חפש ב:

רוכשי הדירות עוברים לפריפריה, אבל מה עם עבודה?

מחירי הדיור הגבוהים עושים בדיוק מה שהממשלה חלמה עליו, גורמים לישראלים לעבור לפריפריה הזולה. אבל מה לגבי המשכורות הנמוכות, האבטלה הגבוהה וחוסר העסקים? בכל הנוגע לזה הממשלה שותקת.

צוות בנק נדל"ן|14.11.2016|15:13|1701 צפיות

שר האוצר, כחלון פועל במרץ להגדלת מספר הדירות בישראל כחלק מהמאבק במחירי הדיור. אין ספק שאחת הבעיות המרכזיות בישראל הוא הביקוש הגדול לדירות וחוסר ההיצע הקיים בארץ ואין אדם שמפקפק בנכונותו של שר האוצר להוריד את המחירים, בין היתר במסגרת תוכנית למשתכן ושינוי תשלומי המס על מנת להרחיק משקיעים. אך מכאן ולהורדת המחירים התוצאות הדרך היא ארוכה מאוד ובינתיים, הישראלים מבצעים בדיוק מה שהממשלה דרשה ועוברים לפריפריה, אך מנגד, מלבד באר שבע והערים הקרובות לה, שזוכות אחרי שנים ארוכות, לפיתוח כלכלי והקמת אזורי תעסוקה חדשים על מנת למשוך קהילת עובדים גבוהה (כגון אנשי הייטק וכדומה), מדינת ישראל אינה דואגת למקומות עבודה שיפתחו את כלכלת הפריפריה וכך, רוכשי הדירות עוברים לפריפריה, אבל מה עם עבודה? התושבים שעוברים סובלים ממשכורת נמוכה יותר והדרישה המחייבת להמשיך ולעבוד במרכז.

לעמוד נדל"ן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן



תנופת בנייה באזורי הפריפריה שם המחירים כבר נחשבים לזולים
תנופת הבנייה הגדולה של השנים האחרונות הוסיפה לעפולה הוסיפה אלפי דירות מקבלן חדשות (2,140 דירות בשנתיים האחרונות) והפכה את עפולה לעיר המבוקשת בפריפריה הצפונית. עם פתיחת קו רכבת העמק, מבית שאן לחיפה, דרך עפולה, נראה כי מדובר בבשורה של ממש, אך מרבית התושבים באזור אינם משתמשים בקו וימשיכו לסבול מהקושי האמיתי, המרחק למרכז הארץ, מרכז התעסוקה והעסקים של ישראל. מדינת ישראל מספקת בנייה רחבה בפריפריה, אך שם זו אף פעם לא הייתה הבעיה. הפריפריה לא זקוקה למבצעי מחיר למשתכן על מנת למשוך רוכשי דירות שכן הם כבר עתה נמכרות במחירים זולים מבמרכז הצפוף, אך הבעיה האמיתית של אזורים אלה היו ונשארו מקומות התעסוקה ושם המדינה ממשיכה ליפול שוב ושוב.

שוק הנדל"ן התל אביבי משפיע על שוק הנדל"ן הארצי
משום שאיננו עוסקים בנושא התעסוקה ברמה נרחבת, נחזור לעניין הנדל"ן, אותו אנו מכירים היטב. מדינת ישראל בוחרת להקים עוד ועוד פרויקטים להגדלת מספר הדירות ונותנת תחושה כי ההיצע ממשיך לגדול, אך הבעיה האמיתית של שוק הנדל"ן היה אזור המרכז. המחירים הגבוהים בתל אביב הם אלה שמשפיעים על שוק הנדל"ן כולו וככל שעולה המחיר במרכז, בעלי הנכסים באזורים המקיפים את העיר יכולים להעלות מחירים וכך העלאה. על מנת שיהיה אפשר להוריד את מחירי הדיור, לא צריך להוסיף עוד פרויקטים של מחיר למשתכן אלא להגדיל את מספר הדירות הנבנות במרכז בלבד. הגדלת היצע הדיור במרכז יוביל להורדת מחירים ושאר השווקים בישראל יאלצו להתאים את המחירים בשנית, על מנת למשוך תושבים חדשים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בחיפה והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

היתרון האמיתי של ערי הפריפריה הם צמודי הקרקע
היתרון האמיתי של ערי ויישובי הפריפריה היה ונשאר הנכסים צמודי הקרקע. לפי נתוני הלמ"ס, 63 אחוזים מצמודי הקרקע בישראל נבנו השנה במחוזות הצפון הדרום וחיפה כשמחוז הצפון לבדו נבנו השנה כ-2,500 דירות מתוך 6,700 בכל ישראל. עם זאת, המדינה מנסה לשווק היום בעיקר פרויקטים לבנייה רוויה וגבוהה, על מנת לחסוך באדמה, גם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן וכאן היא עלולה לפגוע במרכיב החזק ביותר שמשפיע על אזרחי ישראל לנדוד לפריפריה. כיום האדם הפשוט צריך לעקוב אחרי מכרזי המנהל על מנת שיוכל לאתר את האזורים שבהם עדיין משווקות קרקעות לבנייה עצמית וללא מקומות תעסוקה חדשים שיכולים למשוך קהל עובדים אקדמאי ובכיר המדינה עלולה רק לפגוע בתוכניות של עצמה, או פשוט לחגוג על הגדלת מספר התחלות הבניה, בזמן שהאזרחים עדיין לא מרוויחים מכך כלום.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות