חפש ב:

מחלקת כיבוי אש בת"א מעכבת עשרות פרויקטים

מחלקת כיבוי אש בת"א מעכבת עשרות פרויקטים, הפעם בשל הוראות בטיחות של רשות הכבאות אשר בוחנת את רוחב הכביש המוביל והאם ישנה חזית להתארגנות כלי הרחב של שירותי ההצלה. מה שאומר שפרויקטים ברחובות הוותיקים יותר של העיר נשארו על הנייר.

צוות בנק נדל"ן|16.11.2016|15:18|2661 צפיות

ענף הנדל"ן הישראלי סובל זה שנים מעיכובים, בנייה איטית והזנחה שגורמת לעליית מחירים. כעת מצטרף לכל זה עיכוב ביורוקרטי חדש, בשל החסם שהוסיפה כעת רשות הכבאות וההצלה אשר דורשת כי כל פרויקט מגורים יאשר הקמה של התארגנות לכלי רכב להצלה והדבר כמובן תוקע פרויקטים רבים ברחובות הוותיקים והצרים של תל אביב. החסם החדש שגורם לכך שמחלקת כיבוי אש בת"א מעכבת עשרות פרויקטים, החל לאחר שרשות הכבאות שינתה את הקריטריונים הנבדקים כאשר מנפיקים היתרי בניה, וכעת אינה מאפשרת הקמת מבנים ברחובות צרים בהן כבאית לא מסוגלת לנוע בהם בחופשיות. מטעם נציגי רשות הכיבוי וההצלה הסבירו כי אין שום רצון מצידם לשנות את הקריטריונים, ולכן נראה שהפתרון לבעיה החדשה אינו נמצא באופק, אלא לפנות לפינוי בינוי בו יהרסו את הבניין הישן לטובת בניין חדש, אך לא כל פרויקט יכול לקבל היתר כזה אם אין סכנה קיומית לעמידותו של הבניין. כתוצאה מכך בת"א לבדה כבר מתעכבים מעל ל־100 פרויקטים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



השכונות הוותיקות בעיר עומדות מול עצירה מלאה של הפרויקטים 
עד לא מזמן אישור רשות הכיבוי היה מותנה בבדיקה שהתמקדה במבנה עצמו בעיקר והאם תכנונו עומד בתקנות הבטיחות. אלא שבחודשים האחרונים, יזמים רבים מדווחים על כך שמערך הכבאות החל לבחון את סביבת הבניין, הדרך אשר מובילה אליו ובעקבות כך החל להוציא תקנות חדשות ליזמים והקבלנים. כעת התקנות החדשות דורשות שהכבאיות יוכל להגיע לכל מבנה שגובהו מתוכנן מעל ל־13 מטר, בקלות ושרוחב כביש הפנוי יהיה 3.9 מטר לפחות. אך הבעיה הנוצרת כעת היא שאזורים רבים בתל אביב כגון העיר הלבנה, פלורנטין, הצפון הישן וכו', בהם מקודמים מספר רב של תוכניות תמ"א 38, עומדים מול ברירת מחדל של להרוס את הבניין הישן ולבנות בניין חלופי או לעצור כל תוכנית שכן הרחובות הצרים באזורים אלו בהם חונים כלי רכב משני צדיהם, אינם מתאימים לרכבי כיבוי והצלה ולכן אינם מקודמים בהם פרויקטים.

לעמוד הפרויקט אשדר טריו - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

אפשר להתחיל לחפור
הערכות היזמים והאדריכלים הפעילים בענף נעות בין 100 ל־200 פרויקטים המעוכבים כעת בשל התקנות החדשות של רשות הכבאות. העירייה מאפשרת ליזמים לקבל היתר לחפירה ודיפון על מנת לא לעצור את הבנייה לגמרי, ובמקרים מסוימים אף היתרים לבניית קומת מרתף, בכוונה כי סוגיית בטיחות האש תיפתר, אך יזמים רבים דואגים שלא יימצא פתרון "יש סיכון כלכלי עצום להתחיל לבנות פרויקטים כעת כשאר לא כל הבעיות נפתרו שכן איש לא מבטיח שאכן מדובר בעניין זמני" מסיבירים יזמים רבים. מצד רשות הכבאות הבהירו כי הסוגיה אינה קשורה לת"א בלבד אלא היא כלל ארצית. לטענתם מדובר בסוגיה מקומית שרשויות מסוגלות לפתור, כיוון שלמהנדסי הרשויות יש את סמכויות להפחית את רוחב הכביש הנדרש ל־3.7 מטר. אך בערים וותיקות רבות יש מספר רב של מקרים בהם רוחב הכביש נמוך אף מכך.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט אמלוני על האגם - אשקלון באתר BankNadlan לחצו כאן

מטעם רשות הכיבוי מוסרים כי הם מונעים פילים לבנים
מנציגים של רשות הכיבוי נמסר כי  “לא ניתן לשנות את ייעוד אזורים מסוימים אם התשתיות לא עומדות בזה. אם המגדל סמוך לדרך ראשית זה בסדר, אבל פרויקטים בשכונות צפופות ולא נוכל לאשר....למרות הרצון הגדול לנצל את כל פוטנציאל הנדל"ן בעיר.....אם לא היינו חלק מהשלב המקדים של ועדות התכנון עלולים היו לקום פילים לבנים שלא יאושרו בהמשך". נציגי עיריית ת"א מסרו כי  זו בעיה ארצית המתרחשת בשל חוסר התאמה בין ההוראות לכיבוי אש לרוחב הרחובות במרכזי הערים הוותיקות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות