חפש ב:

הממשלה אישרה את ביטול התנאים המקדימים בבנייה למגורים

וועדת הפנים אישרה את צמצום האפשרות לביטול ההתניות לתכניות מגורים, ודחתה את ההסתייגות שביקשה לקבוע כי הצעת החוק תוגדר כהוראת שעה לשנתיים.

צוות בנק נדל"ן|30.11.2016|15:11|1910 צפיות

ועדת הפנים אישרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לביטול התניות התכנוניות בבנייה למגורים. כעת קבלנים לא יידרשו להציג תוכניות לבניית כבישים, מחליפים ותשתיות ביוב. על פי ההצעה שאושרה, רק לתוכניות בנייה למגורים יוכלו להגיש בקשות לביטול התניות, ולא לתכניות בעלות ייעודים לתעסוקה ומסחר. מי שיוכל להגיש בקשה מסוג זה הם בעלים פרטיים או גוף ציבור המחזיקים לפחות 75 אחוזים משטח התוכנית. על ההחלטה יהי להינתן בתוך 60 יום, מיום הגשת הבקשה, שתהיה אפשרית להגשה במשך 15 יום. הגוף היחידי שיהיה מוסמך לדון בבקשות אלו יהיו חברי ועדות התכנון המחוזיות, וכן הוועדות הארציות לתכנון מהיר, הווד"ל והותמ"ל.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



להצעה מתנגדים בחריפות ארגוני השלטון המקומי
מתנגדי ההצעה כבר יוצאים נגד ההחלטה וטוענים כי החוק בעייתי מאוד ונוצר חלון הזדמנויות עבור החברות לדלג על טיהורי הקרקע ולהקים שכונות בקרקעות מזוהמות, כך שיש סכנה ממשית לבריאות הציבור. עוד ביקשו המתנגדים כי החוק ייעלה כהוראת שעה בלבד ויעבור תקופת ניסיון של שנתיים שלאחריהן יעמוד לבחינה מחודשת. עוד הוצא כי בקשה לביטול התניות יתאפשר רק לאחר 12 שנים מיום אישורן על מנת להבטיח כי ההתניות הן אלה שפוגעות בהתקדמות הפרויקט. עם זאת בסוף התהליך הממשלה אישרה את ביטול התנאים המקדימים בבנייה למגורים.

לעמוד נדל"ן בירושלים והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

בבית שמש נחתם הסכם גג לבניית 14 יח"ד חדשות
לאחר משא ומתן ארוך, חתמו עיריית בית שמש והממשלה על הסכם גג לבניית 14 אלף יחידות דיור בעיר במהלך השנים הקרובות. על אף שהחתימה הרשמית תעשה רק בעוד מספר שבועות, בפועל, כבר אישרו אותו כל הצדדים המעורבים, בהם משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועיריית בית שמש. ההסכם נחשב להסכם מורכב ורגיש, לאור המאבק התקשורתי על דמותה של בית שמש, שעברה תהליך בולט מאוד של התחרדות, ובשנים האחרונות החלה לשמש מגזרים רבים של הציבור החרדי והפכה ליעד הגירה מועדף מצד חרדים ילידי ירושלים, שמצד אחד אינם מוצאים פתרונות דיור בבירה, אך מצד שני מנתקים את עצמם מהאוכלוסייה החילונית בעיר וכך יוצרים קרע בין התושבים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שתי שכונות חדשות לציבור החרדי והחילוני
ההסכם שנחתם לבסוף, קבע כי בעתיד הקרוב, ייבנו בעיר שתי שכונות חדשות, שישרתו את שתי קבוצות האוכלוסייה העיקריות של בית שמש. השכונה הראשונה תיקרא רמת בית שמש ד', ותיועד לציבור החרדי, שיזכה ליתרון במספר הנכסים שייבנו עבורו, כ-7,000 דירות (60 אחוזים מסך כל הדירות החדשות); ואילו השכונה השנייה, רמת בית שמש ה', תאכלס בעיקר את האוכלוסיות החילוניות והדתיים הלאומיים וייבנו בה כ-5,000 דירות. שתי השכונות יחולקו למספר מתחמים שישווקו בנפרד וייבנו בהדרגה. מתוך כלל יחידות הדיור העתידות להיבנות ,3,800 מתוכן ייבנו במסגרת תוכנית מחיר למשכתן  כש-80 אחוזים מכלל יחידות הדיור מיועדות לזכאים חסרי דירה של משרד השיכון.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות