיות אינה חוקית
כחלק מפסקי הדין הבולטים ביותר בשנת 2016, בית המשפט העליון קבע בפסק דין כי דרישת כתבי שיפוי מיזמים וקבלנים שנעשית ע"י רשויות מקומיות, אינה חוקית ומשמעות הדבר שכעת מספר רשויות מקומיות עלולות לעצור את אישור חלק מתוכניות, מהחשש שכעת יאלצו לשאת תביעות בשל ירידת ערך של הנכסים. מדובר בהחלטה שאת תוצאותיה עדיין לא ניתן להפנים כשרק תגובת הרשויות תראה עד כמה פסק דין זה הועיל או הזיק לשוק.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



משרדי קופות חולים עדיין יקבלו הנחה בארנונה
בית המשפט העליון ביטל החלטה של בית המשפט המחוזי בתל אביב במקרה בו עיריית גבעתיים דרשה לגבות מקופת חולים מכבי תשלומי ארנונה משום שלא נעשית בהם "פעילות רפואית". הערעור שהתקבל ע"י העליון הוביל לפסק דין שקבע כי גם נכסים המסייעים בצורה עקיפה למערך הבריאות של קופות החולים כדוגמת משרדי ההנהלה זכאים להנחה. משמעות הפסיקה היא שרשויות מקומיות יפסידו כעת סכומים ניכרים כתוצאה מההחלטה הזו.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

הסוכנות לא זכאית לפיצויים במקרים של הפקעת קרקעות האגודות
גם במקרה זה בית המשפט העליון ביטל את החלטת המחוזי שקבע כי הסוכנות היהודית זכאית לפיצויים על קרקעות שנמסרו על ידה לאגודות ולאחר מכן הופקעו. העליון הפך החלטה זו וקבע כי לסוכנות יש זיקה לקרקע רק מכוח תפקידה כגורם מיישב ולכן אין היא צריכה להתסתכל על הרווח הכלכלי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

התיישנות על הסכמים בלתי חוקיים
בית המשפט העליון קבע פסק דין אשר תוחם את המועד בו ניתן להגיש תביעות לבטלות הסכמי פיתוח לפי תקופת התיישנות של 7 שנים. פסק הדין הגיע לאחר שבשנת 2006 נחתם הסכם פיתוח בין עיריית תל אביב לבין חברת נכסי רמת-אביב לבין, ובו הוסכם כי העירייה תפעל לשינוי התב"ע, והחברה תשלם לעירייה סכום השווה לכ-9.5 מיליון דולר. ב-2011 ניתן בעליון פסק דין שקבע כי הסכמים בין היזם לרשות מהווים התקשרות פסולה שדינה בטלות. משמעות פסק הדין הוא ששוב רשויות מקומיות יאבדו אפיקי הכנסה.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן

היטל השבחה וחלוקת ארנונה בין רשויות
מדובר במאבק בין הרשויות בנימינה ועיריית אור עקיבא, אשר נאבקות על מתחם מסחרי קטן בן כ-700 מ"ר, הנמצא בתחום שיפוטה של עיריית אור-עקיבא. המועצה המקומית בנימינה ביקשה לבדוק את ההסכם שנחתם בין בנימינה לבין אור עקיבא על חלוקת הכנסות בין הרשויות, אך לבסוף המועצה הארצית דחתה את הבקשה של המועצה המקומית והפנתה את נציגיה להליך הקבוע בחוק שנמצא בסמכותו של שר הפנים. משמעות הפסיקה שכעת יהיה קש מאוד ליצור תקנון עם תוכנית מתאר שיסדיר חלוקת ההכנסות מארנונה והיטלי השבחה בין שתי רשויות. לסיכום, רק הרשות שהמתחם נמצא בתחומה תקבל את תשלומי הארנונה והיטלי ההשבחה, אך מנגד, הדבר עלול להוביל לכך שהרשות המפסידה תערים קשיים על פיתוח פרויקטים מסוימים ע"י ערכאות משפטיות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות