חפש ב:

בישראל ישנם 48 אלף דירות רפאים, אך רק מ-3 אלף גובים ארנונה

וועדת השקיפות של הכנסת דנה בתקנת דירות הרפאים משום שרשויות מקומיות רבות אינן מצליחות ליישם בצורה אפקטיבית את הוראת השעה לגבות ארנונה כפולה על דירות ריקות.

צוות בנק נדל"ן|16.11.2016|16:22|1980 צפיות

תקנת הארנונה הכפולה על דירות רפאים שניתנה על ידי הממשלה בשנת 2013, על מנת שהרשויות המקומיות יוכלו לגבות  ארנונה גבוה מבעליהן של 40 אלף דירות ברחבי ישראל, הולידה תוצאות דלות במיוחד לאכזבת הוועדה. במהלך החודשים האחרונים, הצליחו הרשויות המקומיות לאתר רק 3,000 דירות בלבד בשלים כלים לא מספקים, לענת הרשויות עצמן. במשרד האוצר מעריכים כי כיום ישנן כ-43 אלף דירות ריקות, הפרוסות בתל אביב, ירושלים, נתניה וחיפה, וועדת טרכטנברג, שעסקה בעבר בנושא, אף דיווחה כי מדובר במספר הקרוב ל-48 אלף, אך עם זאת הרשויות אינן מסוגלות להגיע לבעלי הדירות ולהטיל עליהם את המס המתוקן.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הרשויות המקומיות דורשות אישור לבדיקת השימוש בגז וחשמל
מטעם עיריית ירושלים ניסו להסביר את הקשיים בשל מיעוט הכלים שניתנו לרשויות המקומיות ואלה אינם מאפשרים את מיצוי הפעולות למניעת התופעה. עד כה, האמצעי למציאת דירות רפאים היה בדיקת תשלום המים ואם ישנה צריכה סבירה של דירת מגורים וכעת דורשים מהממשלה, לאשר שימוש גם בחשבונות החשמל והגז, על מנת שיוכלו לזהות דירות רפאים נוספות. מטעם נציגי העיריות מדווחים כי הכלים הנוספים יעזרו להם לאתר דירות נוספות ולגבות מהם תשלומי מס כפול וכך לעזור להגדיל את היצע הדירות וכך להכריח את בעלי הנכסים להשכיר אותם לתושבי קבע ולמנוע מתושבי חוץ לרכוש דירת מגורים כשהם מעוניינים בה כדירת נופש בלבד.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

הוראת השעה תימשך לעוד מספר שנים
נציגי וועדת השקיפות הודיעו כי יפעלו להאריך את הוראת השעה יחד עם אישור התקנות החדשות שיקלו על הרשויות למצוא את הדירות הריקות  ואלה בקרוב יגיעו לדיון בכנסת. בוועדה רואים בדירות הרפאים פתרון יעיל להורדת מחירי השכירות באפקטיביות מידית משום שתפיסת הדירות הריקות והלחץ שיופעל על בעליהן להשכיר אותם, יגדיל במכה מהיר את היצע הדיור בשוק השכירות ואף יוכל להגדיל מעט את ההיצע בשוק המכירות כיוון שסקרים מראים כי יהיו בעלי דירות שיעדיפו למכור מאשר להתמודד עם תשלום המס. "ציבור שוכרי הדירות, כשני מיליון ישראלים, נמצא במצוקה מאוד והממשלה באופן עקבי מתעלמת ממצוקות הציבור הזה" הודיע הח"כ דב חנין, מנציגי וועדת השקיפות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הערכות של 48 אלף דירות רפאים מול 3 אלף שנמצאו
בישראל ישנם 48 אלף דירות רפאים, אך רק מ-3 אלף גובים ארנונה
. הפער הזה דורש המשך פעילות והרחבת סמכויות על מנת שלפעולה יהיו התוצאות המיוחלות. ייתכן כי גם יעילותה של הוועדה גוררת ביקורת משום שהיא אינה פועלת בצורה מספקת ואינה מגיבה כראוי לשוק אשר, מגיב מהר ממנה ובעלי הדירות שמעוניינים להתחמק מהתשלום החדש. פעולות אלה מצטרפות לניסיונות של שר האוצר כחלון לצמצם את פעילות משקיעי הנדל"ן בישראל ובכך להגדיל את היצע הדירות בערים הגדולות אשר סובלות מביורוקרטיה ארוכה יותר באישור פרויקטים לבניה בשל העובדה שלכל פרויקט קמים יותר מתנגדים, אשר אינם רוצים להיפגע כלכלית בעקבות הבנייה והשיפוצים.

טיסות זולות

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות