חפש ב:

סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן

שוק הנדל"ן נראה כשוק המרוויח ביותר בישראל היום. אך היכן שישנה הצלחה, ישנם גם הרבה גורמים שליליים המנסים לנצל את הפרסום לרווח על חשבון אחרים. לשם כך על כל משקיע להכיר את סימני האזהרה של השוק

צוות בנק נדל"ן|17.11.2016|12:59|5872 צפיות

מאז הקימו את שוק ההון והמסחר החל, סוחרים ידעו כי מדובר בשוק שהמסחר בו משתנה לעיתים קרובות וכאר מתנהלים בכסף "על הנייר", נפילות בבורסה עלולות להתרחש גם במקרים שעלולים להתרחש, כדוגמת נפילת השווקים כשרק דיברו על המשבר האפשרי בכלכלת סין, שמאז כבר נעלם. התנודתיות המהירה הזו שלחה משקיעים רבים אל שוק הנדל"ן משום שכאן מדובר לרוב בנכסים בטוחים ומוכנים אשר תמיד יהיו רווחיים גם כאשר השוק יורד ובמצב הכי גרוע המשקיע לא נשאר ללא כלום, דבר אשר שלח רבים, טובים בשוק ההון אל  פשיטות רגל. מעבר לכך, בשנים האחרונות נוצרה נהירה רבה אל שוק הנדל"ן בזכות הזדמנויות שיצרו משברים רבים כגון משבר הבנקים ב-2008 בארה"ב, משבר הנדל"ן בישראל, והפיקוח על מחירי הנדל"ן באירופה.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הריבית האפסית הופכת את שוק הנדל"ן להצלחה
בשנים האחרונות, הריבית בעולם ירדה משנה לשנה עד שהגיעה לאפס בכל הכלכלות המפותחות בשל המשבר הפיננסי שהחל ב-2008, עד שבמקומות אחרים בעולם, כמו יפן, שוודיה ושווייץ, הריבית כבר הגיע מתחת לאפס. הדבר הוביל לכך שהחיסכון הסולידי, שהיה בעבר אבן הפינה בהתנהלות הפיננסית של משקי בית, איבד את המטרה לשמה נועד. מכאן, החיפוש אחר תשואות על ידי השקעה בנדל"ן, הוביל לזינוק במחירי נכסים באירופה וארה"ב במאות אחוזים תוך מספר שנים בודדות, אשר גרמה לנהירת המשקיעים. בישראל הבנקים שמרו על יציבות, אך עם זאת גם כאן טיפסו המחירים במאות אחוזים לנוכח הירידה בריבית, וזו בתמורה, הופכת את ההשקעה בנדל"ן למפתה מאוד. אך לפני שאדם קופץ ראש ל"עסקת חייו", ישנם כמה סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

שוק הנדל"ן הזוהר מסנוור אנשים רבים
עם זאת, גם בשוק הנדל"ן ישנם סיכונים שעל כל משקיע יש להכיר לפני שהוא צועד בקלילות ושם את מיטב כספו בנכס, ללא בדיקה מעמיקה. רוב פרשיות השחיתות ברשויות המקומיות בישראל, קשורות לנדל"ן. כדאיות כלכלית משולבת בשיקולים אישיים, היא מפתח לקבלת החלטה נכונה ברכישת נדל"ן, אך אסור לשכוח את  הסכנות הנוספות שאורבות למשקיעים ורוכשים. סימן האזהרה הראשון שיש להכיר, הוא כשהמיסוי עולה, והתשואה יורדת, אין כדאיות כלכלית. זוהי אבן היסוד של תורת ההשקעות. סימן אזהרה נוסף הוא התלהבות יתר. "הדבר הגדול הבא" זו הסיסמא המוכרת ביותר לנכסים שעד עתה היו חסרי עניין.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

יש לשים לב לאופי השכונה ובעלי הדירות האחרים
מכאן ואילך, יש להיזהר מנושאים כגון בנייה מואצת בערים ויישובים הסובלים מהגירה שלילית, מקומות אקזוטיים ומרוחקים שקשה לאסוף עליהם מידע מוסמך. כאן מדובר על נכסים השייכים לשוק השקעות נדל"ן בחו"ל, אשר יכולה להיות מפתה ומשתלמת ביותר, אך אם אתם לא יכולים להגיע לנכס שלכם לפחות פעם אחת, עדיף להיזהר שבעתיים. כשאין ערבויות כספיות מצד היזם או הקבלן, מדובר על השקעה שהסיכון בה יהיה בעיקר על המשקיעים עצמם, כשהמשווק מרוויח בעיר ממכירת הנכסים עצמה, ולבסוף, במידה ואתם בוחרים להתגורר בשכונה בה רוב הרוכשים הם משקיעים אשר לא גרים בנכס עצמו, עלולה לקום שכונת רפאים שאולי לא תתאים לגישה שממנה אתם מגיעים.

חקרו היטב את הנכס
האם מדובר בנכס תקין? או שמא ישנם פרטים שממתינים לנו מתחת לפני השטח? אין מדובר רק במטאפורה, כי אם בדוגמה ממשית מתחום הנדל"ן. תשתיות מים לקויות הן אינן רק משחק ילדים כי אם צרה של ממש שעלולה לתת את אותותיה על הנכס בשלב מאוחר יותר. מספיק שנשקיע בנכס שלנו והוא יינזק כתוצאה מרטיבות, כדי שההשקעה תעלה לנו הון תועפות. הקפידו לחקור היטב את הנכס בטרם ההשקעה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות