חפש ב:

נכס יוקרה במרכז או משק חקלאי בדרום

כאשר מתעניינים להשקיע בנדל"ן, לשוק הדירות יש מתחרה לא קטן בדמות שוק המגרשים והקרקעות. אז לפני שתבחרו אוטומטית בדירה, דעו שלא תמיד שכר הדירה הצפוי הוא המדד הנכון, אלא מה שאפשר לעשות השטח שקניתם.

צוות בנק נדל"ן|5.12.2016|15:3|2420 צפיות

ישראלים רבים רוצים להשקיע בנדל"ן. על פי הדעה הרחבה, כמה שיותר גדול, יותר טוב. אבל מה עושים במידה ואפשרויות ההשקעה שונות זו מזו וכיצד יודעים להבדיל ביניהם, כשהשאלה היא מה עדיף? השקעה במשק חקלאי לעומת השקעה בנדל"ן למגורים. כשרוצים להשקיע בנדל"ן, המילה אותה כולם מחפשים היא התשואה. לכן, יש להבין תחילה היכן בארץ התשואה נחשבת לגבוה ביותר. הדבר למעשה מבטל את תל אביב, הנראית תמיד כעיר המבטיחה ביותר למשקיעי הנדל"ן בשל הביקוש הרב. למעשה, תל אביב נחשבת לעיר בעלת התשואה הנמוכה ביותר להשקעה ודווקא האזורים בהם מחירי הדיור נמוכים יותר, יכולים להניב עבור המשקיע הנכון, תשואות גבוהות יותר ורווח גדול יותר. אז כיצד מחליטים אם להשקיע בנכס יוקרה במרכז או משק חקלאי בדרום?

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שמאי מקצועי יכול להיות ההבדל בין כישלון להצלחה
כשאתם נמצאים לפני רכישת נכס להשקעה, נסו תחילה להתייעץ עם שמאי מקרקעין. בעל מקצוע זה מסוגל להציג עבורכם את הנתונים הכי מדויקים אודות שווי הנכס והתשואה הצפויה להתקבל ממנו. חשיבות של השמאי היא כה גדולה, עד שבמקרים מסוימים משקיע נדל"ן "חובבן", שלא מכיר את השוק כמו שצריך, אפילו לא יעריך כי קנייה של שני נכסים קטנים, יכולה להיות עדיפה על רכישת נכס אחד גדול ויוקרתי, בעקבות הנוחות להשכרה של נכסים קטנים. 



השקעה בנחלה חקלאית מסוכנת יותר, אך רווחית הרבה יותר
מנגד השקעה בנחלה חקלאית, נחשבת למסוכנת יותר וחלים עליה מסים יקרים, אך הרווח האפשרי ממנה גבוה פי עשרה מהרווח האפשרי מהשקעה בדירה למגורים. המיסוי עבור רכישת נחלה הוא שונה ממיסוי עבור רכישת נכס למגורים, מפני שרכישת נחלה אינה רכישה של זכות הבעלות. תשלום דמי רכישה מהווה תשלום עבור הזכויות בחלקת המגורים בנחלה. בעת המכירה של נחלה יש צורך בתשלום "דמי הסכמה" עבור אישור מנהל המקרקעין להעברת זכויות. תשלום זה מהווה כשליש מעליית שווי הנחלה. אך כעת מגיעה אפשרויות הרווח, שכן בחלק מהנחלות יוכל המשקיע להקים צימרים או יחידות דיור נוספות.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

יש להבדיל בין המחירים בפריפריה לעומת המרכז
הזכויות ברכישת נחלה מביאות לכך שההשקעה אחת, תוכל להבטיח הכנסה ממקורות שונים ועדיין לאפשר מגורים בנכס שאותו רכש. אך עם זאת, יש לדעת בבירור שמדובר בהקמת עסק ובניהולו ולא רק בית מגורים באווירה כפרית. בנוסף לכך, כשמדובר ברכישת נחלה, אליה צמוד שטח חקלאי, לגאוגרפיה יש משקל רציני. הנחלות באזור המרכז נחשבות ליקרות ביותר ומגיעות לעיתים למיליוני שקלים, כשלעומת זאת, באזור הדרום והגליל, תוכלו לרכוש נחלה בשטח 50 דונם, במחיר דירת 4 חדרים בצפון תל אביב.

איזו השקעה עדיפה?
אז בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה איזו השקעה עדיפה. התשובה אינה נעשית רק מהתשואה הפוטנציאלית, אלא גם מבחינה עצמית שלכם ועד כמה אתם יכולים, או רוצים ללכת אחר ההשקעה הנכונה. מי שרוצה להשקיע בנכס, אך לא לסכן את כספו, עדיף שישקול קניית נכס למגורים, למרות התשואה הנמוכה. מנגד, רכישת נחלה תניב עבורכם תשואות גבוהות הרבה יותר, במידה אם אכן השקעתם בחיפוש אחר הקרקע הנכונה, ולא הלכתם שולל אחר קרקע שהפשרתה יעשה רק בעוד עשרות שנים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות