חפש ב:

ריבית המשכנתא ממשיכה בשלה ומחירי הדיור מתייקרים בכ-3 אחוזים

הריבית במשק ממשיכה לעלות, גם במסלולי המשכנתא הארוכה וגם במסלולי המשכנתא הקצרה, מה שאומר שמחירי הדיור ימשיכו לעלות לתושבי ישראל.

צוות בנק נדל"ן|16.11.2016|11:28|3670 צפיות

נתוני בנק ישראל מראים כי הריבית ממשיכה בעלייה כשבנובמבר ריבית המשכנתא הצמודה עלתה ב-3.67 בממוצע, בהשוואה לעלייה של 3.53 אחוזים בחודש שעבר. בחישוב השנתי מדובר בזינוק של 1.1 אחוזים במהלך שנת 2016 וכ-1.7 אחוזים בשנה וחצי האחרונות. הריבית במסלול המשכנתא הפופולרי הנמשך בין 15 ל-20 שנה, עלתה ל-3.93 אחוזים, כ-0.12 אחוזים לעומת החודש הקודם, בדומה למסלול הארוך יותר, של 20 עד 25 שנה, שם הריבית עלתה מ-3.9 אחוזים בחודש שעבר ל-4.02 החודש. מה שאומר שהריבית עלתה לאורך כל הקווים שלה ומדובר בעלייה שתשפיע על כל רוכשי הדירות, גם במסלולים הארוכים וגם בקצרים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



התחרות בין הבנקים הצטמצמה וכך אינם חוששים להעלות את הריבית
מדובר למעשה בגורם אחר אשר תורם לעליית מחירי הדירות והוא לא נעשה בשל קצב הבנייה האיטי, עליו רבים ממומחי הנדל"ן מדברים, וגם לא בשל משקיעי הנדל"ן ותוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון, אך כל למעשה ריבית המשכנתא ממשיכה בשלה ומחירי הדיור מתייקרים בכ-3 אחוזים. ריבית הבנקים מגיעה למעשה מסך כל ההלוואות בבנקים ועד כמה הבנקים נלחמים זה בזה עבור כל לקוח המגיע אליהם. כעת, נראה כי התחרות בין הבנקים הופחתה והנציגים שלהם אינם ששים להוריד את הריבית, גם אם הדבר מוביל את בעל המשכנתא לעבור בנק, ובנוסף לכך בחרו הבנקים להקטין את החשיפה למשכנתאות לטובת מכירת תיקי המשכנתאות לגופים מוסדיים.

הריבית עולה גם במדד המשכנתאות הלא צמודות
בנוסף למסלולי המשכנתא הארוכים והקצרים הריבית על משכנתאות לא צמודות התייקרה גם היא בנובמבר, אומנם באופן יחסית מתון, אך בכל זאת הריבית השקלית הממוצעת עלתה ב-0.06 אחוזים מ-3.13 אחוזים בחודש אוקטובר ל-3.19 אחוזים בחודש נובמבר ובחישוב שנתי, עלתה  הריבית השקלית בכ-0.7 אחוזים בשנת 2016. על כל הלוואה בתקופת זמן "קצרה" של 15 עד 20 שנה עלתה הריבית השקלית מ-4.31 אחוזים בחודש הקודם, ל-4.42 אחוזים בנובמבר, ובתקופה ה"ארוכה", בתקופת זמן של 20 עד 25 שנה , עלתה הריבית על משכנתא מ-4.59 אחוזים ל-4.66 אחוזים, עלייה של 0.07 אחוזים. הריבית השקלית לכל תקופה, מחושבת כממוצע בין הריבית השקלית הקבועה לבין הריבית השקלית המשתנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפסדים כלליים של אזרחים שמגיעים עד 5 מיליארד ש"ח
כמו שנכתב בתחילת הכתבה, אותה עליית ריבית המשכנתא, מייקרת למעשה את מחירי הדירות מקבלן, כשכל שינוי של אחוז 1 בריבית, מייקר את ערך הנכס הדירה (לרוכשים עם משכנתא ממוצעת) בסדר גודל של 3 אחוזים במחירי הדירות, כך שמדובר על אלפי עד עשרות אלפי שקלים. בשל חשיפת הנתונים הללו, הודיעו בוועדת הכספים בכנסת כי ייבדקו חשש לפעילות של קבוצות ריכוז בין הבנקים ותיאום מחירי המשכנתאות, משום שנגידת בנק ישראל לא סיפקה תשובות ופתרונות למצב. "הצעירים הפסידו במצטבר 5 מיליארד שקל בשנה האחרונה לטובת הבנקים בגלל הצעדים שנקט בנק ישראל" התרעמה  ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות