חפש ב:

אפיק ההשקעה החדש

משקיעי הנדל"ן הישראלים שינו כיוון, ולאחר שנים של השקעות בדירות למגורים, יותר ויותר משקיעים פונים להשקעות בנדל"ן עסקי. מדוע? המחירים זולים יותר, והתשואות גבוהות יותר.

צוות בנק נדל"ן|19.12.2016|16:21|2072 צפיות

הריבית הכמעט אפסית במשק, הפכה את ההשקעה באג"חים ובפיקדונות ללא רלוונטיות; רכישת דירה באזור המרכז המבוקש, איבדה את הרלוונטיות בעקבות המחירים הגבוהים וגם התשואה משכירות פוחתת, כאשר ממוצע התשואה באזור המרכז עומד בין 2 ל-4.5 אחוזים. אפילו אם מדרימים לבאר שבע המבוקשת או מצפינים לחיפה, המטרופולין הצפונית, אפשר ליהנות מתשואה מירבית של עד 6 אחוזים. וזה לפני שמשלמים לחברת ניהול על ניהול הנכס. גורמים אלה הובילו משקיעים רבים לשים את עיניהם על אפיק השקעה חדש, השקעה בנדל"ן עסקי, אשר נחשבת ליותר טכנית ונטולת אמוציות. השקעה זו דורשת התעסקות מסוימת בהקמת עוסק מורשה או חברה, אך היתרון העצום שלה היא אחוזי התשואה שמזנקים למספרים של 10 אחוזים בממוצע.



מדוע המשקיעים נוהרים לנדל"ן העסקי?
הסיבה לכך שהנדל"ן העסקי הפך לאפיק ההשקעה החדש, היא מחיר ההשקעה הנמוך יחסית בתחום, והשקט התעשייתי שנכס מסוג זה מייצר לבעלים. לדוגמא, ההון העצמי הנדרש לרכישת משרד נמוך משמעותית מההון הנדרש לרכישת דירה בשל המחיר הנמוך למ"ר. בנוסף לכך, הרגולציה על משקיעי הנדל"ן למגורים כגון מיסוי דירה שלישית, העלאת מס הרכישה ל-8 אחוזים והקושי הקיים בהשגת המימון, מרחיקים את המשקיעים יותר ויותר מנדל"ן למגורים. בנוסף לכך, בעוד ששכירות מגורים מתחדשת, ברוב המקרים, בכל שנה, הרי שגוף אשר שוכר משרד, יעשה זאת נלתקופה ארוכה יותר של 3 שנים בממוצע, כך שההתעסקות השוטפת פוחתת. לבסוף בשוק העסקי, המשקיעים יכולים לקבל החזרי מס, במידה והרכישה מתבצעת תחת חברה או עוסק מורשה, שאינה קיימת כשמדובר בדירה להשקעה. 

לעמוד הפרויקט השקעה ביחידת סטודיו באילת באתר BankNadlan לחצו כאן 

השקעה בפרויקטים של התחדשות עירונית
אפיק השקעה נוסף, אשר יכול להתאים גם לציבור הרחב מעבר למשקיעי הנדל"ן הגדולים, הוא השקעה בנכס נדל"ן הנמצא לקראת התחדשות עירונית. היום המדינה משווקת את קרקעותיה באופן כמעט בלעדי לפרויקטי מחיר למשתכן, אשר נבנים בעיקר בשולי הערים בשכונות חדשות. לשאר הציבור אשר לא זכאי להשתתף בהגרלות, אין כרגע הרבה אופציות לרכישת דירות מקבלן ולכן השקעות בפרויקטים של התחדשות עירונית, אשר מתבצעים גם במרכז הערים המבוקשים ביותר היא האופציה הזולה ביותר להשקעה בדירות למגורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחיר דירה בהתחדשות עירונית נמוך עד כ-15 אחוזים בחלק מהמקרים
חשוב לדעת כי העובדה שמדובר בהתחדשות עירונית, לא תמיד מבטיחה מחיר נמוך יותר, אולם ברוב מהמקרים המחירים יכולים להיות נמוכים משמעותית. כך לדוגמא, בפרויקטים של תוספת קומות לבניין קיים = תמ"א 38-1, מחירי הדירות שיתווספו לבניין יהיו נמוכים בשיעור של כ-15 אחוזים ממחיר דירה חדשה בפרויקט חדש לגמרי. אך בסופו של דבר, מחיר הפרויקט תלוי גם במיקומו, כשבמידה ומדובר בפרויקט יחיד באזור מבוקש, לדוגמת רחוב איבן גבירול בתל אביב, בו היצע הדירות החדשות אינו גדול, מחירי הדיור בפרויקט ההתחדשות העירונית יכולים להיות דומים ואף גבוהים יותר מדירות חדשות באותו שטח, ומספר חדרים באזורים אחרים בעיר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות