חפש ב:

עלייה במלאי הדירות שעדיין לא נמכרו

בסקירה שפורסמה מטעם לשכת השמאים הארצית עלו נתונים המציינים כי בישראל עולה מספר הדירות המוכנות שלא נמכרות. הסיבות לכך מתחלקות בין מחיר לשתכן ומחירי הדיור אך התוצאה עלולה לגרור לעיכוב פרויקטים או קריסת קבלנים.

צוות בנק נדל"ן|28.11.2016|14:7|2329 צפיות

בלשכת השמאים הארצית פרסמו סקירה בה ציינו, מלאי הדירות מקבלן המוכנות אך עדיין בלתי מכורות, נכון לאוגוסט 2016, עמד על 29 אלף יחידות דיור, ומדובר בעלייה במלאי הדירות שעדיין לא נמכרו ב-3 אחוזים ביחס למלאי הדירות ברבעון הקודם. נתון נוסף שעולה מנתוני העסקאות, מציג שמספר העסקאות הרלוונטיות בשוק הדירות החדשות ירד ב-6 אחוזים במהלך שני הרבעונים באחרונים, ושיעור כלל העסקאות לדירות מקבלן רשם ירידה חדה של 21 אחוזים.  "הדבר אומר שרבים מהציבור פונה לשוק יד שנייה, מגמה שגם בתורה תורמת לעליית מחירי הדיור, משום שלרוב מוכרי דירות יד שנייה אין מגבלות או אילוצים המתרחשים במסגרות של יזמים וקבלנים", הודיעו בלשכת השמאים. ברור לציין כי דירות יד שנייה הם מצרך הרבה יותר גדול באזורי הביקוש, וככל שהביקוש ממשיך לעלות גם בשאר השווקים, הדבר ישפיע על השוק כולו.

לעמוד נדל"ן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן 



הציבור מחפש דירות יד שנייה כדי למצוא פנינות נדל"ן
היקפי המשכנתאות שהציבור נטל במהלך ספטמבר 2016, עמד על 5 מיליארד ש"ח, אשר מציג ירידה קטנה מהממוצע בשנה האחרונה, אך עדיין נחשב לגבוה יחסית לחודש ספטמבר במהלך השנים. הסיבה לכך קשורה בעובדה שאוקטובר וספטמבר "נפגעו" בשל חגי תשרי, למרות העלייה בשיעורי הריבית למשכנתאות. בנוסף לכך, מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון הנסקר בטווח שיעורים הדומה לאלו שנצפו בשנה החולפת. עוד מציינים כי במהלך הסקירה, נצפו רמות שונות של מחירים בכל עיר, שמבטאות את ההבדלים הקיימים ברמות הביקוש באזורים השונים. השונות במחירים בלטה בערים בהן קיימת שונות גבוהה בין אזורי היוקרה לבין אזורים זולים יותר כדוגמת תל אביב, חיפה וירולשים, תל-אביב וחיפה.

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן 

22 אחוזים מזכאי מחיר למשתכן מבטלים את הזכייה
שר האוצר כחלון ממשיך לחטוף מכה אחר מכה בשבוע האחרון ולאחר שלשכת השמאים פרסמה את עליית המחירים שזיהתה, כעת פורסם בכנס הנדל"ן של ארגון קבלני ת"א-בת ים שנערך באילת, כי זוגות צעירים מבטלים את זכייתם בהגרלות מחיר למשתכן בשל קשיים במימון או דירה שאינה מתאימה לדרישותיהם. ממוצע הביטולים עומד נכון להיום על 22 אחוזים וגם במשרד הבינוי והשיכון אינם מתכחשים לנתונים. לפי הנתונים, נכון להיום, שווקו במסגרת התוכנית מעל ל-44 אלף דירות כשמתוכן כ-9,000 דירות במסגרת מכרזים שעיין לא הושלמו כשלמעשה רק 22,500 דירות השלימו את המכרזים שלהם.  מעל ל-5,500 זוגות צעירים זכו בהגרלות, והמטרה כעת היא להבטיח כי עד סוף השנה יוגרלו כ-9,000 דירות נוספות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

זכאי מחיר למשתכן מוכנים להמתין עד שנתיים לדירה מתאימה
ישנם מספר סיבות מדוע הזוגות מבטלים את הזכייה שלהם ומוכנים לוותר על הורדת מחירים שכזו. הסקר שנערך אסף כי 29 אחוזים מהזוכים טענו שלא הצליחו למצוא דירה שמתאימה להם בפרויקט, ו-19 אחוזים השיבו כי נתקלו בקשיים במימון הדירה. אך עם זאת, כ-75 אחוזים מהזוכים מוכנים להמתין כשנה ושנתיים עד שיזכו בדירה המתאימה להם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ולא לחזור לשוק הפרטי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות