חפש ב:

צריך לומר את זה וזהו - למדינה אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור

האם הפוליטיקאים באמת רוצים להוריד את מחירי הנדל"ן? כשבודקים כיצד משרד האוצר גרף מיליארדים ממיסי הנדל"ן, רווחי הבנקים ממשכנתאות ומהלוואות לענף הנדל"ן זינקו פי-3, ומשרד השיכון שנותר חסר תקציב, נדמה שהתשובה היא פשוט "לא".

צוות בנק נדל"ן|1.12.2016|14:5|1843 צפיות

"משבר הנדל"ן אינו עומד לעזוב אותנו ולציבור כדאי להבין את זה ומהר" מדווחים מומחי נדל"ן בעילום שם המנסים להימנע מביקורת ממשלתית. הסיבה המרכזית, לטענתם, לכך שמשמבר משבר הדיור בישראל לא נפסק לפני שנתיים כבר, היא היכולת של השכבה המבוססת והצרה, להכתיב מהלכים בדיור ולמדינה עצמה יש אינטרסים מנוגדים המונעים את ירידת המחירים. לפי המתרחש בשטח מוסדות ותאגידים מדינתיים מונעים את הירידה במחירי הדיור בשל הרצון להגדיל את תקציב המדינה, או את תקציב משרדם וכתוצאה מכך, ברור לעין כי למדינה אין כלל אינטרס להוריד את המחירים. מהדוח שנעשה ע"י "מרכז אדוה" עולה כי על ממשלת ישראל מושפעת מהבנקים הגדולים וחברות הנדל"ן, שעבורם שוק הנדל"ן מהווה מקור כוח בולט למזומנים ישירים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadla לחצו כאן



משרד האוצר נהנה ממיסים שעולים ומשרד השיכון נעלם
אחד הכשלים הגדולים במשבר הקיים היום הוא שמשרד הבינוי והשיכון כבר מזמן איבד את כוחו בשוק הדיור ומבחינה תקציבית מדובר במשרד שהולך ונעלם, שכן תקציב המשרד בשנת 200 עמד על 9.84 מיליארד ש"ח, עד שבשנת 2015 ירד ל-1.89 מיליארד ש"ח בלבד. משרד האוצר מצידו, למעשה מרוויח מבועת הנדל"ן, ולראיה לכך, מציג דוח המרכז כי בשנת 2014 גבה האוצר מסי נדל"ן בסכום כולל של כ-7.7 מיליארד ש"ח. מדובר על עלייה של 66 אחוזים יותר מאשר ב-2004 וזה אומר הכל. קופת המדינה נהנית גם מהכנסות מע"מ על דירות מקבלן, שלפי הנתונים שמפרסם בנק ישראל בעצמו, רווחי הקופה עלו ל-7.6 מיליארד ש"ח ב-2015. "המדיניות של הבנקים זה שנים מונהגת לפי ההנחה שירידת מחירי הנדל"ן יפחיתו את שווי הנכסים במשק ויגררו אחריהם תקופה של צמצום בצריכה, תהליך שעלול לפגוע במשק".

המדינה אינה דואגת למשכורתו של האזרח הקטן
"המדינה אינה מעוניינת גם להגדיל את שכר המינימום כדי לעזור לציבור אל מול מחירי המחיה שרק עולים ומשאירה אותו להיאבק בכולם לבדו". בין שנת 2007 לשנת 2015, כשמחירי הדירות הוכפלו, השכר הממוצע והשכר החציוני עלו רק באחוזים בודדים. נדמה שהמדיניות הממשלתית לא רק שאינה מיטיבה עם הציבור, עלה מתחזקת מפגיעה בו, כדי לדאוג למשק הישראלי בכללותו, אך במקום שכספים אלה יושקעו בפיתוח כלכלי לייצור מקומות עבודה ראויים לציבור, הדבר מועבר לחיזוק העסקים הגדולים בלבד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הציבור מפסיד בזמן שהבנקים וחברות הנדל"ן מרוויחות
בפילוח השוק היום המצב נראה כך: בקרב בני 29-20 נשואים, שיעור בעלי הדירה ירד מ-56 אחוזים ב-1997 ל-43 אחוזים ב-2012; בקרב בני 39-30 שיעור מחזיקי הדירה ירד מ-74 אחוזים בשנת 1997 ל-63 אחוזים בשנת 2012. מצד שני, הבנקים ממשיכים להיות הנהנים הגדולים מהבועה. בין 2005 ל-2015 גדל כמעט פי 3 הרווח הנקי של הבנקים ממשכנתאות ומאשראי ולצידם חברות הנדל"ן צמחו יחד עם הענף, כשהרווח הגולמי הממוצע על ייזום פרויקטים למגורים של חברות הנדל"ן הגדולות בישראל עלה מ-16 אחוזים בשנת 2007 לכ-19 אחוזים בשנת 2015. כך שצריך לומר את זה וזהו - למדינה אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות