חפש ב:

אלה הקשיים שתפגשו במהלך פרויקט תמ"א - חלק א'

מס ההכנסה שגוזר קופון, הרשויות העירוניות שמתנגדות לתהליך, התרי הבניה המתעכבים ועוד מספר נושאים, הם אלה הגורמים לרוב הציבור להיתקע כאשר הוא עומד מול פרויקט תמ"א.

צוות בנק נדל"ן|10.11.2016|10:51|1727 צפיות

במבט ראשון, פרויקטים של תמ"א 38 ותוכניות פינוי בינוי, נראים כהבטחה המוצלחת ביותר לציבור, המדינה, היזמים ואף לאיכות הסביבה. אך עם זאת, לרוב פרויקטים אלו מתעכבים ללא סוף ושיפוץ חיצוני הופך לפרויקט שמתעכב ושהוצאתו לפועל כרוכה בסבלנות ארוכה. לשם כך, חוקקו את התיקון לתמ"א 38 בשנת 2010, הוסיפו את אישור הפינוי בינוי על מנת לעודד יזמים, תושבים וגם את ראשי הערים כי פרויקט מסוג זה יוכל לשפר את חיי כולם, אך הביורוקטיה הארוכה וההתנגדות הגורפת של ראשי הרשויות, מחשש לחוסר יכולת לספק תשתית ציבורית נאותה למספר התושבים שיגדל בשכונות הוותיקות שנבנו עבור מספר מועט יותר של תושבים, גורם לכך שאישור פרויקט שכזה לקוח לפעמים עד 5 שנים מרגע הוצאת הבקשה הרשמית. אז עבור הישראלים, המעוניינים לבחון אפשרות כזו, אלה הקשיים שתפגשו במהלך פרויקט תמ"א:

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



דייר סרבן - נדרשת הסכמה של לפחות 80 אחוזים מבעלי הדירות
התחדשות עירונית נתפסה בעיני הממשלה ואצל רוב הציבור כזכייה של ממש עבור בעלי הדירות, אשר זוכים בדירות חדשות ומרווחות, בניין שמקבל מתיחת פנים, החלפות צנרת ומערכות תשתית, הגדלת ערך הנכס כולו והנכסים בבניין וכל זאת, ללא תשלום מצד בעלי הדירות, אשר בתמורה מאשרים לקבלן לבנות עוד מספר קומות שיהיו בבעלותו הבלעדית. אך עם זאת עדיין ישנם דיירים שעלולים להתנגד בשל סיבות כמו הסבל מהרעש שהשיפוץ יוצר, חוסר הרצון לעבור לדירה זמנית או רק בשל הרצון להגדיל את הרווח שהם מקבלים. החוק היום קובע כי ללא הסכמה של לפחות 80 אחוזים של בעלי הבניין, אין אפשרות להתקדם בהליך התמ"א ולכן יש להתאים את טיב השיח לכל דייר ודייר- לדיירים מבוגרים שמעבר מהדירה קשה להם, דיירים שמתקשים בהבנת הפרויקט. אך ברגע שישנם 80 אחוזים המוכנים לחתום על פרויקט התמ"א, ניתן לפנות למפקח\ת על הבתים המשותפים, שזוכה לסמכות משפטית הזהה לבית משפט מחוזי וזו יכולה לקנוס דייר סרבן שרק מנסה לפגוע בפרויקט ללא סיבה אמיתית.

לעמוד נדל"ן בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן

תחרות הגוררת עימה יזמים מתחרים ללא ניסיון אמיתי
בישראל אנו נוטים לחשוב כי ברגע שקיימת תחרות, הדבר תמיד מוטיב עם הדיירים, אך השוק "הפרוץ" של שוק הנדל"ן מוליד לא פעם שוק רווי במתחרים ללא ניסיון, אשר מבטיחים הבטחות שווא שאין מאחוריהן כיסוי. מעבר לסכנה של הקמת פרויקט שיתקע באמצע הדרך, ישנה עוד בעיה שכעת בעל דירה מסויים לא יהיה מוכן לקבל הצעה נמוכה מזו שהציעו לו. לשם כך, רצוי לעבוד רק עם יזמים שכבר התמודדו עם נושא התמ"א ויש מאחוריהם מספר שנים של ניסיון והוכחה בזכות פרויקטים שכבר פיתחו, כדי להראות תוצאות בשטח ולא רק ללכת עם כוונות טובות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מס ההכנסה הגוזר קופון מעליית שווי הנכס
עסקת תמ"א או פינוי בינוי חקוקה כעסקה הפטורה מתשלום מס שבח, אך עם זאת מחויבת במס רכישה. לכן, בניסיון להגדיל את הרווחים שלו מהעסקה המבוצעת, מס ההכנסה עלול לנסות ולהגדיל את הדרישה למיסוי מקרקעין הגבוהה לעיתים פי 3 עד 4 מהערך האמיתי של הנכס וכאן מתחיל משא ומתן בין הזים ובעלי הדירות לבין מס ההכנסה על מנת שכל צד יוכיח את ערכו האמיתי של הנכס והרוויח ממס המגיע מכך. במקרה זה חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע מומחים ולמשא ומתן לבחור עו"ד בעל ניסיוןם בשוק הנדל"ן ולדרוש כי היזם יהיה זה שישלם מכיסו, את שכר העוד" ולא הדיירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות