חפש ב:

חוות הדעת של וועדת משרד הפנים מתנגדת לאיחוד ת"א ובת ים

לפני מספר חודשים שלח שר הפנים אריה דרעי וועד לבחון איחוד אפשרי של עיריית ת"א ובת ים בשל הבור התקציבי בו נמצאת בת ים. כעת זו חזרה עם תשובה המתנגדת לאיחוד כזה, אך הפתרון שלה הוא שעיריית ת"א פשוט תספק 30 מיליון ש"ח מתקציבה, שמשולם על ידי תושביה לארנונה, לטובת בת ים.

צוות בנק נדל"ן|10.11.2016|12:33|1797 צפיות

הגירעון השנתי של עיריית בת ים עומד על 140 מיליון ש"ח ובעיה זו מדירה את עיניהם של אנשים רבים לא רק בעיריית בת ים ומשרד הפנים. הבור התקציבי הוביל את עיריית בת ים לדרוש ממשרד הפנים שיקבע כי הארנונה על המרכזים המסחריים הגדולים של חולון וראשון לציון יועבר לעיריית בת ים משום שזו סובלת ממחסור בקרקעות למסחר ועסקים משום שהיא מוקפת על ידי תל אביב, חולון וראשון לציון ואינה יכולה להקים אזורי מסחר ותעסוקה. בנוסף לכך, הבעיה העיקרית של העיר היא העובדה ש-92 אחוזים מהנכסים בה הם דירות למגורים הדורשים ארנונה מופחתת ולכן התקציב שלה לא עומד בהוצאות התשלום עבור השירותים הבסיסיים בעיר.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן
 


איחוד רשויות בין ת"א ובת ים
מיותר לציין שבראשון לציון וחולון התנגדו למהלך מכיוון שראשון לציון לא ערוכה תקציבית להתמודד עם הלוואה שכזו ואיבוד ההכנסות שעלול לפגוע בה לטובת תשלום החובות של בת ים וחולון אינה מעוניינת לאבד מנכסיה לאחר שהצליחה לשפר את הכנסותיה. לשם כך, ראשי הערים הללו פנו לעיריית תל אבי ויחד הציעו כי עיריית תל אביב תספח את בת ים כפרבר של העיר כשם שנעשה עם יפו. בעיריית תל אביב הודיעו כי יוכלו לעמוד בבור התקציבי של בת ים ולפתח את רמת החיים של התושבים, ושהדבר גם יחסוך בהוצאות תקציביות על משרדי ותפקידים כפולים. מנגד, בעיריית בת התנגדו נחרצות למהלך שיבטל את מעמדה כעיר ופנו למשרד הפנים בבקשה לקבל כעת תשלומי ארנונה של שלושת הערים יחדיו וכך החל מאבק בין ארבעת הערים.

לעמוד נדלן עסקי באתר BankNadlna לחצו כאן

פתרון הוועדה הוא העברת תשלומי ארנונה בין ת"א ובת ים
בניסיון לפתור את המשבר הממשיך בבת ים, פנו במשרד הפנים להקים וועדה שתחקור את הבור התקציבי וכיצד ניתן לפטור אותו בצורה הכי נכונה ופנו לחברת הייעוץ עדליא עבור חוות דעת שבחן את חלוקת הקרקעות והמשאבים בין בת ים לשכנותיה. חוות הדעת של וועדת משרד הפנים מתנגדת לאיחוד ת"א ובת ים וכי הפתרון הפשוט, הישים והקל ביותר הוא שעיריית תל אביב תעביר הכנסות מארנונה של מוסדות ציבור לבת ים,ף על פני איחוד הרשויות בין בת ים לתל אביב. בעיריית בת ים מבקשים לכלול בתשלום שישה מתחמים בתל אביב שיחולקו לארבעה אזורי מסחר ושני מתחמים ממשלתיים בטענה שהמדינה העדיפה את תל אביב, ומיקמה בה גופים המכניסים לה ארנונה גבוהה. לבסוף, קבעה הוועדה כי בת ים תקבל הכנסות רק מהנכסים הממשלתיים, קריית הממשלה ומשרד הביטחון המכניסים ארנונה של 30 מיליון ש"ח בתמורה לכך שהעירייה תעבור התייעלות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פתרון לטווח קצר שיוביל לשינוי חקיקה ודרישה של חלוקות ארנונה ברחבי הארץ
כאמור, חברת עדליא קובעת כי ההתייעלות תעלה לעיריית בת ים כ־35 מיליון ש"ח בשנה. דבר זה אומר למעשה כי כעת, התוספת השנתית לעיר תהיה כ־65 מיליון ש"ח, אשר ידרוש שינוי חקיקה, משום שלפי החוק הקיים גם בני ברק תוכל לדרוש הכנסה מעיריית תל אביב. בתל אביב ממשיכים להציג  את איחוד הרשויות בפתרון הטוב ביותר משום שלטענתם יוכלו לייצר סינרגיה כלכלית למימון שירותים טובים יותר לתושבי בת ים ללא פגיעה מהותית בשירותים שיקבלו תושבי תל אביב היום. עוד מוסרים בעיריית תל אבי כי החלופה של וועדה היא אומנם קלה ליישום, אך לא תהיה פתרון לטווח ארוך כיוון שמדובר באופציה תקציבית לא מאוזנת שתשאיר את בת ים ללא הצורך בשדרוג העיר והקמה של אזורי מסחר כמו גם מנגנונים כפולים ומיותרים שעולים למשלם המיסים ולמדינה ועלול להיעשות בשל שיקולים פוליטיים פנימיים ולא תעבור טובת המדינה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות