חפש ב:

השקעה בנכסים מסחריים

כשבשוק הנדל"ן המקומי, מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות ופוגעים בתשואה האפשרית על ידי שחיקה מתמדת. אפיק השקעה נוסף בשוק שהתשואה בו היא עדיין גבוהה הוא הנדל"ן המסחרי.

צוות בנק נדל"ן|29.9.2016|16:33|2324 צפיות

היום בישראל, הריביות האפסיות הופכות השקעות לאתגר מעניין, אך כזה שגם מכיל בתוכו מספר אופציות מעניינות. מעבר להשקעה בתחום הנדל"ן, תקופה זו היא למעשה שעת כושר להשקעה בנכסים מסחריים. אם הדבר נכון לגבי בעלי עסקים, הדבר נכון גם לגבי אנשים פרטיים אשר מחפשים להשקיע בשוק המצליח בישראל, שוק הנדל"ן. השקעת נדל"ן הינה בעלת שני מרכיבים תשואתיים מרכזיים. הראשון הוא תזרים קבוע של דמי שכירות על הנכס והשני הוא עליית ערך הנכס ובעולם עם ריבית נמוכה, שווי הנכס עולה בדרך כלל. מאז שנת 2009 ישנן עדויות לעלייה מהותית בשווי הנכסים, לרוב בנכסי המגורים, אשר הפכו  עם השנים למקלט הבטוח עבור משקיעי הנדל"ן, אך במקביל לכך, התשואה עבור כל נכס החלה להישחק כשהמחירים עולים לרמות כה גבוהות, שההחזר שלהם מתארך והתשואה יורדת לכ-3 אחוזים בממוצע.

לעמוד נדל"ן עסקי בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן



נכסים מסחריים עדיין נהנים מתשואה גבוהה
כעת, התשואות הנמוכות בענף המגורים מביאות משקיעים רבים לחפש אחר השקעות זולות יותר שההחזר שלהם מגיע מהר יותר, אך הרווח מצד שני, נחשב לנמוך. לשוק זה מגיע עתה, האלטרנטיבה המסחרית. נכסים מסחריים נהנים מיחסי גומלין שנחשבים נוחים עבור המשקיע, כך שאם התשואה הממוצעת עבור דירת מגורים היא, 3 אחוזים בשנה, בעבור נכס מסחרי כגון משרד או מסחר, התשואה עומדת היום על 6 אחוזים ומעלה. נתונים אלה רק גדלים ככל שההשקעה ממונפת יותר, אשר נתמכת דרך הלוואה מגורם מממן, או במצבים בהם הרכישה נעשית בשלבים מוקדמים של הפרויקט, עוד בשלב התכנון, הבנייה, בטרם הוקם המבנה.

הריבית הנמוכה מספקת הלוואה נוחה יותר
לעומת שוק המגורים, שוק הנדל"ן עסקי או המסחרי נחשב לבריא ומתון יותר. עליית המחירים בו נחשבת למתונה יותר אך אותו הדבר מתרחש גם כאשר ישנן ירידות מחירים והדבר קוסם למשקיעים רבים המחפשים אחר תשואה קבוע והתזרים רווחים מאוזנים וחסינים למצבי קיצון. בשל כך, בעלי עסקים וחברות רבים, בוחרים בתקופה האחרונה, לרכוש את הנכסים בהם הם עובדים משום שהריבית הנמוכה מאפשרת הלוואה נוחה יותר. אך חשוב לדעת כי גם בקבוצת הנכסים המניבים, ישנה כמובן שונות בין הנכסים, כשלדוגמא השקעה בנכס מסחרי בתל אביב, בו היצע שטחי המסחר נמצא בעלייה, התשואה תהיה נמוכה יותר, מאשר השקעה בנכס בערים הסמוכות לה אשר נהנים מתחבורה נוחה לעורק הראשי של המרכז.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ערי המרכז הסובבות את ת"א נהנות מפריחתה
מאז החלו מחירי הנדל"ן לעלות, ערים בעלות אוכלוסיה גבוה כדוגמת ראשל"צ, פ"ת, חולון ועוד הפכו לאלטרנטיבה בולטת עבור בעלי עסקים רבים שיודעים כי בזכות התחבורה הציבורית יוכלו לרקוד על שתי החתונות כאשר מחירי הנדל"ן יהיו נמוכים יותר, אך עדיין קשורים לבירת התעסוקה, ת"א. כך הם יכולים לחסוך בעלויות היקרות לשדרג את תנאי האכלוס ורמת הגימור של העסק, בין אם מדובר במשרד, חנות, או כל נכס מסחרי אחר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות