חפש ב:

העיריות פועלות להפעלת היטלי השבחה בתמ"א 38

לאחר שאושר תיקון חוק התמ"א 38, שקבע כי זכויות הבנייה בבניינים שייהרסו יגדלו בהתאם לגובה המקורי, העיריות טוענות כי התיקון יגרום להשקעה נוספת בתשתיות ופועלות לגבות היטלי השבחה על מבנים שייהרסו

צוות בנק נדל"ן|3.11.2016|15:45|2348 צפיות

תיקון התמ"א שחוקק לפני כחודשיים מתחיל להראות סימנים מקדימים של שינויי תפיסה וכעת הרשויות המקומיות דורשות להוציא לפועל חוק שיאפשר להן לגבות היטלי השבחה על אותם הזכויות שהתיקון 3/א לתמ"א 38 מקנה ליזמים והקבלנים והיה חלק מהאישורים החדשים שאושרו במועצה הארצית לתכנון ובנייה. ההחלטה להפעלת התיקון התקבלה לאחר הצבעה של 21 "אישים" וזכתה לרוב של 16 תומכים ולעומת 5 מתנגדים, נציגי הרשויות המקומיות, במועצה הארצית לתכנון ובנייה וכעת הרשויות מזהירות כי התוספת החדשה תצריך מהן הוצאות כספיות לשדרוג התשתיות המקומיות בכל פרויקט ולכן הן דורשות הטלת מס השבחה.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מהו היטל ההשבחה?
היטל השבחה העירוני הינו מס שבעל נכס או יזם נדרש לשלם עבור פרויקט נדל"ני אש משדרג ומשביח את הנכס ומצריך את אישור העירייה לשם כך. גובה המס המשולם הינו 50 אחוזים מערך ההשבחה לפי קביעת שמאי בורר, אך בישראל כיום, תמ"א 38 נחשיבת לתוכנית מתאר ארצית, ולכן הרשויות השונות אינן יכולות לגבות היטלי השבחה. "בכוונתנו לפעול יחד עם הממשלה ומטה הדיור לקדם הצעת חוק לביטול הפטור מהיטל השבחה על הזכויות הנוספות שקובע התיקון הנוכחי בתמ"א 38" הצהיר מנכ"ל פורום 15 הערים העצמאיות, מר איתן אטיה, ובשבועות האחרונים ראשי הערים נפגשו מספר פעמים עם נציגי מטה הדיור במשרד האוצר ומשרד הפנים במטרה להוציא את הצעת החוק לפועל. עם זאת, בקרב ראשי הרשויות ישנה תחושה כי חברי הכנסת לא יהיו מוכנים להוציא זאת לפועל כיוון שזה ייראה כחוק אנטי חברתי.

לעמוד הפרויקט אשדר טריו - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

התיקון החדש והדרישה לתוספת תקציב
תיקו התמ"א 38 שאושר יאפשר להוסיף לבניינים בני 4 קומות עוד 4.5 קומות. מדובר בתוספת משמעותית של זכויות בניה לעומת מה שתמ"א 38 הקנתה עד עתה. מיותר לציין כי והרשויות התנגדו לתיקון כל עוד הן לא מקבלות תוספת תקציבית להתמודד עם השינוי שצריך לבצע בתשתיות המקומיות על מנת להתמודד עם התוספת החדשה של תושבים שתתווסף לשכונה קיימת שהוקמה להתמודד עם מספר נמוך בהרבה של תושבים. "התיקון הנוכחי מוסיף זכויות על אילו שניתנו בתמ"א 38/2 בלי להתחשב בצרכים של תשתיות ציבוריות ובעיות תנועה, ותוך שהוא מבטל ראייה תכנונית עירונית ואת האופי של השכונות כתוצאה מאסטרטגיה של פיתוח עירוני" הסביר סגנית ראש עיריית תל אביב, הגב' מיטל להבי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מטרת התיקון הייתה לפשט את התהליכים
הרשויות המקומיות והעיריות פועלות להפעלת היטלי השבחה בתמ"א 38, ומבקשות לגבות את ההיטל על התוספת החדשה שאושרה בתיקון אך גורמים במינהל התכנון טוענים כי דרישה זו תסבך את הליך הוצאת היתרי הבניה בתמ"א 38 והחשש הוא כי חישוב גובה ההיטל יגרום למחלוקות שמאיות בין העריות ליזמים, וכך, במקום שמטרת התיקון לפשט את התהליכים, כעת יקומו עיכובים נוספים. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות