חפש ב:

סיפור הבניינים מוזנחים וההקלה בארנונה

באזור המרכז ישנם מאות בניינים מוזנחים הזוכים להקלה בארנונה. אז כיצד אפשר לפתור את משבר הנדל"ן ולהגדיל את היצע הדיור כאשר הרשויות לא מטפלות בפנינות הנדל"ן הללו.

צוות בנק נדל"ן|23.11.2016|12:19|2615 צפיות

בישראל כולה אין תושב שלא מכיר איזשהו מבנה מוזנח, שלד של בניין שלא הסתיים\הופסק באמצע ומאז ננטש, אשר אינם זוכים לטיפול. השבוע, בחר מבקר המדינה למתוח ביקורת חריפה על סיפור הבניינים מוזנחים וההקלה בארנונה, כנגד רשויות מקומיות אשר אינן פועלות מספיק נגד מבנים מוזנחים ברחבי הערים. אותם מבנים נטושים נחשבים למקור למפגעים סביבתיים, מבזבזים משאבי קרקע יקרי ערך, לפעמים גם במרכז הערים, ופוגעים בהכנסות הרשויות מארנונה בשל הנחות ארנונה, על מבנים שלא הוקמו, או נכסים מסוימים שנסגרו ומאז לא קיבלו טיפול ראוי. מבקר המדינה בדק שבע רשויות מקומיות וגילה שרובן אף אינן עוקבות אחר הנכסים העומדים ללא שימוש וכך למעשה עוזרים לאותם בעלי נכסים להחזיק את הקרקע, עד אשר ישלמו להם את הסכום אותו הם דורשים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הרשויות פשוט זנחו את הפעילות בנושא
רשויות כגון אשקלון, חיפה, ירושלים, חיפה ועפולה, כשלו בטיפול נכסים מוזנחים שאינם מאושרים להמשך שימוש, שנהפכו למסוכנים לציבור ולמפגעים סביבתיים, תברואתיים ובטיחותיים. בעיריית עפולה לדוגמא לא מינו רשם נכסים שתפקידו לעקוב אחר רישום הנכסים ולברר את מצבם של הנכסים המוזנחים; בירושלים ספר הנכסים של העירייה התגלה כלא מעודכן בעליל; בערים באר שבע וחיפה, לא העבירו מידע על נכסים שכבר לא בשימוש, בין המחלקה העוסקת בגביית ארנונה ובין מחלקות ההנדסה ואיכות הסביבה והאגפים לשיפור פני העיר, וכך הנכסים הבעייתיים פשוט נשכחו בזמן שהציבור משווע לדירות והערים מבקשות עוד ועוד אישורי בנייה ותוספת של שכונות חדשות.

לעמוד הפרויקט 7 tower - מגדלי איתי - באר שבע באתר BankNadla לחצו כאן

באר שבע וחיפה קיבלו גם שבחים
שתי ערים דווקא זכו גם לחיזוק חיובי מטעם המבקר והן באר שבע אשר נמצאת בין הערים הבולטות שמשמישה מבנים שעמדו ללא שימוש. בנוסף לעיריית באר שבע, גם עיריית חיפה קיבלה חיזוק (בנוסף לביקורת) על שהשמישה חלק מהנכסים שברשותה, אך עם זאת המבקר העיר כי עיריית חיפה עדיין מחזיקה ברשותה נכסים רעועים ומסוכנים שיש לטפל בהם. "פעולות אלה הן דוגמה טובה לניצול יעיל ומועיל של המשאב הציבורי", קבע מבקר המדינה. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BanNadlan לחצו כאן

בעלי נכסים הרוסים מקבלים פטור מארנונה ולכן לא עושים דבר
הערות הביקורת האחרונות של המבקר כלחפי הרשויות היו וועדות התכנון והבניה המקומיות של עיריות ירושלים עפולה ואשקלון, אשר לא פעלו לשיקום או הריסת מבנים שבנייתם לא הסתיימה והוזנחו, לעתים במשך שנים רבות, במצב של שלד בניין בלבד, מה שהפך אותם לסכנה בטיחותית ולמפגע סביבתי. בנוסף לכך, חוסר המעקב של עיריית חיפה אחר השימוש בנכסים, גרר לדוגמא לכך שבעלי התפקידים לא הבחינו במקרים בהם מבנים ששימשו בעבר כבתי כנסת ננטשו, ובכך למעשה איבדו את הלגיטימציה לפטור בארנונה. מדובר על מבנים שהיה ניתן לחייב אותם עוד לפני 10 שנים בארנונה ולהכפיל אותה עד אשר בעל הנכס יבין כי עליו למכור ליזם שיוכל להשמיש את הקרקע, או להקים בה פרויקט רווחי לו ולתושבים. לבסוף קרא המבקר לפעול לתיקון המצב, באמצעות תיקון החוק המקנה לבעלים של נכס הרוס פטור מארנונה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות