חפש ב:

המדינה החלה בהלאמת שטחי החקלאות של מושבים וקיבוצים הממוקמים בצמוד לערים

רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) פועלת לאסוף קרקעות חקלאיות של קיבוצים ומושבים הממוקמות לצד יישובים עירוניים ויפצו את החקלאים בפיצוי כספי וזכות להפוך ליזמים בפטור ממכרז.

צוות בנק נדל"ן|9.11.2016|16:38|1880 צפיות

רשות מקרקעי ישראל החלה לשלוח מאות מכתבים לאגודות שיתופיות, חקלאים פרטיים קיבוצים ומושבים, בעלי משמעות היסטורית לפי חוק שאושר במרץ האחרון. החוק החדש דורש כעת מכל הנמענים להשיב לרשות קרקעות חקלאיות הממוקמות בצמוד ליישובים עירוניים, גם אם הם מעבדים אותן, שכן כעת המדינה בוחרת לקדם בהן תוכנית בנייה שישוייכו ליישובים העירוניים הסמוכים. ניסוח המכתב הוא אומנם לקוני אך איסוף הקרקעות היא אחת המשימות המורכבות ביותר של ראשי רמ"י כיום. ברשות מאשרים את גודל האירוע והודיעו שיקדישו לו משאבים רבים. כמו-כן ברשות מקרקעי ישראל הודיעו בגאווה כי המדינה החלה בהלאמת שטחי החקלאות של מושבים וקיבוצים הממוקמים בצמוד לערים וקידום 24 תוכניות לשינוי נופי השדות לשכונות מגורים חדשות שיוסיפו כ־200 אלף דירות מקבלן.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



שינויי נוף בולטים ברחבי הארץ
כעת, יקודמו מספר תוכניות שונות כגון: תוכנית רצועת הנופש ברמת השרון שתכלול 7,600 יחידות דיור, פארק נופש וכביש עירוני רחב ורוב שטחיה ייבנו על אדמות של חקלאיים עצמאיים שחכרו את הקרקע בשנות ה-50 בעידוד הממשלה לפי תוכנית “פרדס וחיסכון”; תוכנית העיר אשקלון בה מתוכננים להעביר כ-800 דונם אשר מוחזקים על ידי האוניברסיטה העברית, המועצה האזורית חוף אשקלון, חברת פרי אור וחוכרים נוספים לטובת פיתוח 11.4 אלף יחידות דיור; הקמת שכונת פארק הנחל שתוקן עלח פדיון 1,200 דונם בסביבת בהעיר באר שבע, המוחזקים ע"י הקיבוצים רביבים ומשאבי שדה המרוחקים כ־30 קילומטרים; פדיון קרקעות נצר סירני ונווה מונוסון לרמלה עבור שכונה חדשה של 4,000 יחידות דיור ועוד תוכניות נוספות בשדרות, אור יהודה, באר יעקב, נתניה רעננה, סביון קרית עקרון ויישובים רבים ונוספים.

מאבק שהחל עוד בשנות ה-90
תחילתו של המאבק החל עוד בשנות ה-90, אז הקשת הדמוקרטית המזרחית דרשה כי קרקעות המושבים והקיבוצים יישונו לטובת ייעוד למגורים, אך זו נבלמה בשנת 2001 על ידי פסיקת בג"ץ. מאז ועד היום ניסו לקדם את תהליך הפשרת הקרקעות ללא הצלחה עד שבשנת 2015, שר האוצר החדש משה כחלון בחל לקדם את החוק מחדש, עד שזה אושר במרץ 2016 וקבע את חילופי הבעלות והפיצוי לחקלאים, כמו גם האפשרות לקדם זאת בוועדות המחוזיות אשר בעלות השפעה של הארגונים הירוקים החוששים מפגיעה אנושה בשטחים הפתוחים המועטים של ישראל. כעת, החקלאים יקבלו פיצוי של 56 אלף ש"ח עבור כל דונם ואת הזכות לקבל 20 אחוזים מהקרקע בפטור ממכרז לשיווק כיזמים לבנייה למגורים בשיטת מחיר למשתכן.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שינוי מעמד היישוב ופניה של הארץ
לחוק ישנם גם מספר מתנגדים גם בקרב ראשי הרשויות העירוניות אשר דואגים כי המדינה לא תערוב לפיתוח התשתיות הראויות עבור השכונות החדשות יחדי עם דאגה כי כעת יקומו שכונות חדשות המתאימות לדרישות של המאה ה-21 לעומת שכונות וותיקות שיסבלו מהזנחה וייצרו תחושה של גטאות. בכל אופן, החוק הסופי עבר כמה וכמה שינויים כגון ביטול האישום הפלילי לחקלאים או יישובים שיסרבו לפנות את הקרקע החקלאית  ושינוי הפיצוי הכספי שעלה לעומת הסכום הראשוני, אך עדיין מדובר בחוק שישנה את פני המדינה בניסיון לעמוד מול משבר הנדל"ן הקיים בישראל. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות