חפש ב:

מחירי הדירות בשכונת הרקפות בראשל"צ נמוכים ב-35% ממחיר השוק

שכונת הרקפות בראשל"צ היא מעין בבואת מראה לאזור המרכז, כאשר מדובר בפרויקט הראשון של מחיר למשתכן באזור זה. כעת ניתן לבדוק האם הציפייה לדיור מוזל, באמת הורידה מחירים.

צוות בנק נדל"ן|21.11.2016|12:15|1797 צפיות

בשטחים החקלאיים הממוקמים בקצה הדרום-מזרח של העיר תיבנה בשנים הקרובות שכונת הרקפות. החשיבות של השכונה היא ששכונה זו תיבנה במסגרת פרויקט מחיר למשתכן ותהיה הראשונה באזור המרכז שתספק דירות מחיר מוזל הנמוך בכ-35 אחוזים ממחיר השוק. למעשה, משבר הנדל"ן בישראל נמצא בעיקר באזור המרכז, שם היצע הדירות הוא הקטן ביותר ולכן עיניי המרכז כולו פונות לשכונה זו לראות כיצד התכנון לבדו משפיע על מחירי הדיור, שכן עד עתה תוכנית מחיר למשתכן יצרה למעשה שני שווקי נדל"ן בישראל כשהשוק הפרטי מנסה להתעלם ממחירי הדירות המוזלים שכן רוכש שמגיע לשוק הפרטי, עושה זאת בלית ברירה ולכן בעלי הנכסים לא חייבים להוריד את המחיר. אבל, עם הרשמה של 23 אלף נרשמים, נראה כי ייתכן ופרויקט שכזה במרכז, במידה ויקומו עוד דומים לו, עלול לשנות את חוקי המשחק.

לעמוד נדל"ן בראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן



1,200 דירות במסגרת מחיר למשתכן
לכשתקום השכונה החדשה בעיר, בשכונת הרקפות בראשל"צ ייבנו מעל ל-1,650 דירות מקבלן, כשכשני שליש מהן, 1,200 במספר, ייבנו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן. נציגי העירייה מדווחים כי 90 אחוזים מהנכסים ייבנו ויאוכלסו ב-10 השנים הקרובות, אך למרות העובדה כי זה נראה רחוק מעיני הציבור, בעיריית ראשון לציון כבר החלו להודיע על שינויים בשוק הנדל"ן המקומי. במשרד השיכון והבינוי, מסבירים כי בכל שכונה בה שווקו פרויקטים של מחיר למשתכן מספר הנרשמים הרב אכן שינה את ממוצעי המחירים לטובה, ועד עתה בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת הרקפות נרשמו 23 אלף זכאים לשבע הגרלות שכבר התקיימו, כשבעתיד יפורסמו 3 הגרלות נוספות.

הורדת מחירים של 30 עד 35 אחוזים מול השוק הפרטי
במכרזי המדינה, פורסמו מחירוני הדירות של השכונה החדשה כשדירת 3 חדרים, בגדול של 80 מ"ר יימכרו לזכאי ההגרלה בכ-950 אלף ש"ח בממוצע, דירת 4 חדרים, בגודל 100 מ"ר, תימכר בממוצע של 1.17 מיליון ש"ח, ולבסוף, דירת 5 חדרים בגודל 120 מ"ר תימכר בכ-1.4 מיליון ש"ח בממוצע. בהשוואה מול דירות חדשות בשוק הפרטי בהחלט ניתן לראות שמחירי הדירות בשכונת הרקפות בראשל"צ נמוכים ב-35% ממחיר השוק, כשדירת 3 חדרים מקבלן נמכרת היום בממוצע של 1.2 מיליון ש"ח, דירת ארבעה חדרים נמכרת בכ-1.6 מיליון ש"ח בממוצע ודירת 5 חדרים מקבלן, נמכרת היום בראשון לציון במחיר ממוצע של 2 מיליון ש"ח. אך עדיין נשאלת השאלה, האם השכונה תשפיע על מחיר הנדל"ן בסביבתה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מתחם ה-1000 באתר BankNadla לחצו כאן

במשרד האוצר מנסים באמת להוריד את מחירי הדיור
נדמה כי במשרד האוצר עושים את כל המאמצים להוריד את מחירי הדיור, אך גם פרויקט כגון שכונת הרקפות החדשה, שתוסיף כ-1,600 דירות חדשות לשוק המקומי כש-1,200 מהן במחיר מוזל מלכתחילה, לא יוכל להשפיע על עליית המחירים הממשיכה גם היום. בשנה החולפת מחירי הנדל"ן בעיר זינקו בכ-11 אחוזים, ונראה כי גם כמות של למעלה מ-1,000 דירות חדשות לא תוכל לצנן את מגמת ההתייקרות הנמשכת. אם זאת, המדינה ממשיכה לפעול להורדת מחירי הדיור ברכז בזכות פרויקטים כגון מחנה צריפין, שיפונה בתמורה ל-17,000 דירות חדשות, אך נראה כי היום בו מחירי הדיור באמת יכלו לרדת ולא רק יצננו במעט את העלייה, יתרחשו רק בעוד מספר שנים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות