חפש ב:

מחירי הדיור באשקלון עולים בכ-11 אחוזים

הממשלה אומנם מפרסמת 700 דירות במחיר מוזל במסגרת "מחיר למשתכן" בשכונת הבלוט באשקלון, אך נתוני הלמ"ס מראים כי רוכשי הדירות לא ממתינים למחיר למשתכן באשקלון ונוהרים לעסקאות נדל"ן אחרות.

צוות בנק נדל"ן|9.11.2016|13:50|1737 צפיות

שר האוצר, משה כחלון, התמקד  בשנה החולפת בקידום תוכנית מחיר למשתכן, על מנת לספק הנחה משמעותית ברכישת דירות מקבלן, לריכוז אוכלוסיה גדול שאין ביכולתו לרכוש דירה. לשם כך, ביקש שר האוצר לנסות ולצנן מעט את שוק הנדל"ן הרותח, ולספק האטה בעליית מחירי הנדל"ן והביקוש בשוק, על ידי רישום רוכשי הדירות להגרלות המחיר למשתכן ובכך להכריח את יזמי וקבלני הנדל"ן להורי מחירים כמטרה להיאבק בתחרות החדשה. תחילה נראה היה כי תוכניתו של כחלון מתגשמת ללא בעיות כשמשקיעי נדל"ן רבים החלו לעזוב להתרחק משוק הנדל"ן ולהקטין את הביקוש שגורר עמו העלאת מחירים, אך כעת מתגשמת אחת האזהרות של מתנגדי התוכניות שטענו כי משקיעי הנדל"ן יעברו לפריפריה, ועתה ניתן לזהות כי מחירי הדיור באשקלון עולים בכ-11 אחוזים והביקוש הגבוהה נותר בעינו למרות פרויקט מחיר למשתכן המתפרסם בעיר.

לעמוד נדל"ן באשקלון באתר BankNadlan לחצו כאן



מחיר למשתכן באשקלון מפרסם מכרז ל-700 דירות
הבדיקה הנוכחית מראה כי במסגרת "מחיר למשתכן" באשקלון, מפרסמים מכרזים לדירות חדשות בשכונת הבלוט ומחירן יעמוד על 640 אלף ש"ח לדירת 80 מ"ר ו-840 אלף ש"ח לדירת 100 מ"ר, אשר משקפים הורדת מחירים של 30 אחוזים לעומת השוק הפרטי, הורדת המיסים שכחלון הבטיח. השכונה עצמה משתרעת על 264 דונם ותשלב מרכזי מסחר, מלונאות שיכילו 1,400 חדרים, מוסדות ציבור ומגורים. גבולותיה נמצאים בשמורת טבע מצפון, הים ממערב, שכונת ברנע בדרום, ומתוכננות להיבנות בה טיילות ודרך נוף על גבול ימה לצד פארק בגודל של 130 דונם. 

לעמוד הפרויקט אמלוני על האגם - אשקלון באתר BankNadlan לחצו כאן

הציבור לא מתרשם, ממשיך בביקוש והמחירים עולים 
עם זאת, רובם של רוכשי הדירות אינם מוכנים לקחת סיכון, ואינם מעריכים שסיכויי הזכייה שלהם בהגרלות הממשלתיות ועדיין מנסים לרכוש את דירת חלומותיהם, לפני שמחירי הנדל"ן באשקלון יעלו מעבר ל-1.5 מיליון. כך לדוגמא, בשכונת ברנע ב', ישנו ביקוש גבוה ובנייה של דירות חדשות כשמחירה של דירה חדשה 4 חדרים, המספקת מוצר דומה לזה המפורסם במסגרת מחיר למשתכן, עלה בכ-11.7 אחוזים בממוצע. כך נוצרת התוצאה שלמרות הנחה של מאות אלפי שקלים המובטחת לזוכי ההגרלות, רוכשי הדירות אינם ממתינים והמחירים עולים. על פי נתוני הלמ"ס, עלו מחירי הדיור של דירות 4 חדרים חדשות בכ-12 אחוזים מאז שנת 2007 ועד היום.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שכונות אגמים והבולט
כאמור, שכונת הבלוט הינה שכונה חדשה, הנמצא בתהליכי הקמה. מדרום לה ממוקם מסוף האוטובוסים הצפוני של אשקלון שממנו ניתן להגיע למרכז העיר ולתחנת הרכבת בזמן של 20-30 דקות בממוצע בנסיעה בתחבורה ציבורית. הכניסה לשכונה ממרכז העיר ארוכת בממוצע בין 15-20 דקות באמצעות רכב פרטי ובעוד כשלוש שנים, כביש גישה חדש לעיר צפוי להיסלל וזה יעבור בקרבת השכונה ויקצר את זמן ההגעה אליה. בנוסף לכך שכונת אגמים באשקלון הינה שכונה חדשה נוספת המושכת אליה ציבור חדש, אשר רואה בה האמצעי להרמת חיים איכותית מזו שהיה מקבל במרכז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות