חפש ב:

המחסור בפנטהאוזים מוביל לעליית מחירים

בתל אביב קיים מחסור עמוק של פנטהאוזים בשל הרצון של הקבלנים לבנות בעיקר דופלקסים בדירות יוקרה והדבר הוביל לאחרונה לעליית מחירים של 10 עד 15 אחוזים.

צוות בנק נדל"ן|15.11.2016|15:20|3256 צפיות

מבדיקה שנעשתה בקרב דירות היוקרה של תל אביב, עלה כי בשנת 2016 המחסור בפנטהאוזים מוביל לעליית מחירים, ומעלה את מחירן בכ-15 אחוזים. מדובר במחסור שקיים גם בניינים חדשים ודירות מקבלן וגם בבניינים ישנים ודירות יד שנייה. הסיבה לכך לפי הבדיקה, היא העבודה שקבלנים בוחרים לבנות היום יותר דופלקסים על מנת שיוכלו לפצל את הדירה על שתי קומות וכך להרוויח מספר גבוה יותר של דירות בקומה האחרונה בבניין המגורים. הנתון נחשב למפתיע במיוחד משום שהמחיר למ"ר ממוצע בדירות יוקרה הוא בין 50 ל-70 אלף ש"ח לפנטהאוז, מול 35 ל-45 אלף ש"ח למ"ר בדופלקסים.

לעמוד דירות יוקרה חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



עליית מחירים בנכס אחד משפיעה על המחירים בנכסים שסביבו
בתל אביב ישנו מחסור בביקוש של 80 דירות יוקרה המוגדרות כפנטהאוז חדי קומה שאותם מבקשים משפחות פלוס ילדים שאינם מעוניינים לחיות בדופלקס בשל הצורך בשימוש במדרגות הפנימיות. מדובר לרוב במשפחות של תושבי חוץ, אשר רוכשים נכסים בישראל וכעת עומדים מול עליית מחירים גבוהה של בין 10 ל-15 אחוזים. "אם מישהו חושב שהדבר משפיע רק על העשירים והם יכולים לעמוד מזה טועה ובגדול" מסביר נציג החברות שביצעו את הבדיקה "הדבר מתגלגל לכל סולם הנדל"ן משום שברגע שסוג דירה אחת עלה בבניין מגורים, כל בעלי הנכסים יבקשו להתיישר לפיו ולנסות ליהנות מעליית מחירים ללא סיבה, בין אם זה נוגע מבעלי נכסים המשכירים את הדירות, או בעלי נכסים שימכרו אותם לאחר מכן. "הרבה יותר קל לעלות מחירים, בשביל להתיישר אל מול התקן החדש, אך כאשר אלה יתבקשו להוריד את המחירים, אז בעלי הנכסים יפעלו איש איש לעצמו".

לעמוד הפרויקט LOCATION 187 - תל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן 

5.6 מיליון ש"ח לדירת 3 חדרים בקומה 7 בדיזינגוף
הביקוש הגבוהה לדירות מסוג זה בתל אביב, גורם למוכרים לעבור בהרבה את המחיר הממוצע, עד שמחיר דירת שלושה חדרים ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בקומה שביעית עולה 5.6 מיליון ש"ח, כ-76 אלף ש"ח למ"ר, כאשר המחיר הממוצע לדירת מסוג זה הוא 4.3 מיליון ש"ח, כ-58 אלף ש"ח למ"ר. בצפון הישן יימכר פנטהאוז הממוקם בקומה 20, ומכיל שטח של 171 מ"ר ב-11 מיליון ש"ח, כ-80 אלף שקל למ"ר. זאת ועוד, עולה כי רוב הנכסים היוקרתיים החדשים בישראל הם דירות גג ודופלקסים, כך שההיצע לפנטהאוזים במפלס אחד הולך ונעלם, ולפי הדרישות של התקופה האחרונה, אנו עדים לשינוי מגמה בקרב האוכלוסייה הגבוהה בישראל.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט אשדר טריו - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

מהי התקופה המבוקשת ביותר לרכישת דירות יוקרה
בבדיקה שנעשית יחד עם מספר משרדי תיווך, ברור לעין כי התקופה החזקה ביותר בשוק נדל"ן היוקרה בישראל 2016, היא תקופת הקיץ משום ציבור תושבי החוץ הוא אחד מהשחקנים הבולטים בשוק דירות היוקרה,ואלה מגיעים לרוב בתקופות הקיץ לישראל לחופשות ובזמנים אלה מוכנים לשקול את האפשרות לרכישת דירה. מעבר לכך, שוק דירות היוקרה היום הוא אינו נחלתם הבלעדית של בעלי הממון הרב ביותר, אלה מתאימים עצמם ליותר ויותר ישראלים, וקמים גם בערים כגון עפולה, בת ים ובאר שבע שעד עתה לא ראו בהם נכסים מסוג זה. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות