חפש ב:

מטה הדיור מכריזים כי לא ייחכו לתשתיות

יו"ר מטה הדיור הודיע כי במסגרת הותמ"ל, כעת לא ימתינו להקמת תשתיות על מנת לפתח אזורים ולהקים פרויקטים חדשים לבניה, אך הצהרה זו מעלה חשש אצל רוב העוסקים בשוק.

צוות בנק נדל"ן|17.11.2016|16:53|2357 צפיות

בהצהרה שהרעידה כמה אמות סיפין בשוק הנדל"ן הישראלי, הצהיר יו"ר מטה הדיור, כי עתה מטה הדיור מכריזים כי לא ייחכו לתשתיות נאותות כדי להקים פרויקטים של מגורים. לטענת מטה הדיור המשבר הנוכחי מצריך מהם להקים דירות ובזה הם עוסקים. "אין לציבור הישראלי זמן לעסוק בתשתיות כשהם לא יכולים לקנות דירה" אמרו בשיחה אישית אנשי נציגות מטה הדיור והמשיכו להסביר מהם התוכניות העתידיות ואילו פרויקטים עתידים לקום. על מנת שיהיה אפשר להקים את 60 אלף הדירות החסרות, יש חשיבות עליונה לקדם את הותמ"ל ולהפעיל לחץ על החקלאים לפנות את הקרקעות לטובת בניה למגורים ואם ימתינו עד השלמת התשתיות יעברו שנים עד שרוכשי הדירות יוכלו לעבור לביתם החדש ועד אז אין מה שיעצור את עליית המחירים. 

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן


אין מי שמביט לעתיד, למרות שזה תפקידם.

שכונות חדשות משנות ה-90 הפכו לשכונות מצוקה היום
אך מול הצהרות אלה, ישנו רוב גדול של אנשים בשוק הנדל"ן הישראלי שחוששים משיטפון כזה של פרויקטים ללא תשתיות. "מדובר במקרה דומה למה שעשה שרון בשנות ה-90 כשר הבינוי והשיכון. הוא הקים בזמנו עשרות שכונות חדשות ואכן הצליח לשכן את העולים מברית המועצות לשעבר, אבל מצד שני תקע אותם במשך שנים מחוץ ליישובים בהם בנו את בתיהם והזנחת התשתיות הותירה אותם ללא קשר לאוכלוסייה והציבור בישראל. דבר אשר הוביל דור שלם לחיות ברמת כלכלית ירודה אשר השפיע גם על דור הבנים של העלייה והנציח ישראלים רבים להילחם בניסיון לצאת מאותן שכונות חדשות שהפכו עם השנים לשכונות מצוקה. "ללא תשתיות איכותיות, רוכשי הדירות יקבלו חתול בשק וההנחה שיקבלו מכביכול הורדת המחירים תעלה להם שבעתיים בהוצאות המחיה" הסבירו מומחי נדל"ן. 

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

באר יעקב כדוגמא ליישוב שפרח בזכות תשתית ציבורית מוצלחת
יש רק להביט אל כביש 6 כדי להבין עד כמה תשתית ציבורית נאותה יכולה לשפר את רמת החיים של אזרחים מהצפון ועד הדרום, גם אם מדובר בכביש בודד. קיצור הדרך לעבודה מאפשרת לתושבים ביישובים מרוחקים יותר לעבוד גם באזורי התעסוקה הגדולים משום שהם יכולים להגיע אליהם בקלות יחסית ולא להישאר רק בסביבתם ולהתמודד עם אפשרויות תעסוקה מצומצמות ובסיסיות יותר. "פיתוח תחנות הרכבת החדשות כמו זו שבבאר יעקב, היו חלק ממה שנתן אפשרות ליישובים קטנים לפרוח ולשווק עצמם לאלפי אזרחים שביקשו לחיות ביישובים קטנים וירוקים, בזמן שהם עדיין יכולים לעבוד במרכז ולשמור על אפשרויות התעסוקה במרכז, שבדרך כלל מספקות משכורות גבוהות יותר" ענו נציגי המועצה המקומית באר יעקב.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הקטר המוביל של המשק
ראש הממשלה לשעבר, מר יצחק רבין ז"ל, כינה את פיתוח התשתיות "הקטר המוביל של המשק", ומדובר בנוסחה המנצחת היחידה בנדל"ן. רק כשמשקיעים בתשתיות, בעיקר תחבורתיות, מחירי הנדל"ן מאמירים, אך גם שומרים על רמת חיים שתאפשר לרוכשים להתמודד עם המחיר. בנימינה היא המודל קלאסי נוסף שבזכות תחנת הרכבת הפך היישוב הישנוני למבוקש מאוד בקר מעמד הביניים הגבוהה בשל העובדה שזמן הנסיעה ממנו לתל אביב התקצר לחצי שעת נסיעה. כך הפכה בנימינה לפנינה של איכות חיים, וכשזמן הנסיעה ברכבת לעבודה בת"א או לחיפה אינו ארוך מהזמן הנדרש להגיע מפ"ת לת"א, אין פלא שעובדי היי־טק רבים עברו לחיות במושבים שלאורך מסילת הברזל. כך הם יכולים להנות מסביבה כפרית נעימה לגידול הילדים, מבלי צורך להתפשר על הפרנסה. הבעיה היא שנראה כי כיום אלה ששמים ידם על הגה המדינה היום, ששים יותר לשמוע את קולם מכריז על הכרזות מפוצצות ולא להתמודד עם המציאות, שתוביל למשבר התשתיות לאחר שמשבר הנדל"ן יעבור, במידה והם אכן יצליחו לעבור אותו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות