חפש ב:

יו"ר מטה הדיור: 10,000 פועלים מאוקראינה יגיעו לישראל

יו"ר מטה הדיור הצהיר כי יפעל להביא לישראל כ-12 אלף עובדים זרים לענף הבנייה מאוקראינה ומולדובה. המטרה, להגביר את קצב הבנייה ובכך להגדיל את היצע הדיור בכך שבניית בניין מגורים תקוצר בשנה.

צוות בנק נדל"ן|23.11.2016|15:53|4142 צפיות

נראה כי במטה הדיור, הפועל במשרד האוצר, הבינו סוף סוף את הפתרון האמיתי להגדלת היצע הדיור בישראל כשיו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי הודיע כי במהלך שנת 2017 יפעלו אנשי המטה להביא לישראל בין 10,000 ל-55 אלף עובדים זרים לענף הבנייה. יצחקי ביקר לאחרונה באוקראינה וישב עם הממשלה בנוגע להסכם בין המדינות להבאת עובדים לענף הנדל"ן, לאחר שאלה התנגדו בתחילה להסכם וכעת מסביר היו"ר כי הם אישרו את ההסכם. עוד הסביר יצחקי כי בשלושת השבועות הקרובים תגיע לאוקראינה משלחת מישראל, על מנת שזו תוחל למיין את אלפי העובדים שיגיעו לישראל. בנוסף לכך יצחקי הודיע כי גם ביקר במולדובה של נרשמו לעבוד בישראל כ-3,000 בני אדם ולאחר המיונים, יגיעו לישראל כ-1,500 פועלים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מחסור העובדים הוא הסיבה למחסור הדירות
הודעה זו של יו"ר מטה הדיור יכולה להיות בדיוק רגע המפנה במאבק במשבר הנדל"ן הפוקד את ישראל זה 8 שנים. הבעיה העיקרית בענף הנדל"ן הישראלי היא קצב הבנייה אשר נגרר, בשל מספר סיבות, וכתוצאה מכך, בניין מגורים ממוצע, נבנה בישראל במשך כשנתיים וחצי כשבמדינות אחרות ממוצע הבנייה עומד בין שנה לשנה וחצי. הסיבה העגומה היא משום שבישראל עובדים כ-16 אלף עובדים זרים בלבד, יחד עם 50 אלף עובדים פלסטינאים וחברות הקבלן הרבות מודיעות זה שנים כי הן לא מסוגלות לעמוד בקצב הבנייה ללא כוח אדם חיוני. נציין כי בשנות ה-90 כשממשלת ישראל אכלסה את מיליון וחצי העולים מברית המועצות לשעבר, עבדו בישראל מעל ל-20 פועלים זרים ומעל ל-100 אלף עובדים פלסטינאים שהועילו מעבר למשוער לקצב הבנייה המהיר ואכלוס העולים לפני הזמן שנקבע.

לעמוד נדלן עסקי באתר  BankNadlan לחצו כאן

פתרון שיועיל לכל השכבות באוכלוסייה
במידה והסכים אלה אכן יצאו לפועל נדמה כי המציאות בענף הנדל"ן תשתנה ותועיל יותר מכל תוכנית מחיר למשתכן, מחיר מטרה וכל תוכנית אחרת בשוק הנדל"ן שבכל פעם עוזרות רק לחלק מצומצם באוכלוסייה. "הפעם הפתרון שמציעים במטה הדיור יועיל לכלל האזרחים וכל חברות הבנייה, שחלקן יפעלו במסגרת מחיר למשתכן וחלקן בשוק הפרטי, ייהנו מכוח אדם חדש ואיכותי. עם זאת, כעת על הממשלה תהיה האחריות לדאוג כי חברות הנדל"ן אינן מנצלות את יכולתן לזרז את בניית הדירות ולעכב במכוון את השלמת הפרויקטים על מנת שאלה יוכלו עדיין ליהנות ממחירים גבוהים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

במסגרת ההצבעה על חוק הדירה השלישית כל הח"כים יוכלו להצביע
לאחר הביקורת שנשמעה כנגד ח"כים המחזיקים בבעלותם מעל לשלוש דירות ועתידים להצביע בעד או כנגד חוק מיסוי הדירה השלישית, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, קבע אין בעיה של ניגוד עניינים והוא לא מוצא בעיה שכזו בהצבעת ח"כים בעניין מס על דירה שלישית. "רק במקרים קיצוניים יש להחיל על חברי כנסת את ההגבלה של ניגוד עניינים" כתב היועץ המשפטי לאחר שבוועדת האתיקה ביקשו ממנו חוות דעת משפטית בעניין ההצבעה על המס שדורש שר האוצר כחלון, למרות שלח"כ מסוים יש 5 דירות ולח"כים אחרים 3 דירות. "חברי הכנסת מצביעים רבות על ענייני היום-יום אשר עלולים להשפיע גם על חייהם האישיים כשהנגיעה של החוק יותר רחבה בקרב הציבור, כך נעלם החשש לניגוד עניינים".

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות