חפש ב:

מהם הסעיפים שאסור לשכוח בחוזה תמ"א

בעלי דירות רבים בניינים ישנים חולמים על פרויקט תמ"א שיהפוך את הבית הישן שבו הם גרים לנכס יוקרתי שיעלה את רמת חייהם. אך במהלך הדיונים חשוב לזכור כמה סעיפים שבלעדיהם בעלי הדירות עלולים להצטער. \

צוות בנק נדל"ן|28.9.2016|13:6|1851 צפיות

אין אדם בישראל, המחזיק בדירה ישנה, שלא שמע או התעניין על אפשרות של שיפוץ תמ"א. מכאן ואילך ישנן כמה בחירות שכל נציגות בעלי דירות צריכים לעשות לפני שהם בוחרים בתהליך השיפוץ או הפינוי בינוי. הבחירה המועדפת ברוב המקרים נחשבת לפינוי בינוי בה הקבלן משלם לדיירים על תקופת הלינה בנכסים הזמניים וכך גם הם אינם חיים עם שיפוץ תמידי בקירותיהם ובאוזניהם. עם זאת, גם תמ"א 38, אינו דבר גרוע עד כדי כך, אך כדי להתכונן כראוי לשני סוגי השיפוץ, על בעלי הדירות לזכור מהם הסעיפים שאסור לשכוח בחוזה תמ"א, שבלעדיהם, הם עוד עלולים למצוא עצמם מצטערים שהחלו את כל הסיפור.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



ערבויות, ליווי בנקאי ותמורה לבעלי הדירות
על הדיירים לוודא כי הערבויות של הקבלן או היזם תואמות את גדול הפרויקט והיקף התשלום שלו. לדוגמא, בפרויקט פינוי בינוי יש לקבל ערבויות על שווי הדירה החדשה שהדייר יקבל יחד עם ערבות על תשלומי דמי השכירות עבור תקופת ההמתנה. כמו-כן חשוב שהליווי הבנקאי לחוזה יקבע את כל התנאים בפרויקט עצמו ולא יתייחס לפרויקטים נוספים של היזם\קבלן. בכל הנוגע לתמורה, אסור להסתפק בכותרת "תוספת ממ"ד ומרפסת". דרושה כאן התייחסות ספציפית לגבי שטח ההרחבה, החיזוק, קומה, כיווני אוויר ועוד. בנוסף, חשוב גם לצרף תוכניות והתחייבות חוזית של היזם או הדיירים לביטול החוזה או קבלת פיצוי כספי במידה והפרויקט יחרוג מהחוזה.

לעמוד הפרויקט YOUNG (יאנג) חדיף – יפו באתר BankNadlan לחצו כאן

תמורה ליזם, גמישות תכנונית ועלייה לקרקע
מאחר שלפי חוק תמ"א 38, הזכויות הניתנות בפרויקט נתונות לשיקול דעת הוועדה המקומית. לכן ההסכם הוא למעשה חזות הפרויקט ועליו לתת התייחסות לכל החלטה אפשרית של הוועדה לגבי מימוש הזכויות. מרגע שהועדה מקבלת את החלטותיה, נקבעה דרך התכנון של הפרויקט באופן גורף וההסכם מחויב להתייחס לכך. גם התמורה שהיזם  מקבל היא גם סעיף שחייב להיכלל בצורה מפורטת בהסכם כך שבמידה ובהמשך הדרך ישנם שינויים תכנוניים שיאפשרו לפרויקט להגדיל את מספר הדירות, לדיירים ולקבלן\יזם יהיה ברור מהם חלוקת הנכסים לפי ההסכם ומהי התמורה או הפיצוי הכלכלי עבור הדיירים במידה הפרויקט גדל. בנוסף לכך, התנאים והפרוצדורה למועד עליית הקבלן רשאי על הקרקע, במקרים של פינוי בינוי חייבים להיות תנאים ברורים לפי מועד הפינוי, התרעה לפני הפינוי, וקביעת דמי שכירות והעברתם לבעלי הדירות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לוחות זמנים, העברת זכויות מיסים וסיום העבודה
לוחות הזמנים מוכרחים לקבל מועדים ברורים עם ציונם של אבני דרך ברורים להליך החתימות, התכנון, והביצוע. ניתן גם להרחיב את אופציות אבני הדרך לפעולות האפשריות בנוגע לדיירים סרבנים, לדוגמא במקרים בהם בעל דירה החתום על ההסכם בוחר למכור את דירתו טרם סיום הפרויקט ולפתע הרוכש מתנגד לביצוע הפרויקט. לגבי תשלומי מיסים, החוזה חייב לכלול שכל המסים, התשלומים, האגרות וההיטלים ישולמו על ידי היזם ולהגדיר בצורה ברורה, מהם התנאים והקריטריונים למסירת הדירות בחזרה לבעלי הדירות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות