חפש ב:

הקבלן איחר, הקבלן ישלם

בחוזה הרכישה הסטנדרטי לרוכש את ההגנה במידה והקבלן מאחר במסירת הדירה. במקרים מסוג זה, בהם הקבלן מאחר ב-60 יום, כל איחור נוסף מצדיק, עפ"י החוק בישראל פיצוי כספי שאינו ניתן לשינוי.

צוות בנק נדל"ן|27.11.2016|16:54|1970 צפיות

שוק הנדל"ן בישראל סובל זה שנים ממשבר חמור, הגורמים לכך הם שונים ומגוונים כגון, קצב בנייה איטי, אירועים ביטחוניים, קריסות של חברות קבלן רבות ועוד. כל אירועים אלה למעשה משפיעים על השמן בו בניית הדירה מושלמת, אם בכלל, ולכן עם השנים צורף סעיף איחור המסירה שנועד להגן על רוכש הדירה במידה של איחור קיצוני. סעיף איחור המסירה קובע כי בהסכם הרכישה יקבע מועד ספציפי בו על הקבלן להציג דירה מוכנה לאכלוס וכל עיכוב שכזה או אחר מעבר ל-60 יום ממועד האכלוס המקורי, יזכה את הרוכש בפיצוי כספי מטעם הקבלן. עם זאת, במקרים רבים קבלנים מבקשים להוסיף הסכמים אשר מעכבים את מתן הפיצוי בצורה כזו או אחרת ועל הרוכש יש לדעת שמדובר בפעולה בניגוד לחוק.


 
זמן האיחור המותר והפיצוי על פי חוק
חוק המכר (דירות) קבע כי בכל עסקת רכישה, לקבלן יש את האפשרות לאחר במסירת הדירה, למשך 60 ימים בלב מהמועד שנקבע בין הצדדים. במידה ומסירת הדירה מתבצעת במהלך תקופת 60 הימים, הדבר לא יהווה הפרת חוזה. החוק בישראל קובע פיצוי כספי בשווי פי 1.5 מערך שכר הדירה החודשי של דירה הדומה בשטחה ובאזור בו נבנית הדירה הספציפית. גובה הפיצוי הראשוני נעשה באיחורים של עד 8 חודשים ומתחיל החל מהחודש הראשון לאיחור במסירה (ולא בחודש של לאחר 60 הימים - בחודש השלישי) כשלאחר תקופה זו  גובה הפיצוי עומד על פי 1.25 עבור כל חודש איחור החל מהחודש התשיעי לאיחור.

אין צורך בהוכחה של גרימת נזק
על רוכש הדירה לא חלה או נדרשת האחראיות להוכיח שהעיכוב במסירת הדירה גרם לנזק כלכלי עבורו ומשפחתו. יחד עם זאת דרישה לפיצוי אינה מונעת מהרוכש להגיש תביעה לבית משפט, בו יוכל להוכיח כי הנזק שנגרם לו עכב האיחור במסירה, הוא אף יותר גבוה מהפיצוי אותו נדרש לשלם הקבלן על פי חוק. אצל רוב רוכשי הדירות מדובר במקרים בהם הם אף עוזבים דירה אחרת, בין אם הם מכרו אותה או מסיימים חוזה שכירות ובאיחור קיצוני, אותם רוכשים עלולים למצוא את עצמן חסרי דירה כאשר הם נאלצים לאחסן את החפצים שלהם, או לשכור דירה במהירות שיא ואף לשלם בשל כך מחירי שיכורת גבוהים מהממוצע התקציבי שלהם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ישנם קבלנים שמנסים לבטל את סעיף האיחור במספר דרכים
קבלנים מסוימים לעלולים לנסות ולהתל ברוכש דירה אשר מגיע ללא עורך דין ואינו מבין גדול בשוק הנדל"ן. ישנם מקרים בהם קבלנים הוסיפו סעיפים אשר מגבילים את סעיף הפיצוי, או שסיפקו פיצוי כספי נמוך מהקבוע בחוק ועל רוכשי הדירות יש לדעת כי סעיפים שכאלה הופכים את החוזה ללא חוקי ובמקרים כאלה הם יכולים לדרוש את ביטול החוזה או הסרת הסעיפים החדשים. בנוסף לכך, במידה וקבלנים מתנים את החתימה על החוזה בכך שהרוכש יאשר את הסעיפים החדשים, הרוכש יכול לפנות למשרד הבינוי והשיכון או להתאחדות בוני הארץ, ולדווח על הקבלן. בסופו של יום החוק קובע שבמידה והקבלן איחר, הקבלן ישלם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות