חפש ב:

חברות הנדל"ן באישום מול המדינה

מנהלי הפרויקטים באיגוד המהנדסים והתשתיות טענו כי המדינה עובדת לפי מוסר תשלומים לקוי אשר מוביל את הענף הישראלי כולו לפשיטת רגל בזמן שהפתרונות שלהם לסיום המשבר הם שיווק פוליטי בלבד.

צוות בנק נדל"ן|15.11.2016|14:18|2116 צפיות

כנס מנהלי הפרויקטים שנעשה במסגרת איגוד המהנדסים והתשתיות הוביל שורה ארוכה של אנשי, יזמי נדלן וחברות הנדל"ן באישום מול המדינה, להציג את כישלונות הממשלה לפי דעתם למשבר הנדל"ן ולהציג לציבור הישראלי את מצבם הקשה, בזמן שבמשרד האוצר מציגים אותם כרודפי בצע. זה זמן רב שהממשלה ואיגוד המהנדסים והקבלנים תוקפים אחד את השני בתקשורת ומנסים להציג את סיבותיהם למשב המתמשך ועליית המחירים כשהממשלה מסבירה שמדובר במחסור של תחרות ולכן ביקשו להוסיף תחרות מחברות קבלן בחו"ל ומצד שני היזמים והקבלנים טוענים כי הממשלה אוזקת אותם כשהיא אינה מספקת להם מספיק עובדי בניין, מאריכה את הדרישות הביורוקרטיות ואינה משלמת בזמן עובר הקרקעות אותן היא מעבירה לטובת הבנייה.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



מחסור בתשלום מצד המדינה מוביל לפשיטות רגל ועצירת פרויקטים
"מזמיני העבודה מהממשלה לא משלמים בזמן", אמר מנכ"ל חברת דניה סיבוס, רונן גינזבורג. בכל עסקה בה מעורבת חברה ממשלתית, ישנה זמן בו החברות נאלצות לקחת סיכון מאוד מורכב כאשר התשלום עבור הקרקע, או המגרש מועבר מאוד מאוחר וחברות מסתכנות בחוסר יכולת לעמוד בתקציבים. זה שנים שחברות נדל"ן רבות צצות ללא התרעה בשל אי הרגולציה שעליה אחראית המדינה. חברות קטנות מסוג אלה שקמות ולוקחות עליהם פרויקטים, ללא הניסיון הדרוש לכך, מוצאות את עצמן לא פעם קורסות תחת הנטל הכלכלי במידה ומשהו בפרויקט מתעכב בין אם מדובר באירוע ביטחוני, תשלומים שלא מועברים, או עיכוב בקצב הבנייה. התוצאה בסופו של דבר היא פרויקטים שעוצרים במהלך הבנייה, דיירים שעוברים לגור בבניין במהלך עבודות, דיירים שהוציאו ששילמו על הדירה וכעת החברה פשטה רגל או בניינים שעומדים חצי מוכנים עם דיירים בבניין כשסוף הפרויקט לא נמצא באופק.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

משבר כוח האדם בענף הבנייה והוועדות
אך המשבר החמור עוד יותר מבחינת היזמים בכל שוק הנדל"ן הוא המחסור בכוח אדם, הן בענף הבנייה והן בוועדות הנדל"ן הממשלתיות. לאחרונה אישרה הממשלה להכניס לישראל 6 חברות נדל"ן זרות שיפעלו בישראל ויעסיקו כל אחת עד 1,000 עובדים. אך מנגד קיימות עשרות חברות קבלן ישראליות שזקוקות לעובדים זרים איכותיים וכעת המדינה מתגאה בהבאת 6,000 עובדים כאלה, אך הם ישרתו רק את החברות הזרות. בנוסף לכך, בכל וועדות הנדל"ן השונות אשר מספקות את היתרי הבניה, פיקוח על בטיחות, אישור המשכת עבודה, או בדיקת החברות הרלוונטיות, ישנו מחסור עמוק אשר גורר את הביורוקרטיה משום שאדם אחד צריך לעבור על אלפי טפסים של עשרות ומאות חברות בישראל וכך נוצר העיכוב יש יוצר את המחסור בהיצע והסיבה לשאלה מדוע בישראל קצב בננת מגדל מגורים נארך בממוצע בין שנתיים וחצי לשלוש שנים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הקבלנים גוזרים רווח של 15 אחוזים
תגובת נציגי הממשלה לנושאים אלה הם שחברות הנדל"ן הזרות יתפקדו רק כקבלני משנה שיעבדו עבור הקבלנים הישראלים. ממשרד האוצר כאמור מתגאים בתוכנית מחיר למשתכן אשר לטענתם עתידה להוריד את מחירי הנדל"ן ומאשימים את הקבלנים בכך שהם גוזרים רווח של 15 אחוזים כשהם יכולים לגזור רווח של 10 אחוזים. בכל הנוגע לתשלומים המאוחרים לטענת הקבלנים לא הושגה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות