חפש ב:

חקלאיים באזור קריית אונו החלו בתהליכי פינוי

המדינה תלאים את קרקעות החקלאים תמורת פיצוי של 30 מיליון ש"ח, ובעתיד ייבנו על אדמות אלה 3,600 דירות חדשות. אותם חקלאים יקבלו פיצוי מוגדל אותו תעביר המדינה לכל חקלאי שיפנה את הקרקע שלו מרצון

צוות בנק נדל"ן|17.11.2016|15:57|2059 צפיות

פעולת הלאמת הקרקעות החקלאיות לשימוש המדינה עבור בנייה למגורים החלה. 50 חקלאיים באזור קריית אונו החלו בתהליכי פינוי וחתמו השבוע על הסכם מול המדינה שיאפשר לה להפעיל שתי תוכניות לטובת בניית 3,600 דירות מקבלן. במסגרת אותו הסכם המדינה תפצה את בעלי הקרקעות בסכום כולל של 30 מיליון ש"ח, 56 אלף ש"ח לדונם, ובנוסף לכך, אותם חקלאים יקבלו זכות לרכוש מגרשים באותם קרקעות בפטור ממכרז של 20. משמעות הדבר היא שהם יוכלו לפעול כמשווקים לשווק 600 דירות בשטח. ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הבהירו כי רק חוכרים שיחתמו על הסכמי ההלאמה בתקופת הזמן הקרוב, יוכלו ליהנות מתמריצים שהחוק מקנה להם. זאת אומרת שחוכרים וחקלאים בודדים שיעכבו את מסירת הקרקע יקבלו פיצויים מועטים של 30 אלף ש"ח לדונם כאשר כן יחתמו על הסכמי ההשבה לעומת המחיר הגבוהה יותר.

לעמוד הפרוייקט מתחם ה-1000 בראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן



2,500 יח"ד באור יהודה ו-1,100 יח"ד בקריית אונו
בקרקעות שנמצאות בגבולה ובתחום שיפוטה של אור יהודה, מתוכנן לקום פרויקט בשם "פרדס בחיסכון", בו אמורים להיבנות כ-2,500 דירות חדשות בבנייה רוויה בבנייני מגורים בני 9 ועד 14 קומות. התוכנית תשתרע על 340 דונם, וגבולותיה יחפפו מצפון לכביש 461 ומחנות תל השומר ממזרח ודרום. בפרויקט שייבנה בקריית אונו צפויים לקום על השטח כ-1,100 דירות מקבלן. חתימות אלה מגיעים לאחר הפרסום, בשבוע שעבר, כי רשות מקרקעי ישראל שלחה לעשרות חקלאים, אגודות שיתופיות וקיבוצים מכתבי פינוי המבקשים מהם להשיב את הקרקעות לטובת קידום תוכניות הבנייה הנ"ל. המכתבים הם למעשה הצעד הראשון במימוש חוק שקודם במשרד האוצר ואושר במושב הכנסת האחרון, אשר נותן לרמ"י את האישור להוציא צווים מנהליים לפינוי מיידי של החקלאים, לטובת תמריצים ופיצויים.

לעמוד הפרויקט דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

הרווח שיגיע לקבלנים ויזמים במחיר למשתכן עומד על 17 אחוזים
בנוסף להוראת הפינוי, השבוע פורסמו הרווחים הצפויים לפרויקטים של מחיר למשתכן ומחי מטרה העומדים על 17 אחוזים. נתונים אלה מבטלים את החששות של יזמים וקבלנים רבים אשר הודיעו כי לא יכנסו למכרזי תוכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן בשל העובדה כי הם לא רווחיים ועלולים לפגוע בהם. המכרזים הראשונים שנסגרו בעפולה וקרית מוצקין, העלו את השאלה אם מדובר בהצעות לגיטימיות וקריסת חברת אורתם סהר לפני מספר שבועות, כמו גם המידע שהעבירו לבית המשפט בכל הנוגע למעורבות החברה במכרזי התוכנית הממשלתית, סיפקו אפשרות לבחון את הטענה אודות הרווחיות שהודיעו כי תהיה נמוכה. אותם נתונים התייחסו לשני פרויקטים של החברה במסגרת מחיר מטרה בראש העין ומחיר למשתכן למשתכן בקריית מוצקין והתוצאות מראות כי מדובר ברווח העולה על הרווח הממוצע בשוק.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

רווח כולל של 99 מיליון ש"ח
כעת נראה כי הרווח של מחיר מטרה בראש העין יעמוד על כ-50 מיליון ש"ח, אשר נבנה בפסגות אפק בעיר, וכולל 276 דירות מקבלן, בהן 166 מוזלות לזכאים. הרווח בפרויקט בקריית מוצקין נאמד על סכום כולל של 49 מיליון ש"ח, כ-16 אחוזים מהעלויות, בפרויקט שיבנה במתחם כורדני בקריית מוצקין, בו ייבנו 282 דירות מוזלות לזכאים. זוהי בשורה משמחת לא רק עבור הקבלנים, אלא גם עבור הרוכשים שכן כעת ברור כי הפרויקטים רווחיים וקל להמשיך לקדם אותם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות