חפש ב:

איך תחלקו את הזכויות בין בעלי הדירות בפרויקט תמ"א

האם כל דייר זכאי לאותן זכויות בפרויקט תמ"א? מתי מתחשבים בגודל הדירות? מי ממן את הפרויקט ואיך אוספים את כל הדיירים דרך נציגות אחת?

צוות בנק נדל"ן|12.12.2016|17:24|1823 צפיות

עסקת ועסקת פינוי בינוי או תמ"א 38  הן עסקאות קומבינציה, בהן מוכרים הדיירים ליזם את הזכויות לבניית דירות חדשות בבניין המגורים שלם, והיזם בתמורה הורס או משפץ את הבניין הישן ואת הדירות של הדיירים. הנוהג הוא שדירות הדיירים תגדלנה בצורה ישירה לעומת גודלן הנוכחי, עד 150% במקרה של פינוי בינוי, או לא יותר מ 25 מ"ר במקרה של תמ"א 38. עם זאת, יש לזכור, כי הוראה זו נקבעה בשל תקרת הטבות המס אשר מעניק החוק. אין מניעה אמיתית להעניק הטבות אחרות, גדולות יותר, בתנאי שהדיירים או היזם מוכנים לשאת בעלות המס של אותן הטבות נוספות.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מהי מערכת היחסים הנכונה בין בעלי הנכסים? 
לאחרונה, ביהמ"ש המחוזי של מחוז תל אביב קבע כי חלקם של בעלי הדירות בקרקע לאחר, הריסת הבניין, יכול בהתאם לחלקם ברכוש המשותף. פסק דין נעשה, במקרה של בניין אשר נשרף ונהרס כליל, והתייחס לזכויות בעלי הדירות בו לאחר הריסתו הסופית. ביהמ"ש קבע את פסיקה זו מבלי להתחשב במיקום היחידה בבניין, למרות שמחיר הדירות בקומות העליונות בבניין היו גבוהות יותר. פסק דין זה מלמד מהם היחסים הנכונים בין כל בעלי הדירות בפרויקט, אשר מבקשים לבצע פרויקט של הריסה ובנייה בבניין מגורים משותף, וזאת בין אם הבניין נרשם בנכס משותף בפנקס הבתים המשותפים ובין אם לא נרשם ככזה.

לעמוד הפרויקט גני הנשיא - חדרה באתר BankNadlan לחצו כאן

יחס ערך הדירות נשאר זהה
ההבדל בין הנכסים נובע מתוצאת הרחבות מאוחרות שנעשו על ידי הבעלים בדירות שלהם, או מתכנון הבניין במקור. עם זאת, ההבדל בין הדירות הוא לא מה שקובע את הבדלי המחיר בין בעלי הנכסים במקרה של שיפוץ או הריסת הבניין ובנייתו מחדש. כעת, הנתון הקובע את ערך הנכס הינו יחסו של כל נכס ברכוש המשותף, במידה ונרשם כראוי כבית משותף, ואם הבניין לא נרשם כבית משותף, בעלותה של הקרקע. ככל שהיחס של הדירה בבעלות על הקרקע או ברכוש המשותף הינו זהה (למרות ההבדלים בין הדירות), אין סיבה אמיתית שהתמורה שניתינת לדיירים לא תהיה זהה. לדוגמא, בבניין בן 6 נכסים, 5 נכסים הרחיבו את שטחם, והדירה השישית לא הורחבה. למרות ההרחבות, צו הבית המשותף וחלקה של כל דירה ברכוש המשותף לא תוקן ונותר זהה (1/6 לכל דירה).

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי ציון - ירושלים באתר BankNadklan לחצו כאן

גם בעלי נכסים שדירתם קטנה יותר לפני התמ"א יקבלו דירה בגודל שווה
כעת, במסגרת פרויקט תמ"א 38 הריסה ובנייה, זכויות הבנייה נמכרות ליזם נשארות זהות לכל בעלי הנכסים. על כן, בעלי נכס שלא הורחב, יקבל את אותה הדירה שקיבלו דיירי נכסים שהורחבו. ועל אחת כמה וכמה הדבר נכון במקרים בהם בעלי הנכסים מוכונים לשאת את עלויות המס על התוספת לדירתם שתעלה על 25 מ"ר על מנת להימנע ממצב בו העלות של בניית דירתם גבוהה משל יתר בעלי הדירות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות