חפש ב:

שבטי ישראל ושוק הנדל"ן

אחד הנאומים המפורסמים של נשיא המדינה העשירי, ראובן רבילין היה על שבטי ישראל החדשים. הפעם נבחן את אופי הנכסים אותם מחפשים השבטים השונים ואילו פרויקטים מתאימים במיוחד להם.

צוות בנק נדל"ן|20.10.2016|13:8|6648 צפיות

לשבטים היהודיים בישראל ישנם לא מעט מאפיינים בולטים יותר ובולטים פחות, וכאלה הם גם משפיעים על רמת חייהם והמקומות בהם הם מחפשים לגור. לכל קבוצה שכזו ישנם צרכים ייחודיים להם בדירה לעומת הקבוצה השנייה ולכן, ב-20 השנים האחרונות, קמו בישראל שכונות ייעודיות לקבוצות והזרמים השונים על מנת לספק להם את רמת החיים אותה הם דורשים. הקהילה החרדית, לדוגמא, מאופיינת בצרכים הנובעים ממאפיינים דמוגרפיים ומהרצון של חבריה להקים מערכת אוטונומית ללא התערבות. כל אלו מכתיבים את היבדלות הגאוגרפית, הנעשית על רקע דתי, אך ההיבדלות של חרדים, וההיבדלות החדשה בקרב דתיים-לאומיים ובקרב חילונים, הם סימני אזהרה לקיטוב חברתי-כלכלי הולך וגובר בחברה הישראלית ולכן יש לשים לב עד כמה שבטי ישראל ושוק הנדל"ן משפיעים על החברה הישראלית. 

לעמוד דירות לציבור הדתי באתר BankNadlan לחצו כאן



המגזר החילוני: שולט ברוב השוק ובעל מגוון הנכסים הגדול ביותר
רובם של הפרויקטים הקמים בישראל, מיועדים לקבוצה החילונית בישראל, אך זאת משום שהישראלים השייכים למגזר החילוני, יכולים להתגורר לפי כל אופי מגורים ואין להם דרישות מחייבות. עם זאת, הפרמטר הבולט וזה אשר מושך את רוב רוכשי הדירות מקבלן החילוניים (מסורתיים גם שייכים לקבוצה החילונית), לעיר מסוימת או שכונה הוא החינוך. לציבור החילוני חשוב שתקום מערכת פלורליסטית שתהיה פתוחה לעולם המערבי, אך אין זה אומר ששכונות חילוניות אינן מתאימות לקבוצות השונות בציבור הישראלי. בערים כגון גבעת שמואל ישנו חיבור בין אוכלוסיה חילונית לאוכלוסיה הדתית לאומית מתוך רצון של התושבים להתחבר.

המגזר הדתי לאומי: הקהילה היא ערך עליון
בשנים האחרונות החלו לקום שכונת אשר מתאימות עצמן לצרכיי הציבור הדתי לאומי. ציבור הולך וגובר זה דורש במתחמי הגורים שלו שיהיה מספר בולט של בתי כנסת, דירות מרווחות במיוחד, שני כיורים בשריים וחלביים, מעלית שבת עם הכשר של מכון צומת, משאבות מים עם הכשר, מרפסת סוכה בגודל מינימלי של 70 ס"מ, בתי ספר המותאמים לאורח החיים הדתי, אופי שקט ורגוע של חיי חברה ומתחמים קהילתיים לחיזוק הקהילה בשכונות, או היישובים המדוברים. כמו-כן, בציבור הדתי לאומי התפתח הרצון להשתייך לקהילה מגובשת של ממש, החולקת טיולים משותפים, חוגים לילדים, סדנאות משותפות ועוד. אם בעבר האוכלוסייה הדתית לאומית הייתה פתוחה יותר לציבור החילוני והייתה מפוזרת בערים חילוניות, בשנים האחרונות המגמה היא להקמת קהילות דתיות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המגזר החרדי: חשיבות בולטת לאופי השירותים הציבוריים על חשבון רמת דירת המגורים
הציבור החרדי בישראל נחשב לציבור הפחות פתוח לאוכלוסייה השונה מאורח חייו, ואם נניח שהציבור החילוני והדתי עדיין יכולים לחיות זה לצד זה בשכונות ויישובים מעורבים, הציבור החרדי נחשב ליותר קפדני ועם השנים אף הקצין את דרישותיו לאופי רמת החיים אשר שצריכים להתנהל בשכונות ובערים המשויכות לאופיו. החשיבות העיקרית ברכישת דירה היא רמת השירותים הציבוריים ועד כמה הם מותאמים לצרכיי המגזר. מבני הציבור החשובים למגזר זה הם בעיקר מספר גבוה של בתי כנסת ובתי ספר המתואמים לאורח החיים החרדי ולדרישות החינוך שבו, אשר רחוקות מהחינוך המערבי. גם דרישות המפרט בנכסים של הציבור החרדי, ישנה הקפדה קשוחה יותר לעומת הציבור הדתי-לאומי כגון הפרדה מלאה במטבח, ע"י כיורים הנמצאים בקצוות, כיור לנטילת ידיים שימצא מחוץ לשירותים ואופציה בתכנון הדירה כך שהסלון יכול להפוך לחדר נפרד. עוד גורם חשוב במעלתו הוא אופי בנייה נמוכה שכן גם אם מדובר במעלית שבת, הציבור החרדי מבקש להימנע מהשירות הזה ולעלות במדרגות במהלך החגים והשבתות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות