חפש ב:

נתוני הדיור ממשיכים לסתור זה את זה

נתוני הדירות המפורסמים סותרים זה את זה והציבור נשאר להתמודד לבדו מול המחשבה מתי לעזאזל ירדו מחירי הדיור. התשובה לכך? חכו לפחות שנתיים ועד אז תקוו שאולי תזכו בהרגלת מחיר למשתכן.

צוות בנק נדל"ן|23.11.2016|11:27|1890 צפיות

בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) הציגו בשבוע שעבר את העלייה הנוספת של 1.3 אחוזים במחירי הדירות, שהתרחשה בחודשים אוגוסט עד ספטמבר. הנתון, מן הסתם, הוציא הרבה רוח מהמפרשים בקרב אנשי האוצר ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל), שכבר קיוו כי יצליחו להראות מגמות של שינוי בזכות הירידה בביקושים לדירות שירד מתחילת השנה ועד ספטמבר בשיעור של 7.5 אחוזים לעומת שנת 2015. בתקופה זו מכרו בישראל כ-23 אלף דירות מקבלן, אשר הציגו ירידה של 8.3 אחוזים לעומת שנת 2015 והיצע הדירות שנותרו למכירה הגיע לשיא שלא נראה זמן רב של כ-30 אלף דירות חדשות, לעומת כ-26 אלף דירות למכירה בספטמבר 2015. תוספת של כ-4,000 דירות חדשות.



מספר הדירות המוצעות למכירה עלה
בעיקרון, נתוני הדיור ממשיכים לסתור זה את זה משום שישנה ירידה עקבית בביקושים מצד אחד, וגידול בהיצע הדירות מצד שני אמורים יחדיו לשנות את המשוואה המוכרת לנו של עליית המחירים, אך כרגע נדמה  שהדבר עדיין לא מתרחש. זאת ועוד, בבדיקה שנעשתה בשוק היד השנייה התגלו עליות במספר הדירות שעומדות כבר עתה למכירה בשוק כשהבדיקה מדדה את נתוני שוק היד שנייה בחודשים ינואר עד ספטמבר 2016, בהשוואה לינואר עד ספטמבר 2015. תוצאות הבדיקה הראו כי ברמה הכלל ארצית, ב-70 יישובים ברחבי הארץ מספר המודעות עלה ועבר את אלה שפורסמו בתקופה המקבילה בשנת 2015 ונרשמה עלייה של 4 אחוזים במספר המודעות, ז"א עלו מספר הדירות המוצעות למכירה. בסך הכל מדובר על 177,764 דירות למכירה, תוספת של כמעט 7,000 דירות לעומת השנה שעברה.

לעמוד מחירון הדירות באתר BankNadlak לחצו כאן

בלמעלה מ-70 ערים התפרסמו יותר מודעות מהשנה שעברה
הערים בעלות השינויים הבולטים ביותר היו קרית אתא, עם 608 יותר מודעות, עלייה של 30 אחוזים; אילת עם 297 יותר מודעות, עלייה של 21 אחוזים; קרית טבעון עם 205 יותר מודעות, עלייה של 41 אחוזים; בבני ברק נרשמה עלייה של 32 אחוזים כשהתפרסמו מעל לאלף מודעות; עתלית, שם יזניקו מספר המודעות ל-365 והציגו עלייה של 48 אחוזים; בראשון לציון נרשמו עליות של 12 אחוזים בזכות תוספת של כ-900 מודעות; חריש, העיר החדשה, שם מספר המודעות רק הולכת וגדלה בקביעות ופורסמו בה למעלה מ-100 מודעות בהשוואה לשנה שעברה; ולבסוף העיר אריאל שרשמה את העלייה הגבוהה ביותר של 50 אחוזים שקפצה במספר המודעות מ-416 ל-622 מודעות של דירות למכירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט 7 tower - מגדלי איתי - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

עלייה ארצית של 4 אחוזים
בחישוב הארצי מדובר בעלייה בודד של 4 אחוזים במספר המודעות של דירות למכירה ואלי לכן נרשמו עדיין עליות מחירים, אך במשרד האוצר מבהירים כי בשל תקופת חגי תשרי שהתרחשה באוקטובר, עדיין לא נרשמו מספר העסקאות המלא לאותה תקופה ולכן מסבירים במשרד כי עדיין מוקדם לקבוע את מדד המחירים והעסקאות שנרשמו. סיבה נוספת מדוע מספר המכירות עלה, אך המחירים לא ירדו הוא שהדירות נמכרות מהר יותר ולכן הדבר מצביע על ביקושים גבוהים שעדיין תורמים לעליית מחירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות