חפש ב:

מה מתדלק את עליית המחירים האחרונה?

העלייה הנוספת במחירי הדיור לוותה בנתון סותר, שלפיו המחיר הממוצע לדירה דווקא ירד. כשבודקים את תמהיל העסקאות נראה כי מה שהוריד את המחיר הממוצע הוא מספר גדול יותר של עסקאות בפריפריה ולא ירידה כללית במחירי הדיור.

צוות בנק נדל"ן|29.11.2016|15:44|2353 צפיות

רק בחודש שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) כי עליית מחירי הדיור נבלמה במעט, מה שהוביל למאבק כוחות מול השמאי הממשלתי, שטען כי מחירי הדירות מזנקים ואין שום בלימה, עד ששר האוצר הורה לאיסור פרסום מסקנותיו. בלמ"ס ובמשרד האוצר ביקשו להציג מדד אחד, כוונה נכונה שנעשה בצורה מפוקפקת, אך כבר כעת, עולים הנתונים כי מחירי הדיור זינקו מאז תחילת השנה ב-9 אחוזים, לאחר שבשמונה החודשים הראשונים המחירים עלו בכ-5.3 אחוזים בלבד, שיעור דומה לזה של עליית המחירים ב-2015. אז מה הוביל לעלייה הקיצונית הזו ומה מתדלק את עליית המחירים האחרונה?

לעמוד הפרויקט מגדלי אינפיניטי באתר BankNadlan לחצו כאן



העסקאות הרבות בפריפריה משפיעות על הממוצע
הנתונים של משרד האוצר לסיכום הרבעון השלישי של 2016 עדיין לא פורסמו, אבל מהממצאים מתגלה כי עד כה, נרכשו ברבעון כ-28 אלף דירות, בדומה למספר שהוצג ברבעון השני. עוד מדווח כי כרבע מהדירות שנרכשו היו דירות מקבלן, וסקרי הלמ"ס מציגים כי רכישתן של דירות חדשות ירדה בכ-4 אחוזים ל-7,400 דירות ברבעון השלישי. חלק בולט בירידת העסקאות מוסבר בצניחה של 28 אחוזים במספר הדירות מקבלן שנרכשו במחוז תל אביב וירדו מכ-1,600 יחידות דיור לכ-1,200 יחידות דיור בלבד. מנגד מספר הדירות שנרכשו בפריפריה הצפונית, הדרום וחיפה, קפץ מ-17 אחוזים ברבעון השני ל-37 אחוזים ברבעון השלישי. נתונים אלו מסבירים את השינוי הגדול בתמהיל הגאוגרפי של הדירות שנרכשו ברבעון השלישי, ואת ירידת המחיר הממוצע לדירה חדשה.

הדירות בדרום נמכרות והמחיר במרכז לא יורד
משקל הפריפריה ברכישת הדירות החדשות עלה משיעור של 30 אחוזים בשנת 2010 ל-37 אחוזים בשנת 2016, אך בו בזמן עלה גם מדד מחירי הדירות ב-62 אחוזים, נתון שמראה כי הגדלת הבנייה בפריפריה, בצפון ובדרום ושליחת הציבור לקנות שם לא עצרו את עליות המחירים, אלא ייתכן עשו אף את ההפך. למדד המחירים הרבה יותר נוח לעלות וכשהיצע הדיור במרכז יורד, הציבור עובר לפריפריה ומתחיל לעלות את המחירים ושוק הנדל"ן במרכז מגיב לזה ומוסיף לעלות את המחירים גם הוא שכן אם מחירי הדיור עולים באשקלון הם לא יעלו בראשון לציון? למעשה הממשלה מסתירה את העובדה הזו בנתונים הסותרים אחד את השני ושולחת אנשים לרכוש "דירות בזול בפריפריה" למרות שאותם רוכשים משלמים דווקא יותר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט LOCATION 187 - תל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן

כיצד המשקיעים משפיעים על השוק?
אזור השרון רשם ברבעון האחרון ירידה של 3.6 אחוזים במחירי הדירות, כשמנגד בירושלים, תל אביב, ובגוש דן נרשמו עליות מחירים של 1.7 אחוזים, 2.3 אחוזים ו-4.7 אחוזים. בטבלת הלמ"ס לא מצוינים משקלי העסקות שבוצעו, אבל בשכלול הנתונים, מחירה הממוצע של דירה חדשה שנרכשה ברבעון השלישי, הגיע ל-1.39 מיליון ש"ח, לעומת 1.45 מיליון ש"ח ברבעון השני. מדובר בירידת המחירים הגבוהה ביותר שנרשמה מאז תחילת השנה, אולם ירידת המחירים הממוצעת אינה משקפת ירידת מחירים כללית, אלא רק על שינוי בתמהיל הדירות הנרכש ועליית משקלן של הדירות הזולות יותר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות