חפש ב:

החוקר שמנבא את ירידת מחירי הדיור

כולנו ממשיכים לתהות מתי ירדו מחירי הדיור, וחוקר אחד כבר טוען כי זיהה את הסימנים הראשונים לעליית היצע הדיור בישראל, דבר שיבריח את המשקיעים ויגרום לצלילת המחירים.

צוות בנק נדל"ן|10.11.2016|15:14|2220 צפיות

ביום שני האחרון, פרסם ד"ר נועם גרובר, ממכון שורש למחקר, מאמר ומחקר אשר מרתיע מעליית היצע הדירות בישראל שתוביל בסופו של דבר לקריסת שוק הנדל"ן וצניחת מחירים חסרת תקדים וכך הפך את עצמו לחוקר שמנבא את ירידת מחירי הדיור. טענתו של, היא שהיחס בין קצב הבנייה לקצב הגידול האזרחי מזכיר את תחילת שנות האלפיים, אז חלה בישראל תקופה של שבע שנות ירידה במחירי הדיור. גרובר מסביר כי בתקופה זו נבנו בכל שנה מספר עודף של דירות לעומת הנדרש, מה שהוביל לתקופת עודפים, ולטענתו שנת 2017 תסמל את החזרה לתקופה זו בדיוק. בשנות האלפיים המוקדמות מחירי הדיור ירדו ב-30 אחוזים, ירידה סולידית אומנם, אך מנגד בזמנו רק 2 אחוזים ממשקי הבית בישראל החזיקו בלמעלה משתי דירות וכיום המספר עומד על 10 אחוזים. "העלייה במחירי הדירות הייתה בשיעור של 100% לעומת 2007, וככל שהעלייה חדה יותר - הסיכוי לנפילה כואבת הוא גדול יותר" מסביר גרובר.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הירידה במספרי משקי הבית תואמת לירידת המחירים
מיותר לציין כי המסקנות של ד"ר גרובר הן עוף חריג בשוק הנדל"ן המקומי, בטח בזמן שבמטה הדיור במשרד האוצר עצמו, ממשיכים במאמצים להגדלת מספר התחלות הבנייה מעבר ל-50 אלף יחידות דיור בשנה לפי שנת  2015. שנת 2017 תהיה השנה הקובעת לפי מחקרו של גרובר כשמספר יחידות הדיור יעלה על הביקוש ויעבור את התוספת לגידול הדמוגרפי. האינדיקציה העיקרית להיחלשות הביקוש לטענתו מובאת במחקר באמצעות "ביקוש אצור לדיור", כלומר מצבים בהם מתגוררות מספר משפחות בדירה אחת, כאשר זוג נשוי בוחר להמשיך ולהתגורר בדירה יחד עם הורי אחד מבני הזוג. בשנים 2004- 2008, השנים של ירידות המחירים, במשקי הבית הרב משפחתיים הייתה ירידה מ-47 אלף משקי בית ב-2004, 2.5 אחוזים מכל משקי הבית, ל-39.5 אלף משקי בית ב-2008, 1.9 אחוזים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

ברגע שמשקיעי הנדל"ן ינטשו את השוק עלולה להיווצר צניחת מחירים
גרובר ממשיך לטעון כי המשקיעים הם אלה שיוזמים את עליית המחירים בכך שהם חולשים על דירות למגורים ומעלים מחירים ולטענת ככל שייחלש הביקוש הטבעי למגורים, כלומר ביקוש של משפחות הזקוקות למגורים ולא של משקיעים, המשקיעים יתקשו יותר להשכיר את דירותיהם. הירידה בתשואה תוביל לנטישת משקיעים, ולהיפוך מגמה, מה שעשוי להפוך למפולת בעלת השלכות קשות על המשק כולו. נכון שירידת המחירים תועיל למשקי הבית המעוניינים לרכוש את הדירה הראשונה, אך היא תפגע קשה במשקי בית שהשקיעו החסכונות שלהם ברכישת דירות להשקעה ואלה איבדו את ערכם וכספם משום  שהם התבססו על מחירי דיור גבוהים בעתיד וכעת ימצאו בסכנה של פשיטת רגל ופיטורי עובדים המוניים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

חדרה, חריש, עפולה, ואור עקיבא הן בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר להורדת מחירים 
גרובר מסביר עוד ואומר כי ירידת המחירים תשתנה לפי האזור הגיאוגרפי ולשם כך, בחן בששת מחוזות הבנייה את מספר התחלות בנייה לעומת ביקוש וקצב גידול האוכלוסייה וכך מצא כי במספר מקרים נמצא חוסר איזון וכך מצא במחקרו כי מחוז הצפון, מחוז חיפה ותל אביב פעילות הבנייה גבוהה מהגידול הדמוגרפי. בתל אביב רמת ההיצע עדיין נמוכה כך שמחירי הנדל"ן ירדו בצורה מאוזנת, אך במחוזות חיפה והצפון, הביקוש נחשב לנמוך יחסית ופעילות הבנייה תביא לעודף היצע ולירידת מחירים. כך סימן גרובר את חדרה, חריש, עפולה, אור עקיבא ועוד אשר בשנים האחרונות נבנות בהן אלפי יחידות דיור כערים בעלות הסיכוי הבולט ביותר לירידות מחירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות