חפש ב:

20 אלף איש עברו לנגב ולגליל

לרגל יום בן גוריון שחל היום (רביעי) פרסמה תנועת אור, מארגוני ההתיישבות הגדולים בארץ, כי 13,600 איש עברו לנגב ו-6,700 עברו לגליל בחמשת השנים האחרונות. אם זאת, מנכ"ל התנועה התנועה הזהיר כי אם הממשלה לא תשווק דירות איכותיות, אנשים לא ימשיכו לבוא.

צוות בנק נדל"ן|7.12.2016|18:11|1805 צפיות

"מחיר למשתכן זה חיסכון של עוד 100 אלף שקל, אבל לא זה מה שישנה." כך אומר מנכ"ל תנועת אור רוני פלמר, אשר מציגה נתונים על 20 אלף איש עברו לנגב והגליל בחמשת השנים האחרונות. בתנועה מסבירים כי התושבים רוצים לראות ערך מוסף למקום שהוא חי בו,  מעבר לדירה זולה, ולכך צריך חינוך, תרבות ואיכות סביבה. נציגי הארגון ממשיכים להסביר כי לא המחירים הזולים יהיו מה שימשוך עוד תושבים לאזורי הפריפריה (המחירים תמיד היו זולים באזורים אלה), אלא היכולת להפוך את הנגב והגליל למרכזי חיים עצמאי ומשגשג, "שיהווה אבן שואבת לכלל חלקי האוכלוסייה", אומר פלמר. לשם כך, מסבירים בארגון, צריך לייצר 400 אלף דירות מקבלן בנגב שלא מתוכננות היום.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן 



כדי שהנגב והגליל יהפכו לעצמאיים כלכלית יש להעביר לשם 3 מיליון תושבים
תנועת אור הוקמה בשנת 2002 כשעיקר ההישגים של התנועה מסתכמים בלמעלה מ-83 אלף איש שעברו לנגב ולגליל והקמה של 8 ישובים חדשים. כיום אין להם דיור זמין וישנם עוד 15 אלף משפחות הנמצאות בתהליכי מעבר והאתגר הראשי הוא הפיכת הנגב למרכז עצמאי שיגדל מ-700 אלף אנשים ל-3 מיליון וחצי תושבים. נתוני התנועה מראים כי 40 אחוזים מהעוברים הם תושבי מרכז הארץ, 15 אחוזים שייכים לאזור הצפון, 21 מגיעים מאזור הדרום ו-3 אחוזים הם פונים מחו"ל. עוד מציגים הנתונים כי 47 אחוזים מהפונים הם חילונים ואילו רק 14 אחוזים שייכים לזרם הדתי לאומי ו-7 אחוזים לזרם המסורתי. 

לעמוד נדל"ן בצפון גליל והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

מי שמצפה שמחירי הדיור ירדו מחר - טועה
במסגרת וועידת עיר הנדל"ן באילת, שנעשה על ידי המרכז הבנייה הישראלי שנפתחה באילת, נשא השמאי הממשלתי במשרד המשפטים, נאום די מייאש בו אמר כי "מי שעומד עם סטופר ומצפה שמחר מחירי הדירות ירדו - משלה את עצמו".  במסגרת כנס אחר שנעשה באותה הוועידה הצהיר איש מטעמו של משה כחלון כי המטרה של שר האוצר, אינה להוריד את המחירים אלא לספק דיור מוזל לזוגות צעירים. יו"ר הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור), ציין שצריך להושיט את היד לזוגות צעירים הקונים את דירתם הראשונה יחד עם השקעה בפרויקט דירה להשכיר לטווח ארוך.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

"לאף אחד לא נוח שהמחירם יירדו"
היועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט, אמר לקבלנים באולם: "לאף אחד לא נוח שהמחירים יירדו". אם זאת, קווינט התייחס לשינויים הנעשים היום בכל הנוגע לתפיסת חזקה בקרקע המקצרים חלק מתהליכים. "קיבלנו את הכלים ואני מאמין שנעמוד בזה." אמר בכנס. מנגד מנכ"ל האתחדות בוני הארץ, עו"ד אליאב בן שמעון, שאם חושבים ברשות מקרקעי ישראל שהפתרון הוא לייעד את כל הקרקעות למחיר למשתכן, מדובר בטעות שרק תמשיך את עליית המחירים הנגרמת בשוק הפרטי. "ציבור משפרי הדיור משלם על ההנחות ששר האוצר והממשלה בתוכנית מחיר למשתכן ואח"כ שר האוצר מתגאה שהוא הוריד את המחירים."

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות