חפש ב:

מחירי הדירות עלו מתחילת השנה ב-9%. בת"א עלו ב-17%

שר האוצר כחלון סופג מכה קשה כשבעקבות חסימת הפרסום של השמאי הממשלתי על מחירי הדיור, לשכת השמאים הארצית פרסמה סקירת נדל"ן שנייה אשר מצהירה כי שוק הנדל"ן ממשיך לרתוח

צוות בנק נדל"ן|28.11.2016|13:20|1442 צפיות

לשכת השמאים הארצית החליטה לעשות מעשה כנגד החלטת הממשלה לאסור את פרסום מדד המחירים של השמאי הממשלתי, ולאחר סקירה מקיפה, פרסמו את המדד שהם אספו והכריזו כי עד עתה, בשנת 2016, מחירי הדירות עלו מתחילת השנה ב-9%. בת"א עלו ב-17%. בלשכת השמאים החליטו להציג לטענתם את מה שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מנסים להסתיר בנתונים מטעים.  עוד אומרים בלשכה כי תוכנית "מחיר למשתכן" לא עזרה בדבר למניעת התייקרות המחירים ואף החמירה אותו משום שהיא יצרה שני שווקים, אחד לזכאים שמקבלים מחירים נמוכים ואחר, השוק הפרטי, ללא זכאים ומפסידי ההגרלות, שממשיכים לסבול ממחסור בהיצע שרק גדל עם התרכזות הממשלה בשיווק פרויקטים לטובת מחיר למשתכן.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



לשכת השמאים מדווח על זינוקים במחירים בשוק הפרטי
כעת, הסקירה שנעשתה על לשכת השמאים הארצית חושפת כי מחירי הדיור עלו ברבעון האחרון ב-2.3 אחוזים כשבערים רבות עליית המחירים בשנה החולפת הייתה אף דו ספרתית. מדובר על עליית מחירים של 17 אחוזים בתל אביב, 15 אחוזים ברמלה, 13 אחוזים עלייה ברחובות, 12 אחוזים בראשון לציון ועלייה של 11 אחוזים במודיעין ובאילת. הסקירה עוד מוסיפה הסקירה כי בשום עיר לא נרשמו ירידות מחירים כאלה ואחרות, לא בשנה האחרונה ולא ברבעון האחרון ולא עתידים לרדת. נתון מעניין נוסף מצביע על כך שבאילת המחירים קפאו ברבעון האחרון.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

כחלון מינה נציג למתכננים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה
ראוי לציין כי שר האוצר אינו רואה בעין יפה את הפרסום החדש, וגם לא נראה כי בלמ"ס יקבלו את הסקירה בביטול שכן מדובר שתי דרכים שונות בהן הסקירה מתבצעת. בתוך כל, השבוע מינה שר האוצר את האדריכל ברוך יוסקוביץ' למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאחר שש שנים ללא נציג לארגוני המתכננים. המינוי הגיע בשל פסיקת בג"ץ שחייב את המדינה להזדרז למנות לארגוני התכנון נציג כפי שמחייב החוק. המינוי, בא לאחר שבשנתיים האחרונות, פתחו ארגוני המתכננים, בהם איגוד המתכננים ועמותת האדריכלים, במאבק משפטי שכלל עתירה לבג"ץ נגד התנהלות המדינה. במאי 2016 קבע בג"ץ פסק דין ובו נכתב שהמדינה מחויבת לפתור את הנושא ולמנות נציג בהקדם. בנוסף לאדריכל ברוך יוסקוביץ', מונו גם מספר ממלאי מקום בדמות האדריכלים משה מרגלית, חזי ברקוביץ וסופיה אלדור.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בשוק הפרטי מחירי הדיור לא מתכוננים לרדת
נדמה כי המאבק על פרסום מחירי הדירות עוד לא הגיע לסופו וכעת יש להמתין לתגובת שר האוצר לפרסום והמאבק התקשורתי והפוליטי החדש אשר נחת על דלתו. בינתיים על הציבור להבין כי מחירי הדירות לא ירדו בשנה וחצי הקרובות ולהביט אל האופק ולקוות שפעולת מטה הדיור להביא לישראל מעל ל-20 אלף עובדים לענף הבנייה מאוקראינה אכן יתממש.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות