חפש ב:

מחירי הקרקעות מזנקים בעשרות אחוזים

שר האוצר ממשיך בהכרזות כי מחיר למשתכן יצליח להוריד את מחירי הדיור, אך מצד שני מחירי הקרקעות רק עולים ונשאלת השאלה, המדינה שמרוויחה ממכירת קרקעות באמת רוצה להוריד את המחירים?

צוות בנק נדל"ן|7.12.2016|17:5|1895 צפיות

בחודשים האחרונים נשמעים עוד ועוד יזמים אשר מתריעים על עליית מחירים נוספת ובעקבות כך עלייה במחירי העסקאות במחירי הקרקעות הפרטיות ובשווקים הפרטיים. בזמן שהמדינה אינה מקצה קרקעות עבור משפרי דיור, משקיעים, מאוכזבי מחיר למשתכן ועוד, למרות הצהרות הממשלה שמחירי הדירות הגיעו לשיא, נראה שבעלי הקרקעות הפרטיות יכולים להמשיך ולדרוש, וברוב המקרים אף לקבל, כמעט כל מחיר. גם אם במשרד האוצר מתנגדים לדעות אלה בדיקה שנעשתה לאחרונה מצביעה שאכן מחירי מגרשים בשוק הפרטי זינקו ב-20 אחוזים בתוך שנה וחצי. לא מעט יזמים מעריכים שמחירי הדירות בשוק הפרטי, ימשיכו לעלות, דווקא בגלל מכרזי מחיר למשתכן, המציעים דירות מסובסדות לציבור מצומצם ולא לקהל הרחב, בזמן שהמדינה אינה מקצה מספיק קרקעות לשוק הפרטי.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן 



השיווק הרגיל נעצר לטובת שיווק מחיר למשתכן
ממשלת ישראל החליטה להשאיר את רוב יזמי הנדל"ן למגורים מחוץ למשחק, כאשר מכרזי מחיר למשתכן, קובעים למעשה את מחירי הדירות בשוק, ולפי טענת היזמים לא משאירים כמעט מקום לרווח יזמי. מחיר למשתכן עצר את השיווקים הרגילים, וחברות שלא דאגו לרכוש קרקע מבעוד מועד מבינות שכדאי להן לשלם יותר, לבעלי קרקעות פרטיים במרכז הארץ, על מנת שיוכלו להמשיך לעבוד ולא לפשוט רגל. המדינה אומנם מחזיקה באופן רשמי בכ-93 אחוזים מאדמותיה, אך באזור מרכז הארץ יש שפע של קרקעות פרטיות, המהוות כמעט מחצית מהקרקע הפנויה, וכמובן, היכן שיש ביקוש, יש גם עליות מחירים. בנוסף לכך היזמים שמבקשים לפעול בשוק ההתחדשות העירונית עומדים מול תהליך ארוך טווח והתנגדויות רבות של מועצות ועיריות רבות שחוששות שהתשתיות לא יעמדו מול הציבור החדש שמגיע לאזורים שנבנו לפני עשרות שנים. 

לעמוד הפרוייקט מתחם ה-1000 - ראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

מחירי הקרקעות עלו בכ-20 אחוזים בממוצע
דוגמאות לעליות מחירים יש לרוב כדוגמת שכונת אם המושבות בפתח תקווה, שם זינקו מחירי הקרקעות ב-20 אחוזים תוך שנה, התייקרות של 110 אלף ש"ח; בשכונת כפר גנים ג' בדרום פתח תקווה טיפסו מחירי הקרקעות ב-25 אחוזים בתוך שנתיים, שהם 340 אלף ש"ח; באזור הגוש הגדול במערב תל אביב זינקו מחירי הקרקעות ב-11 אחוזים "בלבד", אך מדובר למעשה בעלייה של 200 אלף ש"ח; בחדרה מחירי הקרקעות בשכונת עין הים, זינקו ב-65 אחוזים, שהם 180 אלף ש"ח בתוך בקושי שנה. נוצר מצב לפיו שוק הקרקעות הזמינות לבנייה מצוי בחסר, הביקוש לדירות ולקרקעות ממשיך לגדול, וניתוח קצר בעסקאות מראה כי מאז התערבותה של הממשלה, בעלי הקרקעות יכולים לעשות כל מה שעולה על רוחם ובממוצע, זינקו מחירי הקרקעות בכ-20 אחוזים. וכשמחירי הקרקעות עולים, אפשר להיות בטוח, שמחירי הדירות יעלו מייד אחריהם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט ח-500 בחולון באתר באתר BankNadlan לחצו כאן

ציבור אחד מקבל הנחה על חשבון הציבור השני שמשלם פי 2
הדבר הזה מוביל יזמים אל עבר פרויקטים של תמ"א, אך אלה יצרו גישה חדשה בתחום הנקראית "תמ"א מזומן". יזמים פונים לדיירי בניינים משותפים, קונים מהם את הדירות הישנות במזומן, במחיר המשקף את שוויה של הדירה לאחר בנייתה מחדש, כך שהיזם מתייחס לפרויקט כאל פרויקט רגיל, ואינו קשור לדיירים. זו תופעה שכמובן מייקרת מאוד את הפרויקטים, ונובעת מהמצוקה הקשה של מחסור בקרקעות לבנייה פרטית ומעליית המחירים הגבוהה. זה בא לידי ביטוי גם שבנוסף לדירה החדשה, היזמים מבטיחים תוספת כסף מזומן שאותו משלמים רוכשי הדירות החדשות בפרויקטים ולבסוף משפרי הדיור הם אלה ש"מאזנים" את ירידת המחירים בפרויקט המחיר למשתכן כשהם נאלצים לשלם יותר ממה שהיו משלמים אילולא התוכנית של שר האוצר, משה כחלון.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות