חפש ב:

מה עדיף? השקעה נכס מסחרי במתחם גדול או קומפלקס בוטיק?

אחד מהציטוטים המוכרים בעולם הנדל"ן הינו לוקיישן לוקיישן לוקיישן. המיקום הנכס הוא מרכיב קריטי בשיקולי המשקיע, אך מעבר לזה, האם גם לנכס עסקי כלשהו יש מאפיינים בולטים על פני מתחריו בשוק?

צוות בנק נדל"ן|27.9.2016|16:36|2049 צפיות

מיקומו של הנכס בו אתם מעוניינים להשקיע הינו פרמטר מרכזי חברות, בעלי מקצוע, או שוכרים המחפשים להוציא את מיטב כספם על השקעה נכונה או ליהנות מרווח איכותי מבית העסק שלהם. לכן משקיעי נדל"ן מחפשים לרוב נכסים באזורים נבחרים, בהם מחירי הנדל"ן נראים הגבוהים ביותר. אך כאן מדובר בטעות נפוצה שכן לא כל נכס יכול להבטיח רווח כלכלי, גם אם הוא נמצא בלוקיישן מובחר. את הלוקיישן יש להתאים לאופי הנכס בו אתם מעוניינים להשקיע בו, שכן רבים מתלבטים האם כדאי לרכוש נכס מסחרי או לחילופין משרד בקומפלקס בוטיקי ייחודי, או במרכז קניות, ולכן כדאי לבצע סקירה מקיפה אודות המטרה העיקרית שלכם, ומהם הדרכים להשיג אותה. 

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



רכישת נכס מסחרי במתחם גדול
במידה ובחרתם באופציה זו, עליכם לקחת בחשבון מספר שיקולים. כאשר רוכשים נכס במתחם מסחרי, התשלום לא מסתיים ברכישת המכס בלבד. בעלי הנכס יצטרך לדעת להתמודד עם תשלומים נלווים  כגון עלויות תפעול הכוללות תשלומים לחברות אחזקה עומדים על עשרות שקלים לכל מ"ר בקניונים ובמרכזי המסחר, תשלומי ארנונה עירונית, שמהווים חלק ניכר מההוצאות השוטפות. לכן, כאשר רוכשים נכסים במתחמים מסוג אלו חשוב לדעת באיזה עסק תשקיעו. עם זאת, היתרון ברכישת נכס במתחמי קניות ומרכזים גדולים הינו המיתוג. ככל שהמתחם גדול יותר ומיקומו מרכזי ובעל מספר רב של דרכי הגעה, ציבוריים ופרטיים ה'טראפיק' בו גדול יותר וקהל הרוכשים הפוטנציאלים שנחשפים לעסק גדל.

רכישת נכס בקומפלקס בוטיק
במידה ובחרתם באופציה ה"יוקרתית" יותר ובהשקעה בחנות או משרד במתחם בוטיק, תהנו מעלויות אחזקה ותפעול נמוכות יותר, ושיעורן מההוצאות העסק יקטן. בנוסף לכך, ההוצאה השוטפת הזולה תצטרף להשקעה לרכישה הזולה יותר, לעומת רכישה ברוב המתחמים הגדולים והקניונים, בהם המחיר למ"ר גבוה יותר. בתקציב אחד תוכלו לרכוש שטח גדול יותר לעסק המתפתח שלכם במידה ומדובר במתחם קטן לעומת קניון והדבר אף ישפיע ישירות על תשואת ההשקעה, שבהם האפשרות להחזיר את ההשקעה, היא גדולה יותר ומהירה יותר. יחד עם זאת מתחם בוטיק נחשב ליותר נגיש וגמיש לרוכש, המאפשר לו להתאים את הרכישה למידת היכולת שלו וחזונו לעומת מתחמים גדולים בהם פיתוח הנכס מותנה באישור מראש כשלרוב ישנן כבר תוכניות מפורטות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

דרכי קשר עם לקוחות בעולם הדיגיטלי
עם זאת, הקושי הגדול ביותר של מתחמי הבוטיק, הוא יצירת הקשר עם הלקוחות. לשם כך, לרוכש יהיה משתלם אם העסק הקיים יכול להיות פעיל גם ברשת ולבצע עסקאות און-ליין שיקדמו אותו על פני המתחרים הממתינים ללקוחות שיגיעו רגלית. היום, העסקים המצליחים ביותר הינם עסקים הפעילים גם ברשתות החברתיות ומסוגלות לבצע עסקאות און-ליין כשהמוצרים נשלחים בדואר. בסופו של דבר כאשר המשקיע שואל את עצמו "מה עדיף? השקעה נכס מסחרי במתחם גדול או קומפלקס בוטיק?" בהשקעה בנכסים הפועלים גם ברשת האינטרנט, יוכל הרוכש להשקיע במשרד בוטיק, וכך גם לצמצם את ההשקעה שלו וההוצאה הכספית וגם להגיע לקהלים רחוקים יותר ואינו תלוי בפגישה פרונטלית עם לקוחותיו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות