חפש ב:

חברות הקבלן הישראליות קורסות

בשנה וחצי האחרונות קרסו לא פחות מעשר חברות קבלניות. כעת, מומחים בענף הנדל"ן מבקשים להזהיר כי פעולות הממשלה יגרמו לחברות נוספות לקרוס כמו גם גם ספקים, קבלני משנה וחברות יזמיות, שצפויים להיפגע.

צוות בנק נדל"ן|26.10.2016|15:26|2209 צפיות

פשיטת הרגל האחרונה של עוד חברות קבלן, חברת האחים שגראוי ואורתם סהר, מצטרפת לעשר מקרים נוספים של חברות קבלן שקרסו. בענף הנדל"ן כבר רואים במקרים הללו, תוצאה ישירה לפעולות הממשלה אשר לא שמעה לאזהרות וכעת, רוכשי דירות מקבלן רבים משלמים את המחיר היקר. כעת, בענף הנדל"ן ממשיכים להזהיר כי לא מדובר בבעיה נקודתית, ונראה שהעתיד ילווה בעוד קריסות של חברות קבלן שונות, יחד עם ספקים, קבלני משנה וחברות יזמיות. האשם העיקרי לטענת העוסקים בשוק הנדל"ן הוא משרד האוצר בראשות משה כחלון, אשר אינו פועל מספיק להבאת כוח אדם נוסף, אלא רק מקדם חברות נדל"ן זרות ומתעסק במחיר למשתכן בזמן שהשוק הפרטי ממשיך לסבול. 



מאבק עיקש של משרד האוצר בקבלנים
לאדם מהשורה קשה שלא לראות את המאבק המתרחש בין הממשלה בראשות משרד האוצר לבין הקבלנים הישראלים ולתהות לעצמו, "מה לעזאזל עליי לעשות?" המאבק המתרחש בין הגופים הללו פוגע ישירות בציבור הישראלי, כאשר נדמה שהממשלה עושה כל שביכולתה להוריד את מחירי הדיור, אך כאשר בוחנים לעומק את תוכנית למשתכן, רואים כי חלק מזוכי המכרזים של משרד האוצר הם חברות חדשות ללא שום רקורד אמיתי בשוק. המדינה אף הבטיחה כי תפעל להגדיל את כוח האדם בענף, הדרישה העיקרית של חברות הנדל"ן אך כיום עדיין כוח העבודה הזר, אינו מגיע למחצית מהמספר המתבקש על ידי חברות הקבלן הישראליות. אך כעת נראה כי המכה הגדולה ביותר לחברות הנדל"ן הישראליות מגיע מחברות הקבלן הזרות שיכנסו לעבוד בישראל כאשר הן יוכלו להביא עימם אלף עובדים לכל חברה, לעבודות הבנייה בישראל, בזמן שחברות הקבלן הישראליות יישארו עם מספר העובדים המצומצם.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

החברות הזרות מול החברות הישראליות
נציגי משרד האוצר, העובד יחד עם משרד הבינוי והשיכון לפתרון משבר הנדל"ן הישראלי, רואים  מצידם בחברות הקבלן הזרות כפתרון הראשון לקראת קיצור זמן הבנייה עצמו בזכות חומרי גלם איכותיים יותר, כוח עבודה בעל ניסיון רב, ומכשירי עבודה חדשניים אשר אמורים לקצר את משך הבנייה. אל מול הטענות של חברות הקבלן, במשרד האוצר מסבירים כי החברות הזרות יוכלו להירשם רק כקבלני משנה (הקבלן המבצע) ולכן לכל פרויקטי שיצטרפו תהיה, אחראית חברת קבלן ישראלית ולכן הדאגות שהחברות הזרות ייקחו עבודה לחברות הישראליות מיותר מבחינם. בנוסף לכך, במשרדי האוצר השיכון בטוחים כי התחרות שייצרו חברות הנדל"ן הזרות, יורידו את מחירי הדיור כשהקבלנים הישראלים יידרשו להוריד מחירים על מנת למשוך רוכשים ולבסוף גם יוכלו ללמוד מרמת העבודה של החברות הזרות וליישמן בעצמן. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המדינה מרוויחה 60 אחוזים ממכירת דירה חדשה בישראל
הקבלנים והיזמים ממשיכים בשלהם ואינם רואים בהצהרות משרד האוצר והשיכון כתרופת הרגעה. "חברות הקבלן הישראליות קורסות בשל העובדה שהקמת פרויקט מגורים בישראל הופך לפחות ופחות משתלם עבור חברות הקבלן". כבר עכשיו פושטות רגל חברות שלא זכו לרווחים הראויים להמשך פעילותם והורדת מחירים נוספת תמוטט עוד ועוד חברות ישראליות. המדינה מרוויחה 60 אחוזים ממכירת דירה חדשה בישראל, וב-40 האחוזים הנותרים היזמים, הקבלנים, האדריכלים והמהנדסים צריכים להתפרנס. מדובר בסיטואציה שהיא כמעט בלתי אפשרית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות