חפש ב:

מחירי הדירות בחודשים ספטמבר-אוקטובר עלו בכ-1.3 אחוזים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר עלו מחירי הנדל"ן בישראל בכ-1.3 אחוזים.

צוות בנק נדל"ן|16.11.2016|12:19|2289 צפיות

הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), פרסמה השבוע כי מחירי הדירות בחודשים ספטמבר-אוקטובר עלו בכ-1.3 אחוזים לשנת 2016. הנתונים הנ"ל, למעשה מבטאים את ההאצה בעליית מחירי הדירות השנתית ל-8.5 אחוזים, לעומת החישוב הקודם שנעשה גם הוא על ידי הלמ"ס, ובו עמדו עליות המחירים על 7 אחוזים בחישוב השנתי. אם זאת, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מודיעים כי מדובר ברק 50 אחוזים מהעסקאות שנחתמו בחודשים הללו שכן עסקאות רבות לא דווחו בשל תקופת החגים (בישראל החוק מספק 50 ימים לדיווח על עסקת נדל"ן) והנתונים עדיין מגיעים, אך דבר זה רק מגביר את החשש כי העלייה הממוצעת עלולה להתברר כגבוהה אף יותר.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadklan לחצו כאן



לפי מקורות בלמ"ס בנק ישראל לא יעלה את הריבית בסופו של דבר
בענף הנדל"ן רואים זאת ומנסים לצנן את החשש לעליית מחירים נוספת ומסבירים כי עליית המחירים זו אומנם עלתה מעבר לציפיות, אך עדיין לא ידוע אם בנק ישראל יעלה את הריבית בשנה הקרובה. למרות המדד, אין חשש לאינפלציה וכאשר זו אינה מתרוממת, האופציה להעלאת הריבית נראית רחוקה יותר. בנוסף לכך, הורדת ריבית לייצור אינפלציה אינה ראלית כרגע משום שמחירי הנדל"ן הגבוהים אינם מאפשרים זאת שכן, רוכשי הדירות לא יוכלו לעמוד בעליות מחירים נוספות. "בסופו של דבר התמתנות הביקוש לדירות חדשות יוביל לעצירה מסוימת בשוק וככל שהביקוש לדירות יצטנן, והבנייה תמשיך, כך יהיה ניתן לאזן בין המחירים ולראות בשנים הקרובות את ירידת המחירים שכולם מצפים" ציינו מקורות בלמ"ס.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

סימנים ראשונים לירידה בביקוש לדירות
למרות כל הדיווחים על עליות מחירים והטיפוס הממשיך של הריבית במשכנתאות, ואולי דווקא בשל כך, ישנם סימנים הראשונים לירידה בביקוש מצד אזרחי ישראל. הגורם השני של התמתנות הביקושים, מעבר לעליית המחירים היא כמובן תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר כחלון, אשר גורם לישראלים רבים להמתין עד תוצאות ההגרלות כדי להחליט כיצד להתנהל. אם זאת על מנת שתוכנית זו אכן תצליח במטרתה, היא תיאלץ להתקדם גם במשך השנתיים הקרובות שכן מספר הנרשמים להגרלות כפול פי כמה ממספר הנכסים, ובמידה שתוכנית זו תיעצר, ישתחררו לשוק הפרטי עשרות אלפי נרשמים שיציפו את השוק וביקוש דרמטי מחודש, יעלה את המחירים במהירות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הבנקים עלולים לעצור את מתן האשראי
ראה כי הציבור בישראל מעוניין לבלום את עליית מחירי הדירות בעצמו ולהמתין לתוצאות הפעולות הממשלתיות שכן בסופו של דבר, גם הבנקים עצמם לא יוכלו להתחייב למספר ההלוואות והמשכנתאות שהם מספקים לרוכשים, הקבלנים והיזמים בשוק ועלולים למצוא עצמם במשבר כלכלי בדומה לזה שיתרחש בארה"ב במידה ואחד מהגורמים לא יוכל להחזיר את הלוואתו, אם זאת, משבר שכזה בהחלט הוריד את מחירי הדיור. "יש לשים לב שבמצב כזה הבנקים עלולים להפסיק את מתן המשכנתאות לאזרחים ועסקים שלא יכולים להתחייב לתשלום ואז עלולים להיעצר פרויקטים בשל חוסר יכולת של הקבלנים לבנות בשל העובדה שהבנק לא מספק להם אשראי, או שהביקוש ייעצר עד כדי כך שקבלנים ויזמים יעכבו פרויקטים עד אשר הם יזהו כי יש להם הכנסה מובטחת בזכות הרוכשים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות