חפש ב:

הממשלה פועלת להבאת 4,000 פועלי בניין מסין

לאחר שנים של הקפאה בהעסקת עובים זרים, ממשלת ישראל קרובה לסיכום עם ממשלת סין , על הבאת 4,000 עובדים זרים לענף הבנייה.

צוות בנק נדל"ן|19.12.2016|17:11|2002 צפיות

הממשלה פועלת להבאת 4,000 פועלי בניין מסין, כדי שתוכל להגדיל את כושר בניית הדירות בישראל. המאמץ נעשה במקביל מול הרשות הפלסטינית וממשלת סין, כשיו"ר מטה הדיור יצא בראשון לסין לאחר פריצת דרך במגעים מול הממשלה הסינית לחתימה על הסכם שיגדיל את מכסת העובדים הזרים המגיעים מסין ויאפשר להביא עוד 4,000 פועלי בניין מהמדינה. בנוסף לכך, הממשלה פועלת לבצע שינוי בהעסקת עובדי בניין פלסטינאים, כשלראשונה רישיון ההעסקה שלהם לא יהיה תלוי במעסיק והעובדים יוכלו להחליף מעסיקים ולחפש עבודה בישראל מבלי שיישלל רישיונם לעבוד בישראל. כחלון שמנסה להגיע ליעד שהציב לעצמו, 60 אלף התחלות בניה בשנת 2016, נמצא בניסיון אחרון להגיע ליעד הרלוונטי כשלפי הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), בשנת 2016 החלו עד כה, תהליכי בנייה של 39 אלף דירות מקבלן בלבד, 4 אחוזים פחות מבאותה תקופה אשתקד, וחברות הבנייה מתלוננות שהסיבה לכך הם במחסור בידיים עובדות.



לעמוד נדל"ן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

בשנות ה-90 עבדו בישראל 130 אלף עובדים בענף הבניה ובשנות האלפיים 60 אלף בלבד
מאז שנת 2011 ממשלת ישראל לא הצליחה לחתום על הסכם עם ממשלת סין בשל העובדה כי הממשלה החליטה כי כניסת עובדים זרים תותר רק ממדינות שחתמו על הסכם המסדיר זאת, כדי למנוע ניצול של עובדים על ידי חברות כוח אדם. תקרית זו גרמה שממשלת סין, אשר ממנה מגיעים העובדים שנחשבים לאיכותיים ביותר בתחומי העבודות הרטובות, עצרה את כל פעילות העובדים הזרים בישראל. בניסיון להגדיל את מכסת העובדים הזרים פעלו במטה הדיור לחתום עם ממשלת אוקראינה להבאת 20 אלף עובדים זרים לענף הבנייה, יחד עם אישור כניסתם של שישה חברות בנייה זרות שרשאיות להכניס 1,000 עובדים כל אחת. בצד הפלסטיני, פעלה ממשלת ישראל להגדיל את מספר העובדים בכ-6,000 איש נוספים, כך שבענף יועסקו כמעט 60 אלף פלסטינים. רק נזכיר כי בשנות ה-90 כשממשלת ישראל שיכנה בהצלחה כ-1.5 מיליון עולים מברית המועצות לשעבר, עבדו בישראל כ-100 אלף עובדים פלסטינאים ו-25 אלף עובדים זרים, ובשנים האחרונות עבדו בענף הבנייה כ-50 אלף פועלים פלסטינאים וכ-7,000 עובדים זרים בלבד!

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הנכסים המבוקשים ביותר: דירות עם נוף לים, למוקדי תיירות וגוש דן
בזמן שהמשבר בכוח האדם ממשיך, אין אפשרות שמחירי הדיור ירדו וכך ממשיכים לעלות מחירי הדיור בישראל כשמתחמי הנדל"ן הרותחים בישראל הם דירות עם נוף לים, דירות עם נוף לאתרי תיירות, ודירות באזורי הביקוש של גוש דן. אזורי הביקוש בגוש דן לא צפויים לראות ירידת מחירים בתקופה הקרובה שכן, ממשלת ישראל משקיע את מיטב הקרקעות שלה בפרויקט מחיר למשתכן, שאינו מתבצע בגוש דן בכלל. לכן, המתנה לירידת מחירי באזור זה היא עניין של סבלנים אמיתים שמוכנים לקחת סיכון ולהמתין לפחות כ-3 שנים עד שיראו ירידה אמיתית, אם בכלל, במחירי הדיור. גם בנכסים הממוקמים מול אזורי התיירות אין סיבה אמיתי לשער כי מחירי הדיור ירדו. לעומת זאת דווקא בשוק הדירות מול הים, יש אפשרות לירידת מחירים שכן היצע הדירות נחשב ליחסית גדול כשניתן למצוא דירות מקבלן באשקלון, אשדוד, חולון, ראשל"צ, תל אביב, בת ים, חדרה, נתניה, חיפה, נהריה ועוד ולציבור שעיקר מעיינו היא דירה מול הים, יש מספקי נכסים לבחור מבינהם כדי למצוא נכסים. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות